fredag den 4. december 2015

Englepige













Til den lyse nordiske landstil hører sig vat julepynt.
Jeg er total forelsket i disse lille væsner. I år er jeg gået helt
amok med at fremstille dem.
Lotte Jensen ønskede at se noget julepynt og det vil jeg prøve at opfylde her!
Så har bestem at jeg helt fra bunden, gerne vil vise hvordan man gør.
Syntes bestemt også i andre skal have samme glæde, som
jeg har af mine.
Så snart man finder teknikken er det på ingen måde besværligt, men 
kræver tid og tålmodighed.




Dette sammensurium har jeg anvendt til min engle pige. 





Først starter jeg med at bøje en piberenser på midten. Løkken for oven
bliver til halsen. På den nederste tager jeg endnu en piberenser og 
laver benene af. Så skal nr.3 bruges til arme.
Så kan man klippe af på arme og ben til den størrelse man ønsker figuren.




Her har jeg viklet et tyndt lag vat om arme og ben. Jeg har sprøjtet med min kaffe miks
så den skjoldet gyldne patina kommer frem. Samtidig gør det også at det filtres sammen.
Jeg har sat en nederdel på hende ud af crepe papir. Så har jeg lavet endnu en nederdel
ud af samme papir men limet en blonde forneden. Begge dele er bundet fast med garn.





Her har hun fået en jakke på. Den er lavet ud af filt.
Foran har jeg limet jakken sammen.





Hun har fået en knappe limet på jakken.
Blonder limet på ved håndledet. 
Så har jeg lavet en krave ud af crepe papir og limet den fast på halsudskæringen.





Så har jeg igen taget noget vat kommet kaffe miks på.
Så former jeg det så det ligner en hætte.




Her forfra kan man se lige som en hule som hovedet kan ligges ind i.
Men lad det tørre så ikke hovedet bliver alt for skjoldet!





Her har hun så fået et glansbilled som hoved. 
At finde det rette hoved er det jeg syntes er sværest.
For det er svært at få hovedet til at falde ind i størrelsen
på figuren. Her syntes jeg man skal være lidt kræsen. For at få harmoni.
En tynd sølvtråd udgør en slags gloria.
Til sidst har jeg limet fjer på som vinger.






Jeg håber i fik noget ud af denne gennemgang.
For det er virkelig så skønne nørklerier at sidde med.
Jeg har ikke lavet den sidste endnu. Kan bare ikke stoppe!


Rigtig fantastisk 4. december


Juleknus
Charlotte




13 kommentarer:

  1. Flotte ting du laver. Jeg har først lige fundet din blog og følger nu med hver dag for at se hvad du finder på.
    Hilsen Rita

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak og hjertelig velkommen Hos Villa Fryd Rita. Altid så dejligt at nye finder vejen frem til mig:)
      Håber du føler dig inspireret og godt tilpas med en lille morgenlæsning til kaffen. Tror vist det er ved at være det jeg er kendt for. At være tidlig oppe med et lille indlæg:)

      Rigtig fantastisk dag
      Charlotte

      Slet
  2. Åhhh hvor er hun fin ❤️ Helt eventyrlig
    Hvilken lim bruger du?
    Hav en skøn dag smukke ❤️
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa søde Lone:) Tusind tak for det.....
      Jeg bruger enten træ lim, da den optører gennemsigtigt eller også bruger jeg limpistol.

      Rigtig eventyrlig dag til dig og Frk Hall :)

      Slet
  3. Hvor er hun yndig, så hyggeligt at følge med i din blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth:) Hvor er det dejligt du følger med og giver dig tid til at skrive en sød besked til mig:) Det elsker jeg bare. Så ved jeg der er liv bag skærmen og jeg får lidt benzin til nye ideer.

      Rigtig fantastisk dag
      Charlotte

      Slet
  4. Endnu et skønt blogindlæg, virkelig en glæde. Elsker dine ideer til hvordan man for ingen penge kan lave de fineste ting. Hvor er hun bare yndig og så fin en vejledning, skal helt sikkert forsøges. Det eneste jeg ikke fangede er om det vat du laver kysen af, skal limes el bare snoes på ?
    Håber du får en fantastisk dag omend vinden rusker.
    Kh Majbrit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Majbrit og tak for dine trofaste beskeder. Selvfølgelig skal du igang. Du vil elske det og tanker får bare lov at flyde når man sidder og er kreativ. Virkelig fantastisk. Lur mig om ikke du kommer til at lave en hel familie:)
      Vattet på kysen er bare fugtet med kaffekiks. Så filtres det ind og kommer til at sidde fast når det tørre op. Har du ikke tålmodighed så kom figuren på radiatoren, så går det stærkere.
      Her rusker vinden voldsomt og Helga har omrokeret på alt mit pynt udendørs. Så er ikke helt tilfreds.

      Rigtig skøn dag til dig og dine

      Charlotte

      Slet
  5. Åh kæreste Charlotte hvor er de dog guddommelige dine engle. Jeg er fuldstændig betaget af dem. Jeg må en dag simpelthen prøve mig fremad for sådan en engel må alle have i deres hjem.
    Kaffemix må jeg lige spørge om hvad er.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
  6. Tusind tak søde Kirsten. Hvor er jeg glad for du kan li dem og selv får mod på at prøve. De er så yndige de engle man selv kan lave og så kan man jo lave lige så mange som man ønsker. Kun fantasien sætter sine grænser :)
    Kaffe miks er meget stærk kaffe og vand blandet i en forstøver. Nogle gange og ja faktisk ret ofte tager jeg træ lim i. Det gør at det hænger bedre ved og limer samtidig vattet sammen. Bare en god sjat ned til blandingen. Men miksen skal ikke blive så tyk at det ikke kan sprøjtes ud:)
    Rigtig god fornøjelse, glæder mig til at se lidt foto af dem:)

    Fortryllende lørdag til dig og Jack

    Charlotte

    SvarSlet
  7. Hej Charlotte
    Sä flot engel du har lavet. Jeg bliver simpelthen nödt til at pröve at lave den selv :-)
    Tak fordi du deler.
    Venligst
    Birna
    http://stylistin.blogspot.ch/

    SvarSlet
  8. Hej Birna
    Tusind tak for de skønne ord <3 Hvor dejligt du fandt vejen frem til mig og du så føler dig inspireret. Glæder mig så meget. Du skal endelig gå igang det er så hyggeligt:)
    Du kan også finde mig på facebook under "Hos Villa Fryd" Så får du opdatering på når der kommer nyt på bloggen.
    Rigtig fantastisk dag og god fornøjelse

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte
      Har været inde på FB og like - glæder mig :-)
      Skøn Adventstid til dig
      Birna

      http://stylistin.blogspot.ch/

      Slet