lørdag den 5. december 2015

Trommer











I dag vil jeg vise jer mine trommer.
Jeg elsker bare trommer til jul. De er så taknemlige at pynte og så smukke.
Igen er min jul jo meget hvid og det er trommerne også.






De her trommer er temmelig store.
De er lavet ud af store tykke rør.
Når man laver trommer er det vigtigt at holde de skarpe kanter.
Ellers får det et meget ujævnt look.
Så det tager lidt tid at lave trommer.
Her kan det godt betale sig ikke at gå på kompromis.




Den her tromme er den største jeg nogensinde har lavet.
Den er på størrelse med en rigtig stor tromme.
Blonden som er sat på siderne er fra en gardin kappe.
Så kan i muligvis fornemme størrelsen.








Find noget flot papir, stof, gavepapir, karton, noder eller andet i forbinder med julen.
Betræk trommen med dette. Brug altid stive tykke rør for at få en skarp tromme.
De skal ikke kunne give sig. Jeg kan anbefale at i spørger i en tæppehandel.
De har store kraftige rør.
Her dur toilet rulle rør altså ikke, hvis i ønsker skarpe kanter og finish. 









Når trommen er betrukket. Så skal der laves top og bund.
Igen tykt karton. Det hjælper ikke med det tynde man klipper engle af.
Det er for bøjeligt, til de store trommer. Så er det bedre med en papkasse.
Men ikke noget for tyndt a la bølgepap. For der kommer rillerne til syne.
Der skal bruges tykt karton......




Når top og bund er limet på så afsluttes der med blonder og pynt.
De store trommer kan ikke holde til at hænge. Det er til pynt på
bord og gulv.




De mindre trommer har jeg til at hænge.
Disse trommer svarer nok til 3 dl. 
Men igen bruger jeg kun meget tykke faste rør.
Feks. plakatrør, pakke tape rør eller stof rør.




Dette er kun et udpluk af de mange trommer jeg har.
Kan aldrig få nok. Der skal bare laves nye hvert år.
De er søde til at dække bord med, ligge på hver tallerken eller som en sød
værtinde gave.
Håber i har mod på at prøve disse trommer. Man bliver helt bidt af det.
Når først man har fundet rør og karton, så kan alt andet jo bruges.
Bånd, papir, blonder og billeder.
Jeg har faktisk lavet trommer til bedsterne i familien, med billeder af vores børn på.
De er så utrolig personlige og bringer lykke, hvor de er havnet.



Rigtig skøn 5. december

Juleknus


Charlotte

10 kommentarer:

  1. Jeg er helt målløs.... Så utroligt flot arbejde! Kunne man mon komme i lære? ;-)
    Tror ikke jeg har tålmodigheden til så fint og præcist arbejde. Men okay ;-))) jeg blir da nøøødt til at prøve hihi....
    Bliver lige igen nødt til at spørge hvilken lim du bruger? Er det limpistol?

    Rigtig god dag Charlotte ❤️

    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Lone :) Du skal bare igang, så kommer det helt af sig selv....
      Limpistol, limpistol og atter limpistol, tror det er en af de ting jeg aldrig kan undvære :)

      Rigtig skøn dag

      Charlotte

      Slet
  2. Så flot, du må da altid være i gang med et eller andet. God dag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth:) Ja jeg er altid igang. Har det bedst på den måde. Har aldrig været god til at sidde stille :)

      Rigtig skøn dag

      Charlotte

      Slet
  3. Hvor er de flotte kære Charlotte. Ja trommer hører til julen, hos nogen hvide med blonder hos andre rød - hvide. Men trommer hører der til.
    Vi har altid nogle små trommer hængende på juletræet, men måske skulle jeg en dag lave nogle der er lidt større.
    Dejligt med et kalenderindlag fra dig.
    Fortsat god 5 december
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Kirsten. Ja vores trommer på træet er også røde....... du læste rigtigt!!!!!!
      Jeg har også en old gammel tromme fra et tamburkorps. Den skulle være rød og hvid. Men er så slidt at farven næsten er væk og kun træet kan ses. Den er så smuk.
      Ja da lav nogle trommer med billeder af dine børn. De vil blive så overrasket juleaften når de opdager det:)
      Tak jeg skal til julefrokost i aften med rigtig julemad og dejlige venner, så det bliver en fantastisk dag.
      Rigtig skøn dag til dig og Jack også

      Charlotte

      Slet
  4. Uha, så fine de trommer er, måske det skal prøves, dine anvisninger får det til at lyde så nemt ; o ) atter en skøn låge at åbne i din kalender til os, Tak. Og ha en super aften. VH Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Carina, selvfølgelig skal det afprøves:) Hop bare ud i det for øvelse gør mester. Det er slet ikke besværligt. Men kræver lidt tid.....
      Rigtig glædelig 2. søndag i advent

      Charlotte

      Slet
  5. Kære Charlotte
    Også jeg er målløs over dine smukke trommer! de kommer lige på min to-to-liste. Tak for inspirationen!:)
    Kærlig hilsen Ingeborg

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ingeborg:) Ja dem må du altså prøve at lave. De er ret fantastiske og faktisk meget nemme. Kræver bare lidt tid:)

      Rigtig skøn dag

      Charlotte

      Slet