lørdag den 19. december 2015

Royale fugle
















Jeg er vild med de gamle kræmmerhuse.
Men har desværre ingen. Så endnu engang måtte jeg igang med at fremstille.
Da jeg på en eller anden måde er meget fascineret af fugle, blev dette temaet i sofa hjørnet.






Jeg fandt nogle pap kræmmerhuse i kælderen.
Dem startede jeg med at male hvide.





Så var det ellers igang med at pynte med bånd, blonder og papir.
Her er crepepapir uundværligt.
På dette kræmmerhus er kanten fint afsluttet med dette.
Et billede af søde julefugle, understøtter smukt temaet.





Her har jeg også brugt fedt papir til at lukke kræmmerhuset af i toppen.
Alt kan jo bruges til at gøre et kræmmerhus pyntelig og smukt.
Vil man lave en klynge af disse samlet, kan man vælge netop det tema 
man er vild med. Gøre dem helt til sine egne og derved personlige.















































Over alt er de royale fugle temaet ved sofa hjørnet.





























Sådan kan et tema lige pludselig udvikle sig til en ren dyrehandel!
Men er meget glade for mine kræmmerhuse og at jeg nu endelig fik mig taget sammen. 
For de er utrolig nemme at lave og samtidig meget dekorative.
Er sikker på de ikke bliver de sidste her i huset......




Rigtig fantastisk 19. december

Rigtig skøn lørdag til jer alle
Juleknus

Charlotte




Husk at Hos Villa Fryd findes også på Facebook




12 kommentarer:

  1. Så smukt og gennemført som alt hvad du har vist men så fik jeg altså et kæmpe hosteanfald fordi jeg kom sådan til at grine. Jeg ved ikke om du har fulgt med i balladen om de Kongelig priviligerede Kroer som ikke må bruge den lukkede kongekrone i deres logo mere. I går så jeg så på FB en landmand som viste at der på alle øremærker til grise i Danmark er en lukket kongekrone. Nu har jeg jo de der små mingrise så jeg måtte da lige op og kigge på de øremærker jeg har til mine grise og jo den er god nok...der var også en kongekrone. Da jeg så så dit indlæg med fugle med kongekroner og også i dit logo, ja så kom jeg da sådan til at grine.
    Hvis du husker det til næste år så kontakt mig lige for så kan du få nogen af mine Tempeltræblade at lege med. De gror meget langsomt så selv om du køber en går der lidt tid inden der rigtig er noget at gøre med.
    God dag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare sød Rita:) Jeg vil rigtig gerne bede om nogle blade næste år. Er helt vild med dine træer.....
      Jo jo jo har skam fulgt med i kongekrone sagen..... Jeg har altid elsket kroner og er total royalist. Men er rigtig ked af den lov om lukkede kroner. Alle ved jo jeg ikke er dronning fordi jeg bruger en krone som er lukket i mit logo.... Nu må vi se hvor det fører hen:)
      Men mega sejt at dine grise er royale....... :)))))))

      Rigtig skøn dag til dig og dine

      Charlotte

      Slet
  2. Yndigt, yndigt som alt det, du laver. Elsker fugle i alle afskygninger. Julehilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tusind tak Lisbeth :)

      Rigtig skøn dag

      Charlotte

      Slet
  3. Smukke billeder ❤️ Rigtig fint Charlotte.
    Og rigtig god weekend ❤️
    Jule knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tusind tak Lone og i lige måde :)

      Charlotte

      Slet
  4. Fine kræmmerhuse du fik lavet, ting udvikler sig sommetider, når man er igang, dit blev så fint ; - ). Rigtig fin lørdag til dig og familien. VH Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak skal du have Carina. Ja her bliver projekterne ofte større en planlagt......

      Rigtig skøn dag til dig og dine

      Charlotte

      Slet
  5. Kæreste Charlotte. Altså du da have en dyrehandel liggende når du kan trylle så meget med royale fugle og andet med vinger. Men jeg har på fornemmelse at du nærmest har et lager liggende af forskellige ting. Men uanset hvad så er det bare så fint nærmest helt skyagtig. Altså som man forestiller sig når man sidder i en flyver og kigger ud af vinduet og tænker gud hvor må det være lækkert hvis man kunne ligge på en sky, fordi de ser så flotte og lette ud. Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det, men du ved sikkert hvad jeg mener. Din hvide due ... den er da bare herlig, hvor søren falder man dog over sådan en.
    Jeg kan godt forstå at du har noget med fugle fordi de er så flotte og de gør noget særligt i en dekoration eller andre genstande.
    Fortsat god lørdag
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Altid sødeste Kirsten med en fantastisk kommentar :)
      Jo jeg har et lager af alt muligt... skrot... men det bliver anvendt på et eller andet tidspunkt:) Tænk jeg har en kælder på 100m2 som er mine, sådan da. Har masser af plads at samle i og tro mig det sker.... også for meget...
      Det er faktisk en sne rybe min fugl. Har været så heldig at købe den i en butik i Aalborg som har brugt den til vindues dekoration. Fik den for 50 kr. for en fem år siden...... ja helt vildt. Den udgør det for en udstoppet and/gås som jeg så gerne vil have :)))))))

      Rigtig skøn dag til dig og Jack

      Charlotte

      Slet
  6. Hvor er det smukke kræmmerhuse du har lavet. Jeg kender ingen som dig, der kan lave så fine ting af lige hvad du har. Meget fint og gennemført.
    Juleknus Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tusind tak. Sikke en dejlig besked at modtage:)
      Men jeg elsker jo at bruge hvad jeg har. Syntes det er så fantastisk!

      Rigtig skøn dag til dig og dine

      Charlotte

      Slet