fredag den 11. december 2015

Jesus i vat













Tidligere har jeg vist jer vat julepynt. 
Men syntes også i skal have Jesus med.
Han er så yndig i et stilleben eller på julebordet.
Jeg er faldet pladask for ham og har endda lavet et par stykker til gave. 





Jeg starter med at klippe et stykke vat så det er afrundet i kanterne.
Dette skal bruges til svøbet.
Så giver jeg det kaffe miks på begge sider og lader det være til det er helt tørt.






Jeg laver en lille vat bylt som skal være kroppen.
Selve bylten kommer man ikke til at kunne se. Men det er 
mere for at man kan fornemme noget fylde under slaget.
Denne får også kaffe miks.
Lidt miljø skadet er jeg jo med det stads!




Jeg ligger bylten midt på slaget som slås rundt om kroppen.
Samlingen af slaget ender bag på.
Så skal der bruges bånd og de bindes rundt om på kryds og tværs.
Sådan lidt tilfældigt....
Klip en lille pude ud af crepe papir eller stof, som limes på inden i slaget.
Derefter skal det hele have en gang kaffe miks og tørre. 
Her på billedet kan man virkelig se patinaen.
Til slut limes hovedet på.







Kan kun sige at jeg syntes i skal prøve det.
Der er oceaner af muligheder for skønne vat figurer.
Ham her er nem at lave og bedårende samtidig.



Rigtig glædelig 11. december

Og samtidig ønskes i en fantastisk weekend
Juleknus

Charlotte











Husk i også kan finde siden Hos Villa Fryd på Facebook.
Tryk synes godt om og få en opdatering når der er nye indlæg!




6 kommentarer:

  1. Så fint, helt sydlandsk i sit udtryk. Ha en god dag. VH Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth. Min søster siger også jeg passer bedst til alt det sydlandske. Måske hun også her tænker på temperamentet :)))

      Rigtig skøn dag

      Charlotte

      Slet
  2. Hvor er den skøn... og din vejledning er virkelig god. Jeg tænker jo ligefrem at jeg må da måske skulle forsøge mig.
    Mange tak for inspiration.
    Knus Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Susan :)skønt at du får mod på at prøve. Det er bare at komme igang, så åbner der sig utallige muligheder med de søde små figurer.
      Rigtig fantastisk dag

      Charlotte

      Slet
  3. åh hvor er han nuttet. man burde jo også have en jesus af den slags. Og som Susan skriver så beskriver du helt fantastisk hvordan barnet laves. tror jeg skal have noget vat købt, så det er klar til hvis ånden skulle komme over mig :)
    Englene er jo lavet
    Kh.
    Kirsten og forsat god aften kæreste Charlotte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Kirsten:) Hvor er det skønt at høre at det ikke bare er mig som er vild med det vat..... Så dejligt du har prøvet kræfter med englen. Så må du absolut også lave ham her. Han kræver intet i forhold. Rigtig nem at fremstille. Så håber ånden kommer over dig :)))

      Rigtig fantastisk dag

      Charlotte

      Slet