fredag den 18. maj 2018

Diy planke langbord


Jeg har i mange år ønsket mig et langbord ud af gamle gulvbrædder.
Ikke sådan et jeg kan købe.
Nej, et jeg selv har lavet og ved hvem der engang har
 "danset" på mit bord.



Det blev pludselig muligt.
AA kammerats forældre har købt en gammel gård.
Så mega gammel og i temmelig dårlig stand.
Den skal rives ned og der skal bygges helt nyt.



Så jeg måtte tage de brædder jeg skulle bruge til et bord.
Her måtte Kim være behjælpelig.
Næsten aldrig har jeg prøvet noget så besværligt.
De var ikke til at få løs uden de blev ødelagt.
De var 4 meter lange og umulige selv at balancere med i de små rum!



Kim ville så gerne hjælpe mig.
Det eneste han forlangte var..... ingen rotter.
Jeg bedyrede at de huller som var i sandet under brædderne var udluftning.....



Den fine stue var total ødelagt efter vi havde været igang.
Gulvet til stuen, hvor gæsterne blev ledt hen til finere selskaber lå nu i vores bil.
Ja det var lige før der var en summen og leben da vi kørte afsted.
Prøv at tænke en historie de kunne fortælle. De har virkelig oplevet noget.



Efter jeg havde totalrengjort, skuret og skrubbet plankerne.
Sat det sammen og boret fast. Så blev det pludselig til et nyt liv. Et bord opstod.
Smukke ser de knap 3 meter lange bræder ud.



Selvfølgelig fik de en tur i det hvide kar.
Nu passer det fortrinligt ind i vores stil.
Jeg tror på at det nu skal danne rammen om masser af selskaber
og smukke opdækninger.
Jeg stor elsker vores nye bord.



Her kan laves så mange fine opstillinger da bordet både er langt og bredt.
Snebollebusken er i fuldt flor og får lov at pryde den smukke
gamle fajance skål fra Jane.
Åhhhhh jeg har så mange planer.

Smuk Pinse til jer alle
Jeg skal ud og løbe med Kronprinsen
Så kommer i forbi Aalborg
giver jeg gerne et royalt vink og en kæmpe krammer

Charlotte


33 kommentarer:

  1. Go' morn Charlotte 🌺

    Hvor er det blevet smukt dit nye Bord ❤💙
    Har selv tænkt på og skal ha bikset forskellige ting sammen "til ny Bolig" ❤💙

    Dejlig Pinse til dig og familien 🌺

    Knuss
    Lise-Lotte ❤💙

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Lise- Lotte.
      Elsker dit udtryk bikset sammen :))))))))

      Smuk pinse til dig og tøserne
      Charlotte

      Slet
  2. Go morgen Charlotte
    Jeg har selv 2 borde lavet af gamle gulvbrædder. Vil bare fortælle dig at træet kan trække sig meget sammen i løbet af noget tid, så du får “bredde” riller mellem brædderne, og du er nødt til at skille det ad og samle på ny. Men ud over det, er jeg vildt glad for mine��
    Vh. Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have for info Marianne.
      Her på billedet kan i også se at der er kommet luft mellem brædderne.
      Håber ikke det går mere fra hinanden end nu.
      Jeg er faktisk vild med de riller der er kommet.
      Men jeg er også ret vind og skæv :)))))

      Smuk Pinse
      Charlotte

      Slet
  3. Hei Charlotte. Bordet ble sååå flott. Godt jobbet.
    Klem

    SvarSlet
  4. Lis Coskun Laursenmaj 18, 2018

    I'm in love.... igen igen, det er både godt og skidt...... nogen gange tænker jeg: ØV, at jeg ikke bor tættere på denne fantastiske kvinde........ andre gange tænker jeg: Godt, jeg ikke bor i nærheden ! Min familie ville aldrig se mig så, for konstant skulle jeg hen og suuuuuuuge gode idéer til mig hos Villa Fryd <3

    God pinse...... og løb med kronprinsen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er formidabel Lis. Helt fantastisk og du ville være så velkommen. Ofte kunne jeg godt bruge en hånd og Kim er her sjældent.
      Han forstår sig heller ikke altid på de der renoveringsopgaver.
      Han tænker utrolig praktisk og det ord findes slet ikke i mit hoved.
      Så det er nok godt jeg har ham :))))))
      Du er altid velkommen.

      Smuk Pinse og husk at se solen danse
      Klemmer

      Charlotte

      Slet
  5. Ejjjj hvor er det fint ♥ Og hyggeligt med den historie dit bord indeholder.
    Smukke billeder af bordet og huset ♥
    Dejlig pinse til jer.
    Knus Anja

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak hvor er du bare sød Anja.
      Er så mega glad for mit bord.
      Skulle have gjort det for år tilbage.

      Knus og dejlig Pinse
      Måske holder symaskinen fri

      Charlotte

      Slet
    2. ♥ det kan jeg godt forstå. Ja, mange gange tænker man - Hvorfor har jeg dog ikke gjort det før ♥
      Ja, symaskinen får et par dages fri - så kan vi få ordnet haven og hygge os der.
      Knus Anja

      Slet
    3. Fantastisk specielt i det her vejr. Så kalder haven ekstra.
      Nyd det :)

      Slet
  6. Smukt Charlotte - Ja det er rigtig at plankerne kan give sig - Håber så ikke det lige sker for dig.
    God løbetur og god pinse .
    Lilje

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Lilje.
      Nej vi håber bordet forbliver intakt som nu.

      Smuk Pinse til jer
      Klem

      Charlotte

      Slet
  7. Så fint det er blevet.. Måske du bare skal invitere Kronprinsen med hjem og løbe/danse lidt på dit nye bord.
    God Pinse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mega god ide Rita. Ha ha ha

      Smuk Pinse til dig og drengene
      Knus

      Charlote

      Slet
  8. Oh, I LOVE that beautiful white room!
    Such a pretty dining table!

    Lovely sunny days for you!
    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear Susanna.
      I also love my table.

      Hugs and a lovely weekend
      Charlotte

      Slet
  9. Det blev fint! Jeg elsker plankeborde.
    God løbetur og god pinse!
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak.
      Ja plankeborde kan bare noget i et rum.

      Smuk Pinse
      Klem

      Charlotte

      Slet
  10. Intet mindre end en royal dans omkring dit nye lækre bord, det ville jeg godt se billeder af, du og prinsen og familien:-))) du er frisk, hepper på dig.
    Sidst jeg løb var i morges, og det var ind i huset, for Lucky havde fanget sin første, tror det var en rotte, den smuttede fra ham, så det var med at lukke døre, så den ikke kunne komme ind;-) han søgte forgæves i en halv time eller mere, god hund.
    Rigtig god pinse
    Heppe-knus fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Addddddddddddddddddddddddddddd Anette addddddddddddddddddddddd åhhhhhh godt du har Lucky.
      Det er sådan et fælt dyr at få ind..........
      Tak for virtuel hep. Det bliver vist nødvendigt :)))))

      Knus og klemmer til dig
      Charlotte

      Slet
  11. Ejjj hvor er det blevet flot dit nye bord.
    Griner..Tænk hvis rotten havde stukket hovedet op af hullet..Så havde var der ikke blevet noget bord .
    Jeg glæder mig vildt til at komme op og se både dit nye køkken og bordet Ja og selvfølgelig dig.
    Knus og kram og godt løb med prinsen .

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha du han altid se det sjove Linda.
      Nej der var præcis ikke blevet noget bord kan jeg love dig.
      Ingen overtalelse ville virke..........
      Jeg glæder mig til du kommer. Det bliver en fest.

      Klemmer til dig
      Charlotte

      Slet
  12. Kære Charlotte.
    Du er god. Vi havde også udluftningshuller under udestuen. Det kostede os 18.000 kr og en masse besøg af Mortalin.
    Godt du har sådan en rar mand.
    Dit plankebord er blevet rigtig flot. Det ser kanon godt ud . Tænk hvis vi også kunne få sådan en omgang!
    Spændende med dit løb på mandag. Hvor langt skal I løbe? Ønsker dig held og lykke.
    Sender mange kærlige tanker fra Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de fine ord.
      Puha Eliane. De udluftningshuller er noget være skidt og temmelig dyrt........
      Godt i har fået has med det nu.
      På mandag skal vi løbe 10 km. Jeg er temmelig skadet så det bliver hårdt. Ikke den bedste tid. Men skal nok komme igennem om det bliver i løb eller gang vides ikke......

      Knus til jer og flot Pinse
      Charlotte

      Slet
  13. Ja selvfølgelig skulle du lave et bord. Og selvfølgelig blev det super flot som alt andet du kaster dig over. Er sikker på at der kommer til at foregå mange festlige begivenheder omkring det. Og mon ikke der må danses på bordet. Er enig med Kim ang. rotter. Var ved at skræmme livet af et pinsvin den anden aften, fordi jeg troede, den var en rotte. Nu bliver jeg nok straffet ved, den ikke kommer tilbage og spiser nogle af dræbersneglene.Jeg vil mæske mig i pinsefrokost og arbejde videre i haven, mens du kaster dig ud i et imponerende løb. Det er jeg alt for magelig til.
    Fortsat dejlig pinse

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha pindsvin Susanne Josephine. Kunne lige se det for mig.
      Jeg er heldigvis knap så bange. Så har jeg jo det der at har jeg sat mig for noget.
      Så kan et rottehul ikke stoppe mig. Der er Kim bare ikke enig :))))))))

      Smuk Pinse til jer
      Knus

      Charlotte

      Slet
  14. Det er bare blevet rigtigt fint, stort arbejde I lagde i det.
    God løbetur og hils Kronprinsen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind ak for det.
      Sjovt at lave sit eget. Det bliver helt specielt.
      Tak for virtuel hep, det hjælper med garanti......

      Knus
      Charlotte

      Slet
  15. Rigtig flot bord, og en god tanke, at det bedste træ blev lavet om til det fedeste bord. Mon du kommer til at danse på det selv ;-). Rigtig god løbetur med Kronprinsen, det bliver så stort. Pøj pøj. Knus Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har nemlig ret Carina. Det bedste skal bare bruges.
      Det er nemlig et fedt bord og faktisk kunne jeg godt finde på at danse på det.
      Så er cirklen lige som fuldendt.......
      Det var et monster godt løb, men en ret dårlig tid.
      Men så er der plads til forbedring.

      Masser af knus til dig
      Charlotte

      Slet
  16. Wow, et flot bord. Jeg er fan :)
    Har du noget om bordbenene? Hvordan har du lavet dem - og har du billeder :)
    Knus til dig....

    SvarSlet