torsdag den 17. december 2015

Julebordet



Allerførst bliver jeg nød til at takke jer af hele mit hjerte.
Jeg er så dybt beæret, imponeret og taknemlig for den store interesse
i alle har vist  julekalenderen.
Jeg har modtaget så mange skønne kommentarer, likes, beskeder, masser af delinger
fra trofaste læsere og søde tilkendegivelser.
Jeg er faktisk helt overrasket og meget meget beæret!
I går aftes fandt jeg ud af at jeg har haft over en million visninger på min blog
 i den korte tid jeg har været igang. Jeg er helt overvældet!
Jeg takker jer alle sammen af hjertet for den store tillid i har vist mig.
Alle jeres søde tilkendegivelser giver mig nyt benzin. 
Tusind tak!
Håber bestemt at dagens låge kan inspirere jer!







Det ultimative for mig til jul er julebordet.
Jeg elsker at byde gæsterne velkommen på en festelig måde.
Vise at vi har glædet os til at se dem og de er hjertelig velkommen.
Hanne Hansen har ønsket at se et veldækket julebord. Så dette er dit indlæg,
håber det kan give lidt inspiration!
Nu er der en uge til juleaften og planerne for bordet i år er igang og har været længe.
Men det er lidt svært at vise jer nu hvor hverken blomster eller dagen er her.
Der er bare noget magisk over at dække bordet den 24. december!
Så jeg har valgt at vise jer mit julebord for de to sidste år.
Håber det trods alt kan give lidt inspiration.






Mit tema sidste år var royale fugle.
Hvide fugle i alle afskygninger og helst med krone på!













Hyacinter er så bedårende til et julebord.
Hvidt i hvidt er bare så smukt og højtideligt.





Sidste år var første gang jeg havde samlet nok musselmalet til, at kunne
dække et bord juleaften. Jeg havde glædet mig vanvittigt.
Syntes simpelthen det stel er så smuk,
Elsker når det er overdådigt men alligevel enkelt!
De gamle stjerne stager har jeg fået af 2 meter og 4. Selvfølgelig er de blevet malet!
Et lys til hver kuvert bruger jeg ofte på et julebord...... det sker nok også i år igen!
Bestikket er pakket ind i en rund dækkeserviet og i min hjemmelavede serviet holder.
Selvfølgelig har englen fået en krone på..... Det sker nok også i år!















I 2013 var mit tema trommer.
Jeg har næsten altid den hvide bakke på bordet som center og masset af levende lys.
Jeg har også gerne gamle glasskåle med flyde lys. I vandet river jeg noget stearin,
så kommer det til at se helt frostet ud.







Her havde jeg støbt små hvide beton hjerter. Kommet dem i cellofan
så de på hver kuvert kunne byde glædelig jul til hver en gæst.






Jeg syntes det er så smukt at der på hver tallerken er et
levende lys. En meget nem måde at skabe pynt på.
Her er det en holder til juletræslyset som er brugt og sat fast på kniven.
Andre gange har jeg sat en sådan fast på selve tallerkenen.


Håber bordene har inspireret jer til at kreere noget nyt og spændende pynt,
til den smukke juleaften. Et veldækket bord giver en fantastisk stemning.
Det hele bliver lige som lidt mere højtideligt.




Rigtig smuk 17. december og en fantastisk dag til jer alle
og tusind tak for jeres søde måde at være på!

Juleknus


Charlotte



P.S
Hvis i vil være sikker på ikke at gå glip af et indlæg eller vil have en automatisk
opdatering når lågen er klar. Så følg mig også på Facebook. Her skriver jeg altid
når der er nyt.
https://www.facebook.com/www.hosvillafryd.dk
Så husk at trykke synes godt om Hos Villa Fryd.





11 kommentarer:

  1. Så fint og flot bord der er dækket på de forgangne jul. Der er virkelig gjort mange overvejelser og planlagt helt ud den mindste detajle.
    Jeg har en ide om hvordan julebordet hos os skal se ud, men bordet bliver først dækket om aften den 23 dec. sammen med at juletræet også bliver pyntet op. Så du må vente på at se mit bidrag når det kommer.
    Kh.
    Kirsten og god dag til dig kæreste Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak søde Kirsten. Det glæder jeg mig rigtig meget til at se. For er sikker på det kun kan blive smukt. Elsker det projekt du har gang i lige nu.
      Det jeg har i hovedet med dette års bord er engle og Jesus.......

      Rigtig skøn dag

      Charlotte

      Slet
  2. Dejlig inspiration, masser af skønne ideer. Mit bord bliver hvidt i hvidt, elsker det. Ha en skøn dag. Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Lisbeth. Lyder som et fantastisk bord du vil lave. Det elsker jeg også.

      Rigtig dejlig dag

      Charlotte

      Slet
  3. Så utroligt smukt. ❤️
    Jule knus Lone

    SvarSlet
  4. Der er vist ingen, som får vinterdepression af at opholde sig i din lyse stue :-)
    Tror nu nok at manden min ville synes, at pynten står i vejen for maden. Så jeg begrænser mig ;-) Men fantastisk smukt.

    Mange hilsner Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du have Susanne Josephine.
      Nej håber vi kan holde vinter depressioner borte med al den fantastisk lys der strømmer ind:)
      Vi har aldrig maden til at stå på bordet juleaften, så her går det fint med alt pynten. Men til hverdag, ville der nok ikke være plads til så meget pynt:)))))

      Rigtig skøn dag

      Charlotte

      Slet
  5. Ih så smukt �� Det store træ du har på gulvet er det købt eller har du selv lavet det? Ved du hvilken slags gran det er det er så fint ���� Kh Anja

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anja:)
      Træet er kunstigt. Det er vist et grandtræ som er godt opstammet.
      Det er fra Lene Bjerre.
      Du kan skrive til dem og spørge om de stadig forhandler disse træer.
      Jeg er så glad for mit. Det er lavet rimelig livagtig.

      Rigtig skøn dag
      Charlotte

      Slet
  6. Tak for svar Charlotte. Ja det ser meget ægte ud da, jeg må lige skrive til Lene Bjerre.
    Også en dejlig dag til dig.
    Kh Anja

    SvarSlet