tirsdag den 3. juli 2018

Sommerfest i Fru Pedersens Have


Igen i år var vi en flok piger og mænd der var inviteret til den årlige sommerfest i  
I år var vejret i den grad med os og hele dagen kunne nydes i fuld sol.



Anette og John stod på gårdspladsen og tog varmt imod os.
Sådan er de to. Helt fantastiske og meget gæstfri.
Her fik vi alle hilst på gamle og nye bekendtskaber.
Det er en glædelig begivenhed hvert år.
Bordet var dækket til velkomst kaffe og bedårende skønne kager blev serveret.



I kan vel godt regne ud at snakken gik højt og lystigt.
De yndige børnebørn i smukke sommerkjoler, valgte derfor helt deres egen verden.
Merle og Almas virtuelle verden.



Jeg har jo været her før og også vist jer flere forskellige indlæg fra mine besøg.
Men det her hus. Violas vaskeri. 
Det er det ultimative og den skønneste plet i haven.
Jeg stor elsker dette hus med den smukke patina.



Den hvide have er nu heller ikke at kimse af.



Over alt er der detaljer,  skønne syn og dragende blikke.







Det her er nu heller ikke dårligt.



Jeg tror at det lille sorte hus er et af de mest fotograferede ting i haven.
Det er så over bedårende skønt og et stor ønske for mig.
Engang at få mit eget smukke lille hus.










Man skal være vågen og holde øje.
For pludselig er der en lille detalje.
Som her hvor den lille kolibri står blandt træer og blade.



Køkkenhaven strutter af sundhed.



Lige så gør snit haven.



Om ganske kort tid vil marken med dahlia være et syn for guder.



Her trives alt ser det ud til.
Her er Frk. Hall ved den store Gunnar som vi kalder planten.


                                      
                                             
Et af drivhusene som er utrolig frodigt.



Vinter stuen er smukt pyntet op.




I år er det nye tiltag i haven.
En stor alle´
Prøv at se et kig der er gennem træerne.



Nede ved den nye alle' står der gamle og store kirsebærtræer.
Det var vist mere end de hvide damer kunne stå for...
Her er det Frk. Hall, Kat som har lavet skulpturer til Anette og så mig selv.
Grebet på fast gerning af en del af gæster og Anette selv. 
Men det havde stor underholdningsværdi.



Tusind tak til Anette og John for en pragtfuld dag.
Tak til alle gæsterne. 
Jeg stor nød det virkelig og var fantastisk glad for at se jer alle sammen igen.
Samt stifte bekendtskab med nye søde have venner og bloggere.

Haven er virkelig et besøg værd.


Masser af klem

Charlotte

P.s
I juli og august er haven åbent dagligt     fra kl. 13-17.             Skalstrupvej 36,       7570 Vemb.



26 kommentarer:

  1. ALTSÅ, for et fortryllende sted!! :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg siger dig det er stort og fint. Kroge og åbne store pladser.
      Men har hun taget billeder af et lille udpluk!

      Knus og smuk dag i det dejlige vejr
      Charlotte

      Slet
  2. Tusind tak, Charlotte, for at tage os med ind i den fortryllende have ❤

    Rigtig dejlig sommerdag til dig ����❤

    Knus, Annastasia

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Annastasia.
      Den er så smuk at den må deles.

      Smuk dag i solen, som hos os er lidt køliger i dag
      Charlotte

      Slet
  3. Romantisk have, skønne mennesker og et værtspar der forstår at hygge om gæsterne. Det er en dag vi gemmer i hjertets skatkammer. Dine billeder er meget fortællende. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Leila.
      Det var en fantastisk dag og hvor jeg nød i to. I er virkelig så skønne og varme.
      Tusind tak for den smukke bøtte. Den har fået hæderspladsen i køkkenet og i dag har den båret den først hvide buket med duftende ærteblomster.

      Smuk aften
      Krammer

      Charlotte

      Slet
  4. Sikke et vidunderligt sted - og meget, meget smukke billeder du har taget!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak hvor er du sød altså.

      Smuk aften
      Klem

      Charlotte

      Slet
  5. Kære Charlotte
    Det er fortryllende billeder, fra en FANTASTISK have, og en vidunderligt værtspar.
    Hvor ville jeg gerne have været en del af den stemning og fest, men ikke let at være to steder på en gang.
    Med dit indlæg føler jeg jeg er en del af det hele, for stemningen strømmer ud gennem skærmen:-)))) Og den alle` altså hvor er den SKØN, det var en god ide hr og fru Pedersen fik der!
    Stort og lunt KNUS
    Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. PS Elsker det billede af de tre hvide damer <3

      Slet
    2. Åh så sød du altså er Anette.
      Tusind mange tak for de rosende ord.
      Jeg elsker også dette billede. Det er så utrolig smukt.
      Det er Yvonne, der er hos Bonderosen der har taget det med Lones mobil.
      Ja sikke en fest og du var max savnet. Havde håbet til det sidste. men man kan bare ikke være alle steder.

      Klem og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  6. Dejlige billeder fra en af jordens skønneste pletter. Jeg var til studenterjubilæum, så jeg var ikke med - øv - hvorfor skal alting altid ramle sammen? Ville så gerne have hilst på jer igen.
    Kh, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhh det havde også været skønt hvis du var kommet.
      Men så må vi bare ses næste sommer.
      Du havde med garanti en fantastisk dag. Det kunne jeg godt tænke mig at opleve.
      Men det tror jeg aldrig min klasse får sig taget sammen til. Vi var spredte og forskellige hele studenter tiden igennem.

      Knus og dejlig lun aften
      Charlotte

      Slet
  7. Ih, den have er så skøn! Jeg ville også så gerne have været med, men vi kunne ikke i år. Jeg håber på næste år :-) Tak for alle billederne. Når man ser dem, er det næsten som at have været der selv :-)
    Knus

    SvarSlet
  8. P.S.: Havde I aftalt at have hvide kjoler på? Det ser fantastisk ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød tak. Men tror det var federe du havde været der for vi andres skyld.
      Kan godt forstå med alt det i skal lige nu.
      Man kan bare ikke det det hele. Så må vi håbe på næste år.
      Det var så sjovt vi var tre i hvide kjoler. Næste år er det et most talte vi om :))))))

      Knus og dejlig aften
      Charlotte

      Slet
  9. Det lyder som et virkeligt hyggeligt arrangement hos fru Pedersen og den vidunderlige have.
    Tak fordi du deler :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg love det er.
      Rigtig hyggeligt og dejligt at mødes til en sommer kom sammen.
      Samtidig får vi masser af inspiration og nye ideer.

      Smuk sol dag
      Charlotte

      Slet
  10. Så vakker hage, Charlotte! Må være et sted til inspirasjon..
    Så fine dere er i hvite sommerkjoler,
    Nyt de fine dagene videre, her er det også utrolig varmt.

    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Ida.
      Det er en fantastisk have. Med så mange skønne ideer.
      Ja her er også varmt og hvide kjoler er bare rigtig sommer.

      Klem og skøn kvel
      Charlotte

      Slet
  11. So beautiful details!
    I love the garden and patio!

    Have a lovely and sunny July!
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear Susanna.
      Lovely evening

      Hugs
      Charlotte

      Slet
  12. Fantastiske smukke billeder fra en utroligt dejlig dag. Det er minder der kan nydes igen og igen. Tak for dejligt selskab ❤️

    Knus, Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan nydes og vendes og drejes altid.
      Det var nemlig en helt fantastisk skøn dag.
      Virkelig en af de bedre.

      Masser af knus
      Charlotte

      Slet
  13. Hvor hyggeligt med en sommerfest for havevenner :-) Violas Vaskeri ligner nogle af de huse jeg så i England i sidste uge - godt med patina og hyggelige sager.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en super skøn havefest Lisbeth.
      Sådan virkelig og vejret var jo total med os.
      Åhhhhh England er fantastisk.
      Elsker deres små huse med patina. De små butikker med skønne ting.
      Der kan man godt bruge tiden.

      Knus og skøn aften
      Charlotte

      Slet