mandag den 6. august 2018

Hvorfor så stille





Sikke en sommer.
Jeg kan ikke huske hvornår vi har haft skønnere sommerferie end i år.
Den har indeholdt alle mulige skønne elementer.
(De fleste foto er fra mobilen og i dårlig kvalitet)




Det hele startede med at denne dør skulle sættes i ind til stuen.
Helt præcis 98kg. For jeg løftede den selv.......



I kan godt huske i mit indlæg om pæoner, her beskrev jeg at der skulle en dør i.



Derfor klippede jeg en del af min højt elskede klatrehortensia ned.
Men kun lige så døren kunne komme i.
Se lige nogle grene den bære.



Jeg startede torsdag morgen med at banke hul til døren.
Kim og Mads-Emil var på job, AA var hos Anna.
Så jeg havde frit spil til lige at få ordnet sådan et lille hul!
Men som vi ikke troede er vores hus fuldmuret.
Så det var pludselig ekstra arbejde.
Se lige en mur at skulle igennem.



Jeg sled, hamrede, skar og bankede.
Hold nu ...... et job. Måske ikke helt noget for en dronning.
Men det skulle jo gøres for næste morgen skulle døren sættes i.



Da Mads-Emil kom fra job kunne han godt se jeg døjede lidt med
at samle murbrokker op.
Så han var hurtig til at hjælpe. Som altid.
Jeg havde nemlig været så uheldig at brække en finger i processen.




Så kom Kim hjem og sammen ordnede drengene de sidste murbrokker.



En dør blev sat på for natten.



Næste morgen blev vinduet pillet ud.
Nu kunne vi fornemme vores nye stue og 
den kongelige balkons tilblivelse.



Klokken 12 havde vi en ny dør sat i.
En mindre detalje er at der er sket en fejl med udregningen og døren er
10 cm for lille til hullet udvendig
(Sådan er det at være rigtig gør det selv amatør)
Så jeg murer da lige en ny udvendig væg op fredag aften.



For lørdag altså dagen efter rejser vi til Mallorca med Kims familie.
Nu kan det så godt afsløres.
Men der er en fejl ved døren.
Den ene dør er 1 cm større end den anden.
Så den kan ikke låses.
Det er nu afgjort at om 7 uger kommer fabrikken med en helt ny dør!
Og vi har fået lavet en midlertidig løsning.
Men spørg lige om der var krise!



Vi trængte virkelige alle til ferie. Så en uge med familien i syden var skønt.
Her ser i mine drenge.



Vores kronprinsessen.



Selv dronningen lod sig fotografere.
Her med en ny hat. Denne er til Frk. Pots og det bragte stor glæde.
Der blev indkøbt et væld af hatte til damerne og Kim blev bekymret.......




Vi har også været på stranden i Danmark i ferien.
Oppe hos Kims mor der er flyttet i sommerhus 80 meter fra havets bølger.
Vi har været rundt på besøg ved skønne venner og feks. besøgt vi Frk. Hall.



Så fik vi selv fornemt besøg af Rosenfeen.
Det var utrolig hyggeligt.
Hun havde 8 nye roser med.
Kim og Linda gik igang med at skære min klatrehortensia ned.
Hun forstår virkelig at sætte folk i arbejde og forlade det hele mens rodet er størst.



Nå ja okay..... der er jo en mening med alt.
Vi har nogle store projekter igang og dette indebærer at de desværre skal skæres ned.
Så tror det var godt Linda hjalp.
For jeg kunne ikke nænne til det!
Men se lige et skallet grimt hus.
Det bliver der lavet om på!



Den sidste weekend i ferien er blevet brugt i sommerhus.
Den årlige ferie med mødregruppen.
De her piger, de er en drøm at være sammen med. Altid.



Vi kan have de mest åndsvage konkurrencer.
Hvem kan have mest gas blå ben.......
Her taber jeg klart! Men blev der konkurreret om maling på fødderne.
Så vandt jeg!



Men fælles for den årlige ferie er, at vi griner hele tiden.
Vi har det så super skønt sammen. Det her billede er så sigende for samværet.
Som næste år går til Heidepark!
Alle 15 melder klar med stor glæde.




Søndag eftermiddag blev brugt med mor.
Her besøgte vi åben have ved Hals Bonden.
Et super flot arrangement som Haveselskabet står for.
Det er 3. år vi er der og det er super smuk og masser af blomster salg.

Årets bedste ferie er slut og jeg har aldrig nydt den mere end i år.
Det har været sammen som familie.
Derfor har jeg trukket stikket og bare været til stede.

Håber i alle har haft en lige så skøn ferie

Knus og smuk ny sommer mandag

Charlotte












26 kommentarer:

  1. Sikken en ferie, du har da oplevet noget, må man sige. Sej er du som sædvanlig - laver næsten det hele selv, men skidt med fingeren. Godt Rosenfeen kunne hjælpe med at beskære klatrehortensiaen, sådan noget er ikke sjovt, når det er ens yndling.
    Sjovt med din mødregruppe, jeg har også en, der er 35 år gammel, vi mødes et par gange om året.
    Med sådan en ferie må du være klar til en ny uge i hverdagen igen.
    Knus og dejlig dag
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth ja sikke en ferie. Den var så utrolig skøn.
      Ja det var godt rosenfeen hjalp. Jeg havde helt ondt i maven. Det gjorde så ondt.
      Nu har det taget 7 år at få den så stor og på 20 min. er kun roden tilbage.
      Sjovt med din mødregruppe. Vi voksne mødes ca. en gang om måneden.
      Det går aldrig stille for sig. Vi stor nyder det.

      Knus og skøn dag
      Der skulle komme regn til haven i dag

      Charlotte

      Slet
  2. Lis Coskun Laursenaugust 06, 2018

    Bliver godt nok helt svedt..... men det lyder virkelig som en dejlig ferie - du, om nogen, forstår jo at kombinere arbejde, fornøjelse, glæde og lykke.
    Kan godt fortryde (selvom en af min faste holdninger er, at man aldrig skal fortryde noget), at muligheden ikke lige var til stede for, at vi på vores tur kunne kigge forbi, men det må blive en anden gang - vi havde også en pragtfuld ferie i Jylland (mest nord).
    Det skal dog ikke forhindre mig at sige, at I altid er velkommen til at kigge ind, hvis jeres vej skulle gå forbi os i Kongens Lyngby...... det må da være noget for en dronning <3

    Knus og bedste dag
    Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ville i den grad gerne have mødt jer på jeres ferie Lis.
      Men mener at vi slet ikke var hjemme den weekend i var oppe.
      Men jeg tror i kommer igen/ håber :)
      Det kunne være fantastisk at mødes og have en hygge aften.
      Tak for tilbudet det vil jeg benytte mig af.

      Godt i havde en pragtfuld ferie med høj sol og skønne besøg.
      Masser af knus

      Charlotte

      Slet
  3. Sikke en dejlig fortælling, Charlotte! Og mange stemningsfulde billeder. Dejligt at I har nydt sommeren :-) Døren er en super god idé - og selv om der har været et par udfordringer, bliver I garanteret glade for den!
    God hverdagsuge til dig - hverdagen er heldigvis heller ikke så ringe :-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Nana.
      Vi elsker allerede døren om det er denne eller den nye. Bare det at have mulighed for at gå lige ud. Det er virkelig pragtfuldt.
      Hverdagen er også skøn men savner den samhørighed vi alle havde.

      Knus og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  4. Sikke mange dejlige oplevelser du har haft i ferien - lige bortset fra den brækkede finger og problemer med de forkerte mål. Du er jo en rigtig handyman :-)
    Dine billeder er utroligt smukke. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak.
      Hvor er du bare sød.

      Smuk dag nok i lidt regn i dag
      Charlotte

      Slet
  5. Det lyder som en rigtig dejlig sommer, lige som en sommer skal være - med masser af sol og godt selskab, noget knokleri og ikke mindst glæde og rigtig godt humør :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret.
      Der var bare alle elementer og derfor gik ferien bare perfekt op.
      Præcis som en kabale.

      Dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  6. I har sørme nået mange forskellige ting i ferien, men hold da op hvor er du altså en handy-woman - det havde jeg nok ikke klaret. Håber det går bedre med fingeren.
    Dejligt at se billeder af jer allesammen - sikken skøn familie du har.
    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare sød Ulla.
      Så dejlig en hilsen.
      Jeg stor elsker også min familie.
      Fingeren er stadig ret skæv og det tror jeg faktisk den bliver ved med.
      Men pyt så er der altid grobund for en sjov fortælling ;)))))

      Knus og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  7. Kære dronning Fryd
    Dejlig ferie du har haft, trods de forskellige udfordringer og brækkede lemmer.
    Det var så dejligt I kiggede forbi, men næste gang skal det vare lidt længere :)
    Når de franske døre er rigtigt på plads, blir det så utroligt smukt. Tænk at stå der og smække dem op, og træde ud på en dejlig terrasse. Det er en dronning værdigt ❤️

    Rigtig smuk dag til dig og din dejlige familie
    Knus, Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lone.
      Ja en pragtfuld ferie. Øv den er slut og der er et helt år til vi igen har tre uger samlet.
      Under sol og varme hede bølger.
      Jeg elsker døren og drømmer mig til terrassen.....
      De rette elementer skal bare lige findes til den, før den kan laves.

      Masser af klemmer
      Charlotte

      Slet
  8. Man kan da blive helt forpustet ved at læse dit indlæg. Det bliver flot med døren er jeg sikker på. Du er vild flot med hat på. Lad det blive en vane. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak hvor er du dejlig Leila.
      Sjovt jeg elsker hatte og under mit store hår har jeg faktisk et lille hoved.
      Da jeg blev student havde jeg den mindst hue på skolen.
      Synd man ikke sådan går med hat mere.

      Smuk dag skønne dig og hils Gert
      Charlotte

      Slet
  9. Du milde Moses. Hele dagen og aftenen inden en udlandsrejse, har jeg rigeligt i at pakke kuffert og gøre haven rejseklar. Men i det hele taget at håndtere sådan værktøj udover en hammer og et par søm gør jeg det overhovedet ikke i. Igen imponerende. Og sikke let du glider hen over fortællingen om beskæringen af hotensiaen. Det er en noget anden historie Rosenfeen beretter :-)))))
    Godt at i fik nydt ferien trods uheldet med døren. Og ja sommeren har været og er fortsat fantastisk, trods haven blomster ikke helt synes det samme.
    Fortsat rigtig god arbejdslyst. Her slappes der af efter vores aktive ferie.

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Susanne Josephine og stort velkommen hjem igen.
      Nej nej jeg pakkede skam to timer før vi tog afsted. Hader at pakke.
      Jo jo sådan en lille ting som at lave et hul til døren...... nope det var meget større end jeg troede. Næste gang afsætter jeg lige lidt mere tid!
      Puha den klatrehortensia eller ja der er jo tre.
      Det gjorde virkelig ondt som i vildt ondt. Åhhhhhh jeg har fortrudt lige siden. Men det skulle gøres. Forklaring følger i et senere indlæg......

      Smuk dag skønne dig og nyd resten af ferien.
      Charlotte

      Slet
  10. Pyha :-) Du trænger da vist til ferie.... Du seje handywoman, for Søren hvor er du sej og brølstærk, selv at bakse med sådan en stor dør (tror egentlig, jeg godt kan blive lidt bange for dig ;-)) sammenligner dig lidt med Pippi, positivt ment! Men hvor bliver det fint og godt. At være sammen med familien og venner er også superskønt, det bedste ved ferier.... Og med den her sommer der bare har leveret hver eneste dag, der er godt nok blevet samlet noget energi sammen... Tror aldrig jeg har levet så meget i min have, turde bare ikke sove ude i den, men lysten var der dæleme. Fortsat rigtig skøn august til dig og din skønne familie. Knus Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej nej jeg har over hygget Carina.
      Jeg har nydt hvert et minut. Måske lige på nær da døren skulle løftes. vi var to til det men sindsygt hårdt. Jeg holdt den i næsten en time da jo målene ikke passede. Det var som at se en tage planken i Robinson.
      Vi var også ude i ferien døgnet rundt. Men sov der heller ikke om natten. Det er da vist ret dumt vi ikke prøvede det........

      Dejlig dag søde dig
      Charlotte

      Slet
  11. Ja undskyld Dronning Fryd, jeg er lige lidt bagud med at læse indlæg. Så min kommentar kommer først nu.

    Hold nu op altså, det er sku da helt vildt med dig, hvad du kan. Den med døren og hullet nåede jeg da ikke at høre om, ud over at jeg så døren selvfølgeli :o) og afprøvede den smukke Balkon.
    Hor er det et skønt billede af drengene og kronprinsessen ja og selvfølgelig også dem af dine fødder :o)) der før mig til at tænke du har nogle fede sko.
    Du er så super sej og jeg ved jo nok hvad du har gang i :o) Du har verdens smukkeste hus både ude og inde.
    Jeg var ked af at skulle knuse dit hjerte, ved at beskære Klatrehortensiaen. Men der var nu en der smilede mens vi gjorde det :o)) og det var ikke mig.
    Jeg lover dig at jeg aldrig mere laver sådan et rod når jeg kommer "amar halshug" og krydsede fingre bag ryggen.
    Hils nu alle drengene Incl Karl Johan og endeligt også Kronprinsessen.
    Er er så skønne hele flokken
    Kæmpe knus og Brøl fra Mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er bare den bedste rosenfe i verden.
      Man kan ikke nå alt og man er lidt langsom på nettet for tiden.
      Men med regn og rusk hjælper det.
      Jeg elsker sko Linda. De må godt være vilde og anderledes. Som sommeren er tøjet hvidt og om vinteren sort. Jeg er monster kedelig der så skal skoene jo lige som tale :)))))
      Du skal slet ikke tænke på den klatrehortensia Linda. Den bliver stor og smuk igen. Selv om Kim siger. Tror sørme ikke den overlevede........ Men det kan jeg love at den gør. Selv om jeg stor elsker huset nu. Så savner jeg det store vilde grønne krat.
      Så det er dejligt du kan hjælpe når vi selv har svært ved det.
      Men du lærte mig så meget godt. Jeg skærer ned i vildskab. Som mange ting er grimme og det hjælper bare. Noget kommer op igen........

      Masser af skønne varme krammer til dig
      Charlotte

      Slet
  12. You can then get pampered by reading your post. I'm sure, it will be nice with the door. You are wildly beautiful with hatred on.

    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlet
  13. Great article..I am looking so forward to your blogcomment and
    I love your page on your post.. That is so pretty..
    หนังออนไลน์

    SvarSlet