mandag den 7. december 2015

Fonderie De Glase i julestemning












Så er julen også kommet til mit elskede 
Fonderie De Glase.
Velkommen "indenfor".


















Jordbær med fløde har ønsket at se en opsats som et træ.
Så tænkte at dette godt kunne flettes ind her med et grantræ.
Det er lavet af gran, lærkegrene og lavgrene.
Formen er ganske simpel beton og jern!!!!






Jeg har støbt en beton fod i en bøtte.
Stukket en jern stang i det våde beton.
Så kan man binde sine egne træer.
Af præcis det man lyster.
Jeg starter nede fra og op.






Det lille beton kegle træ er lavet ud af disse materialer.
Husk kræmmerhusene skal være af meget kraftigt pap.
Disse kan kun bruges en gang.
Fyld dem op med beton og stik en gren i midten.
Lad det tørre. Efter to dage kommen man beton i en
mælkekarton, stikker grenen ned i midten.
Så har man et kegle beton juletræ. Da grenen forbinder
de to elementer, top og bund.







Disse forskellige forme til kogler har jeg selv lavet.







Jeg har fundet søde kogler som jeg ville bruge som støbe form.
Formene er lavet af sanitets silikone.
Tager blot et par dage og så er de klar til støbning.











Jeg har mange fantastiske naboer og på hver sin måde er de bare guld værd.
Vi har sådan et godt venskab og de er meget betænksomme.
Fru. Alice har skaffe mig alle de herligheder jeg pynter op med.
Gran, kogler, lærk, lav, fyr ja selv tre sjove skrottede juletræer.
For når ingen andre vil have sådan nogle træer, så vil jeg. Elsker det skæve
og anderledes i sådan et træ.











Så er Fonderie De Glase vist pyntet op til jul og forbipasserende
kan nyde is støberiet som engang var vores dobbelte carport. Som lige
fik en make over af gammelt træ. skrottede vinduer og hvid maling.
Og selvfølgelig Moster Grethes gamle hoveddør.


Rigtig fantastisk 7. december

Juleknus

Charlotte



P.S
Hvis i vil være sikker på ikke at gå glip af et indlæg eller vil have en automatisk
opdatering når lågen er klar. Så følg mig også på Facebook. Her skriver jeg altid
når der er nyt.
https://www.facebook.com/www.hosvillafryd.dk
Så husk at trykke synes godt om Hos Villa Fryd.

11 kommentarer:

  1. skønne billeder, ha en god dag

    SvarSlet
  2. Dejlig julestemning ❤️ Håber ikke Gerda og Holger har været alt for hårde ved dine skønne opstillinger?
    Dejlig dag til dig ❤️

    Lone fra fra frk Hall

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lone. Joooooo de har været lidt hårde ved tingene.......
      Men i dagens smukke vejr er det ordnet:)

      Dejlig dag til dig også

      Charlotte

      Slet
  3. Sikke et hyggeligt sted Charlotte, fine opstillinger :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Tine. Det er også et af mine yndlings steder i haven. Her kan man makke med så meget fantastisk:)

      Rigtig skøn dag
      Charlotte

      Slet
  4. Smukt og fantastisk ser det ud ❤ er fattige på ord over dit smukke hjem og ikke mindst din evner til at få det til at ligne en milion.

    Dejlig 7 december til dig og familien �� knus fra Sisse

    SvarSlet
  5. Smukt og fantastisk ser det ud ❤ er fattige på ord over dit smukke hjem og ikke mindst din evner til at få det til at ligne en milion.

    Dejlig 7 december til dig og familien �� knus fra Sisse

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Sisse;) Det har været en skøn dag med høj sol og nye have projekter......
      Jeg ønsker også dig og dine en fremragende dag

      Charlotte

      Slet
  6. Tænk hvad en ombygget carport kan bruges til ; 0 ). Det er så hyggeligt, at se hvordan du sætter det pæne hvide sammen med det rå i beton-tingene og så alt det grønne, ha en dejlig 7. December, tænk hvor rart at have set solen idag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine skønne ord :) Det er så fantastisk at solen har tittet frem;) Det har lige været vejr til flere have projekter.....
      Rigtig fantastisk dag til dig også

      Charlotte

      Slet