tirsdag den 1. december 2015

1. december










Så blev der endelig 1. december. Åh hvor jeg dog har glædet mig.
Jeg elsker at pynte op, hygge og lave smukke ting.
December måned for mig er lige som en smuk afrunding af året.
Her giver jeg mig selv lov til at udleve mit pyntegen!

Som lovet vil jeg lave en lågekalender til jer i december.
Så der hver dag vil være et nyt indlæg fra Hos Villa Fryd.
Håber det vil give jer inspiration og ideer til julerier.
Tak for de skønne forslag i har sendt til mig, elsker at få dejlig respons fra jer læsere.
Jeg prøver at opfylde nogle af jeres ønsker.
Gårdejerinden ønskede at se en dekoration eller stilleben.
Så jeg vil starte med at vise mit kalenderlys og opfylde hendes ønske.






Jeg laver altid selv mit lys. Syntes det er svært at finde noget i stilen.
Så på forskellige måder bliver lyset hvert år pyntet.





Jeg har valgt at bruge en af mine hvidmalet dåser til lyset.
Men ved allerede nu hvad jeg skal have skaffet til næste år at pynte i.





I år siger de at gran ikke er på mode. Men så må jeg være Rasmus
modsat. For aldrig har jeg haft så meget gran. Trods det at
jeg har lidt svært ved at tåle det! 


















Jeg sætter en ære i at tingene passer sammen og er harmoniske.
Så æsker med tændstikker fremstiller jeg til de forskellige dekorationer.
Intet er mere skønt end at stryge en tændstik for at tænde levende lys.






Nu når børnene står op her til morgen. Så vil det se sådan ud.
Mørke og hygge. Kun levende lys. 
Så skal de traditionen tro skiftes til at tænde kalenderlyset hver morgen.



Rigtig glædelig 1. december

Juleknus
Charlotte






16 kommentarer:

  1. Hvor er det bare smukt Charlotte. Er vild med dine fine lys, og jeg er altså heller ikke med på moden 😉 Jeg har også masser af gran i år 😊
    Hav en dejlig dag smukke ❤️
    Knus Lone

    SvarSlet
  2. De underlige tegn er glade smileyer ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak søde Lone. Så er vi da to der holder os lidt udenfor koncepterne :) Ved bare ikke hvad der er med mig og gran i år. Plejer slet ikke at være til det. Men pludselig kan jeg slet ikke få nok.
      Rigtig glædelig 1. december

      Charlotte

      Slet
  3. Rigtig glædelig første december. Smuk stilleben med en flot kalenderdekoration.
    Glæder mig til at følge din julekalender.
    Julehilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Anette :)
      Jeg må sige jeg også glæder mig til at følge jeres. Du har havet så meget skønt syntes jeg.
      Rigtig glædelig 1. december

      Charlotte

      Slet
  4. En nydelig kalenderdekorasjon ...
    Åh som jeg gleder meg til å følge med deg og dine kreativiteter framover .
    Du er virkeligvtil glede og inspirasjon !
    Ingen jul uten gran .... Det sier nå jeg .
    Ønsker deg en fantastisk fin 1.desemberdag og fine adventsdager videre .
    Klem fra Anne

    SvarSlet
  5. Beautiful. I have always wanted one of those candles with the days of December. I have never found one here.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you sweety :) ohhhh is it really ......... you need to come to Denmark :)
      Nice day to you

      Charlotte

      Slet
  6. Alt ser bare helt nydelig ut,- er det ikke herlig at Desember er her??
    Kos deg masse den deilige tiden fremover!!
    Toveklem .)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Tove:) du kan tro jeg elsker december og hygger mig vanvittigt med alle de hyggelige tiltag der skal laves til en hyggelig måned

      Juleklem
      Charlotte

      Slet
  7. elsker julekalender, elsker dine dekorationer, så jeg ville gerne sætte mig til morgenbordet, hvor der er pyntet sådan.
    Glæder mig allerede til at åbne næste låge for at se hvad du inspirerer os med
    1000 tak kære Charlotte
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er bare så fantastisk Kirsten, tusind tak.
      Du inspirere jo mig til så meget julehygge du har så meget guf at kigge på ud af dit flotte store sprogs vindue. Du kan godt høre at dette er jeg temmelig fascineret af:)

      Rigtig dejlig dag, juleknus

      Charlotte

      Slet
  8. Smukt og lækkert. ..men hvordan får du dog tid til alle de kreative sager, du laver?
    Julehilsen fra Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne.
      Tusind tak. Tænk på jeg har været igang længe for at lave denne kalender til jer. Så jeg laver ikke et indlæg om dagen her hjemme. De er lavet på forhånd....
      Kan også sige til dig at efter jul, så bliver der en pause fra mig :)

      Rigtig skøn dag

      Charlotte

      Slet
  9. Sikke en smuk kalender dekoration - og stilleben ikke mindst :0)
    Her er også gran - og fyr.. da sneen så hurtigt kom for et par uger siden, knækkede der en del grene af i haven.men de bliver nu brugt i dekorationer - intet skal gå til spilde ;0)
    Hvor er det dejligt med en julekalender. . Jeg har glædet mig til at læse med - og idag skal jeg samle op de seneste indlæg.
    Ha en rigtig dejlig søndag Charlotte
    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for en sød besked og smukke ord.
      Indlægget er jo dit :) Syntes det er meget sjovt at få lov at opfylde lidt ønsker.
      Hvor er det skønt at høre at intet går til spilde. Den tanke er lige mig.

      Rigtig dejlig dag til dig

      Charlotte

      Slet