tirsdag den 15. december 2015

Køkken trappen










I dag skal der bydes velkommen ved kælderdøren.
Et af de steder der bare må pyntes op.
Vi bruger jo aldrig fordøren selv og de fleste besøgende
går også af køkkentrappen efterhånden. 
Der ved de der er åbent.......






Min franske fontaine med løvehovedet er blevet tømt for vand.
Det er altid sørgeligt. For normalt tages den ned og gemmes indtil foråret.
Men ikke i år. 
For i år skal den pynte sammen med de rå ting i beton og her passer den smukt ind.





















Alle mine altan kasser er hjemmelavet.
Denne har jeg lavet ud af et gammelt spisebord.
Blomsten i kobber er købt ved en skrot handel.
Har oprindelig siddet på en gravsten. Så her på får den nyt liv istedet for en omsmeltning.
Sådan en udsmykning bruger jeg på alle altankasserne.
Jeg finder hvad jeg kan og pynterne så kasserne op.






Jeg er vild med beton, zink, vejr bidt træ  og gran sammen. 
Giver sådan et fantastisk sammen spil.


























































Så blev der pyntet op til køkken trappen. Så kan vi glædes ved de skønne lys
når vi kommer hjem i mørket.
Det er en af de ting Mads-Emil sætter pris på. Han elsker når lysene kommer
op her. For det kan godt være et lidt mørkt hjørne.



Rigtig glædelig 15. december


Juleknus
Charlotte



P.S
Hvis i vil være sikker på ikke at gå glip af et indlæg eller vil have en automatisk
opdatering når lågen er klar. Så følg mig også på Facebook. Her skriver jeg altid
når der er nyt.
https://www.facebook.com/www.hosvillafryd.dk
Så husk at trykke synes godt om Hos Villa Fryd.



.

6 kommentarer:

  1. Hyggeligt. glædelig 15 december til dig og dine.
    KH Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Lisbeth :)

      Rigtig skøn dag også til dig

      Charlotte

      Slet
  2. Hvor ser det hyggeligt ud. Jeg kan især godt lide den måde du har brugt det gamle vaskebræt som en slags baggrund i din opstilling...også pynten på din altankasse er rigtig flot.
    God dag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak Rita :) Det er sådan en nem måde at lave altankasser på. Så bliver de også lige den størrelse man ønsker til huset....

      Også en rigtig skøn dag til dig og dine

      Charlotte

      Slet
  3. Hej Charlotte...
    Hvor ser det bare mega hyggeligt ud... super smuk stilleben
    Jeg er også meget til skrot/slot - alt afhængig af hver der ser det!!!
    Elsker når jeg får noget forærende... og kan bruge det på ny.
    God aften til jer
    Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Susanne:) Ja tror vi har en fælles passion der. Alt kan jo nærmest forvandles til noget smuk, så her i byen er der mange som ikke smider noget ud før jeg er spurgt :))))))

      Rigtig skøn dag
      Charlotte

      Slet