søndag den 1. april 2018

Påske reder



Velkommen 1. april. I dag er det ikke nogen aprilsnar, men der er farver på blomsterne.
Når der er påske så bliver der lavet reder her.
Flytte, min veninde sagde til mig "skal man bare inviterer på aftensmad for at få en rede"
Ja lige præcis. Det er en af vores værtindegaver her i påsken.



Som da mormor inviterede på flæskesteg og risalamande.
Tænk at være 88 og så lige bikse det sammen.
Mormor elsker farver og derfor skulle hun have en lilla rede med beton æg, 
til glæde ved sin fordør..




Man kan finde en masser grene fra træerne efter de mange storme i vinters.
De bliver bare rullet sammen på kryds og tværs. Oven i kommer de smukke løgplanter.
Jeg elsker jo at støbe et eller andet pynt i beton. Det er lige som bare kendetegnet
og prikken over i'et.




Oldefar har givet mig påskeæg hele sit liv.
Da jeg blev for stor var det en seddel jeg fik.
Da vi fik Ida-Katrine så var det hendes tur til at få et påskeæg.
Men nu er det min tur til at give igen.
Så AA og jeg var oppe at besøge oldefars hvilested, med et blåt påskeæg.
Her har jeg også støbt et lille beton kors og lagt ved den mere lukkede rede.




Jeg elsker faktisk påske, selv om der ikke pyntes så meget som til jul.
Men påsken for mig er lige med udetid.
Den skyder havesæsonen igang. Bare ikke helt i år!

Glad påske til jer alle
Klem

Charlotte


22 kommentarer:

  1. Nej det kniber da noget med udetid i dag, det bliver vist en aprilsnar. Her sner det og er hvidt - ikke meget forår over det, Jeg skulle ellers gøde mine rhododendron i dag, men jeg tror lige, jeg venter lidt.
    Flotte påskedekorationer du har lavet.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth.
      I dag har vi sol efter et døgn med regn.
      Men det passede nu meget godt efter gødning af roserne.

      Smuk dag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  2. Skønne påskereder du har lavet. Her er der bare lidt koldt men ingen sne så om lidt går jeg i haven. God påske til dig... det der er tilbage af den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Rita.
      Nu tror jeg på forår.
      Siger jeg efter vi havde sne igår.
      Men i dag er solen lige kommet frem. Det er fantastisk.

      Knus og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  3. Hvor er det smukke påskereder du har lavet, Charlotte! Så lette og ... forårsagtige. Og den slags trænger man til i denne tid hvor det er hvidt og iskoldt derude :-)
    Fortsat god påske til jer!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Nana.
      Ja vi trænger i den grad til forår x 10000 også efter sidste års sommer.
      Vi må håbe......

      Knus og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  4. Er vild med dine Reder 💟
    Her bruges Påsken på og Hækle et Temperatur Tæppe til Barnebarnet 💟 der efter skal jeg lave et i hvidt (en bestilling) 💟

    Forsat go' Påske til dig og familien 🐥🐥🐥

    Knuss
    Lise-Lotte 💟

    SvarSlet
    Svar
    1. Ejjj hvor det bare lyder hyggeligt. Har aldrig hørt om sådan et tæppe før.
      Tak for de søde ord.

      Knus og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  5. Ja, så er det tid at komme i haven søde Charlotte :o)) ud med dig og gøde med npk.
    Dine reder er bare noget af det sødeste og jeg tror lige Alma og jeg må over i haven og finde lidt grene til en smuk rede til min mor. Tak for inspirationen :o))
    Her sner det i øjeblikket og har gjort det siden i morges, men når man fyrer op inde i det lille hus så er det nu så hyggeligt at sidde og se på. Og den indvendige forårsrengøring skal jo også klares.
    Masser af knus og påskehilsner til dig fra Alam og mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skønne dig.
      Ja der er gødet med både det ene og det andet.
      i går fik vi sne og i dag regn. Så det kan få npk til at trænge i jorden.
      Nu er solen så kommet frem.
      Tror vi kan sige landet med de 4 årstider på en time.........

      Knus og en dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  6. Så fine reder du har fået lavet. Jeg giver gerne aftensmad ;)
    Her har vejret jo været så flot de sidste dage, så vi har været i haven, men idag holdt vi fri, da vi blev inviteret til påske frokost.
    Påsken er min yndlings højtid, og især når vejret er med os.
    Rigtig god aften kære Queen

    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var en fin påske. Flot sol men frost og koldt.
      Så her kunne der ikke gøres ret meget i haven desværre.
      Men nu er der gødet og klippet roser.
      Håber vi når det........

      Knus og dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  7. Very beautiful! Happy Easter..

    SvarSlet
  8. Kære Charlotte.
    Rigtig glædelig 2. Påskedag til dig og din familie.
    Hvor er det yndige reder du har lavet. Jeg blev helt rørt over den smukke rede til Oldefar, det er som om du værner om ham og hans eftermæle.
    Her er der sne og koldt ude, men i udestuen er der forår. John har taget jord og krukker ind til mig og så kan jeg stå inde i varmen og plante hornvioler og primula. Jeg har lagt dahlia, to som jeg ikke kunne undvære ;) og beskåret pelargonierne.
    Vi er klar til at flytte det ud, når foråret kommer og vi glæder os.
    Sender kærlige tanker fra John og mig. Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhhh har lige tænkt på dig.
      Der er en pakke på vej. Håber den når frem til på lørdag.
      Det er jo en fantastisk stor dag.
      Åhhhh jeg er skam slet ikke så langt som dig.
      Jeg har bestemt at mine dahlia kommer direkte i jorden i år.
      Det gik ikke så godt med potterne sidste år.

      Masser af knus til dig sødesen og hilsner til John
      Charlotte

      Slet
    2. Tusind tak kæreste Charlotte, jeg vil glæde mig til pakken, uhhhh, kan næsten ikke vente. Jeg elsker pakker fra dig.
      Mange kærlige tanker fra Eliane, med ønsket om en fantastisk dejlig dag.

      Slet
  9. Hvor er det fine reder, du har lavet :0) Kan godt forstå de bringer glæde..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak hvor er du sød.

      Smuk dag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  10. Bedårende er vist det rette ord at bruge her. Den idé må lagres på harddisken og afprøves til næste år. En storproduktion må overvejes, hvis sådan en rede er adgangsbillet til at blive inviteret på mad. En til hver dag i næste års påske. Så slipper jeg for selv for at lave mad :-)))) Har desværre ikke nået så meget påskekrea i år, da jeg fortsat er i gang med konfirmationspynten og et par sygedage lige sneg sig ind. Så har ikke engang lavet Bountyæg endnu, men dem kan man heldigvis også spise senere på året. I dag har vi heldigvis fantastisk vejr. Håber at vejrudsigten om næste weekendvejr holder, da konfirmation og sne slet ikke passer sammen.
    Håber i nyder den sidste dag i dette års påske.

    Kærlig hilsen Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhhhhhhhhhhhhhhh er det i weekenden i holder konfirmation Susanne Josephine. Jeg krydser alt hvad der kan krydses for et smukt vejr. Du har nemlig ret.
      Der skal bare være bedårende vejr den dag........

      Masser af knus og skøn fest til jer
      Charlotte

      Slet
  11. beautiful work :) and what attention to detail! I admire and congratulate.

    หนังออนไลน์

    SvarSlet