torsdag den 31. december 2015

Nytår






Så kom endnu en dag for en stor aften. Nemlig nytåraften!

Den sidste aften på året!

Her i huset har vi en fast tradition.
Vi er altid sammen med mødre gruppen som vi kalder os.
Da Ida-Katrine blev født kom jeg nemlig i en fantastisk mødre gruppe.
Vi har holdt sammen lige siden. Selv vores mænd er blevet kammerater.
Med første barn lå Lone og jeg på sygehuset sammen. På samme stue.
Uden vi kendt hinanden faldt vi hurtigt i snak! 
Vores børn er der 4 dage imellem.
Lene blev vi  introduceret for senere af sundhedsplejersken.
Vores tre ældste børn er født inden for 10 dage.
Med vores andet barn lå Lone og jeg igen på sygehuset samtidig.
Der er 4 dage mellem de to drenge.
Lene haltede bag efter os. Hele 8 måneder!
Lone og jeg fik igen et barn hver, men denne gang er der præcis et år
på nær 4 dage mellem de to mindste.
I dag er de to yngste bedste venner selv om de har hvert sit køn.
Jeg elsker denne mødregruppe. Vi har oplevet så meget sammen.
En fast tradition er også, at vi hvert år er i sommerhus sammen, hele flokken.
Det var så lige en omvej for at fortælle om vores nytårs aften.
Der ud over kommer naboerne også og hilser på i løbet af aftenen.
Sådan en hyggelig tradition!





Selvfølgelig vil jeg give lidt inspiration til i aften.
Som i ved går jeg  meget op i at bordet skal være smukt og indbydende.
Det skal den selvfølgelig også være i år.
Vi samles alle kl. 17.30, vi skal være klar til Dronningens nytårstale.
I år skal vi skåle i min hyldeblomst sirup som jeg gav jer opskriften på i sommers.
Jeg blander den med Moscato Asti og et par isterninger.
På den måde kommer noget af sommeren ind i stuen igen.
Et nyt år starter med et kig fra sommeren og mod et smuk forår.
Når der så er blevet skålet. Så skal vi til bords.





I år er det ur skiver som er temaet for bordet.
Sammen med søde stjernekaster, knallerter og klokker.






Her er et billede som i har mulighed for at printe. Så i kan
 lægge smukke stjernekastere på hver kuvert og byde jeres gæster velkommen.
Alle har som regel stjernekastere til overs fra julen. Så det er en enkel måde at pynte på.
Blot skal der laves to snit så stjernekasteren kan føres gennem kortet.












Jeg ynder at dække op med sølv, jeg har her brugt en lille sølv tallerken.
Den er sat ovenpå mit skønne jernporcelæn fra B&G. Bemærk det smukke danske
rigsvåben  fra 1940. Så føler man sig lidt kongelig, når der bliver dækket op med det.
Jeg har flade og dybe middags tallerkener samt kage tallerkener til 85 personer og
fade. Så dette stel benyttes når vi har fest i huset eller skal være rigtig mange mennesker.




















Selvfølgelig har vi et menu kort. Det gør bare det hele lidt mere festligt.



























Disse kys kager er enormt søde at pynte med. En meget let DIY.
Jeg har smurt lidt lim på toppen og dyppet dem i sølvglimmer.
Passer smukt til bordet.







Til slut vil jeg ØNSKE jer alle et rigtigt godt og lykkebringende nytår 2016. 
Tusind tak for 2015 her Hos Villa Fryd. Det har været en sand FORNØJELSE
for mig at begynde at blogge.  Sikke en stor og FLOT interesse I har udvis.
Tak for jeres stor aktivitet her på siden, alle jeres likes, SØDE
og varme beskeder, både her og på Facebook. Alle jeres TROFASTE delinger.
Al jeres tid!
Det er UMULIGT med ord at sætte bogstaver på mine FØLELSER
Jeg er taknemlig og stolt over det UNIVERS vi sammen kan skabe her Hos Villa Fryd.

Rigtig godt nytår til jer alle i de kære hjem


Charlotte













25 kommentarer:

  1. Gitte Andersendecember 31, 2015

    Af hjertet tak, tak for en utrolig dejlig inspirerende blog, tak for de altid flotte billeder og tak for din dejlige humor.
    Jeg har haft meget stor glæde af din blog og bliver bare så inspireret af dine artikler og billeder.
    Rigtig bragende godt nytår til dig og familien <3
    Mange nytårshilsner Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak skal du have Gitte. Hvor er det fantastisk at kunne inspirere andre med det man elsker at gøre mest. Tusind tak for din besked.
      Rigtig lykkebringende nytår til dig og dine

      Nytårsknus
      Charlotte

      Slet
  2. Flot Nytårsbord hos dig. Tak for de gode ideer til DIY.
    Mit bord er i år hvidt, blåt og sølv. Ser lige efter stjernekastere hos os:)
    Godt Nytår

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak Anne.
      Hvor lyder det som et smukt bord. Det skulle mit også have været. blåt, sølv og hvidt. Men kom efter at alt skulle kunne ryge i opvaskeren. Så det blå stel fik en pause og det andet kom frem.
      Rigtig lykkebringende nytår til dig og dine

      Nytårsknus
      Charlotte

      Slet
  3. Hej Charlotte.Tak for mange dejlige billeder på din blog...........bliver altid inspireret af alle dine gode ideer
    Og et rigtig dejligt nytår til dig og din familie Nytårsknus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Jette. Elsker så skønne beskeder. Er så dejligt at modtage.
      Rigtig lykkebringende nytår til dig og dine

      Nytårsknus
      Charlotte

      Slet
  4. åh Charlotte... folk der siger at JEG har meget energi, er perfektionist og detaljeorienteret har bare ikke mødt dig endnu ❤❤

    Godt nytår til jer alle sammen fra både Ida og mig ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Rikke, skulle lige læse det to gange:)
      Har hørt før et sted at jeg er lidt af et pernettengryn...
      Må absolut ligge til efternavnet :-)
      Rigtig lykkebringende nytår til dig og Ida.

      Nytårsknus
      Charlotte

      Slet
  5. Kæreste Charlotte. Hjertelig godt nytår, hvis man kan skrive det, men jeg ønsker dig af hjerte et rigtig godt nytår og jeg takker meget for det gamle år. Selvom det reelt er et ½ år.
    Du er så berigende på mange områder, Jeg holder af dine indslag og de fortællinger der ligger bag hver lille ting du viser.
    Jeg er rigtig glad for at vi har fundet hinanden i denne verden og jeg ser frem til et sjovt, inspirerende og aktivt år med mange kreativiteter der kan komme frem.

    Jeg håber at du og din familie får en rigtig god aften sammen med venner og naboer. Jeg håber at madamerne bliver hjemme i aften, så du ikke også skal servicere dem.

    Stort kram herfra det midtsønderjyske
    Jack og Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Sødeste Kirsten:)
      Jeg siger også hjertelig tak for det sidste halve år. Det har på så mange måder været et sandt eventyr. Både at jeg selv er startet som blogger, men så sandelig også den verden jeg er kommet ind i.
      Varm, givende, inspirerende og fantastisk.

      Du har vist mig vejen på mange måder og er så inspirerende. Du er en knag.... du gør det aldrig svære end det er og det er jo en fantastisk enskab at have.
      Din humor er helt fantastisk og tit har jeg vækket familien, når jeg har slået et grin op pga. dit indlæg.

      Jeg håber og tror på at vi skal følge hinanden meget meget længe og tak for det!

      Rigtig lykkebringende nytår til dig og dine og lille Jack.

      Nytårsknus
      Charlotte

      p.s
      Moster Grethe og Madame La Ferelle er heldigvis gået i dækning indendørs. Raketter er noget fanden har skabt, et djævelsk værk. Så dem ser jeg helt sikkert ikke noget til i aften:)

      Slet
  6. Ønker dig og dine et super godt og lykkebringende nytår. Tak for at du er blevet en del af blogverdenen og deler alle dine fantastiske ideer med os alle.
    Et meget smukt nytårsbord og en dejlig fortælling om aftenes gæster, skønne mennesker man kender godt er en stor glæde i livet.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Anette.
      Jeg vil bestemt også ønske dig og dine et fantastisk nytår og en rigtig skøn aften.
      Jeg er så lykkelig for at være blevet en del af blog verdenen. Det er så fantastisk inspirerende på så mange måder.
      Jeg siger tusind tak for alle de inspirerende indlæg som du har vist gennem året. Det har virkelig inspireret mig og åbnet mine øjne på så mange nye måder.

      Tak for måden du er på, altid sød, varm og venlig.
      Rigtig lykkebringende nytår til dig og dine

      Nytårsknus
      Charlotte

      Slet
  7. Ønsker dig og dine et godt nytår...
    Dejligt at have fundet dig her i Blogverdenen - en skøn verden med masse af gode idéer og inspiration..
    Glæder mig til at følge med i 2016
    De bedste nytårsknus
    Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak og så meget i lige måde Susanne.
      Tusind tak for din inspiration i Bonderosen. Et fantastisk blogland.
      Hvor er det skønt at vi kan inspirere hinanden.
      Glæder mig til et smuk og inspirende 2016.
      Rigtig lykkebringende nytår til dig og dine

      Nytårsknus
      Charlotte

      Slet
  8. Rigtig godt nytår, håber i er kommet godt ind i det. Tusind tak for inspiration i 2015, det har været en fornøjelse at følge dig. Glæder mig og håber på mere i 2016 :)
    Kh Majbrit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Majbrit.
      Jo tak vi kom rigtig godt ind i det nye år..... vi hoppede endda ind i 2016.
      Håber også det gælder for jer:)
      Tusind tak for dine trofaste varme kommentarer gennem det halve år som Hos Villa Fryd har eksisteret. Altid skønt at modtage sådanne beskeder.

      Masser af nytårsknus
      Charlotte

      Slet
  9. Godt nytår til dig og dine kære : - ). Sikke en herlig mødregruppe stadig at være en dejlig del af.
    Wauh! For et fint bord, du har fået sat sammen, alle detaljerne er bare så fine, tror liige jeg putter dem i min idebowle... Mit bord til 10 skønne gæster var i sort, Hvidt og sølv, men slet ikke i nærheden af dit, meen lige pludselig sker der noget her på matriklen ;-) Alt det bedste for dig i 2016. Nytårshilsen Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Carina og så meget i lige måde. Håber i kom rigtig godt ind i 2016. Jeg takker mange gange for alle dine skønne kommentarer og varme beskeder. Elsker at læse dem og bliver så pludselig en del af din hverdag. For du kommer altid med skønne ting fra dit liv.
      Er sikker på du fik lavet et smukt bord og gæsterne følte sig så meget velkommen.

      Rigtig fantastisk 2016 til dig og dine.

      Charlotte

      Slet
  10. Kjære søte deg ...
    Godt nytt år !
    For en fantastisk glede å få være gjest ved ditt nydelige dekkede nyttårsbord !!!
    Du er bare helt fantastisk Charlotte ... i alt du gjør .
    Det er bare en sånn stor glede og inspirasjon ved hvert eneste av dine innlegg .

    Så koselig å lese om mødregruppen som har blitt en så god vennegruppe for hele familien .
    Så håper jeg av hele mitt hjerte at du sammen med dine får et gledelig og fantastisk nytt år !
    Tusen takk for alle dine gode ord her hos meg .
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind og atter tusind tak søde Anne...
      Mange tak for du giver dig tid til at lægge ind en kommentar. De er altid fantastiske at modtage. Både dine billeder og dit skrevne ord er utrolig varmt og hjerteligt...

      Jeg elsker at følge dit liv og hverdag, så det er absolut gensidigt med inspirationen.
      Håber i kom fantastisk ind i 2016.
      Rigtig glædeligt nytår

      Masser af varme klem

      Charlotte

      Slet
  11. Godt nytår smukke fru Skrot. Glæder mig til at følge dig i 2016. Og måske man kigger forbi når vi alligevel er på besøg hos de gamle :-D Nytårsknus fra Janni

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tusind tak søde Janni:) Håber i kom godt ind i det nye år, trods smerte og maser af uforståelighed! De varmeste tanker går til jer.
      I er altid velkommen i nr. 5 også selv om du får alt for mange hvide ideer som Brian siger:)
      Masser af nytårsknus

      Charlotte

      Slet
    2. Det var ret stille og roligt :-) Tankerne var anderledes end vanligt på årets sidste dag men jo tak. Vi kom fint ind i 16. Håber det nye år bringer gode sager. Vi ses lige pludselig søde :-* Knus

      Slet
  12. Wishing you peace and more beauty in the New Year Charlotte. I am thankful to meet you through Instagram which lead me to your blog. xx Kerrie

    SvarSlet
    Svar
    1. Cutest Kerrie ...
      Many many thanks for a wonderful New Year greeting. Hope also you came well into the new year.
      As we sat at the table New Year's Eve and the lights shone beautifully, said a good friend of mine suddenly and looked around! He namely eye on my French altar. Your home exudes such that you are a Catholic, are you?
      I found this to be thinking about you ... and may tell about you and your wonderful blog!
      So you were in my thoughts for the New Year :)
      Happy New Year to you and yours

      Charlotte

      Slet