torsdag den 9. august 2018

Mit største materielle ønske er opfyldt


Sådan her så Villa Fryd ud i 1914.
Her byggede Enkefru Kjær huset.
Hvis huset så sådan ud i dag så tror jeg ikke vi havde råd til at bo
 i den store herskabelige muremester villa.



Sådan her så huset ud for 12 år siden da vi købte det.
I mine øjne total mishandlet.



Tidligere ejere havde med beton og mursten at gøre.
Så jordens grimmeste gule netto sten kom på huset.
Hele indkørslen var fyldt med beton i næsten 1 meters dybde.
I mine øjne var huset total vansiret.



Så da vi købte huset var meningen at det skulle se ud som sin alder.
Altså over 100 år gammelt.
Men ak pengene slap op.
I 12 år har jeg kigget på verdens grimmeste hus og bare ønsket mig at stenen forsvandt!



Hvad kan en god lang sommerferie ikke ende ud i!
Mine arme kan bare ikke blive længere og række højere.
Mit største materielle ønske er opfyldt. 
Til foråret har vi et hvid malet hus.
Det grå kan jeg sagtens leve med til da.
Jeg er vist det man kalder nærmest lykkelig.



Derfor skulle vores klatrehortensia ned!
Det havde ikke helt så meget med døren at gøre.
Nu skal der findes en løsning med trappe og den er vist
allerede ved at være lavet oppe i mit hoved.


En fantastisk glad og skøn dag ønskes i alle

Klemmer

Charlotte





45 kommentarer:

  1. Hvor bliver det flot og nu er det da til at se en ende på det :-)
    Tænker på om der ikke er en gammel skik med at mure en mønt inde i væggen for at give held, men det passer jo ikke rigtig med årstallet.
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak.
      Jeg er virkelig så glad. Det er helt ubeskriveligt.
      Tror det bliver over flot når det er malet.

      Hi hi hi det med mønten er noget der er sneget sig ind fra et andet indlæg.
      Ved da ikke lige hvad der er sket. Men nu er det fjernet :)))))))))

      Knus og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  2. Ja men dog - sikken en forandring, og det til det bedre. Jeg kan godt forstå, at du er nærmest lykkelig nu. Der begynder at blive stil over huset :)
    Knus og dejlig dag
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Majestætisk blev der sagt Lisbeth eller herskabeligt. du bestemmer selv men mindre kan ikke gøre det :)))))))))))
      Det er jo vores slot.
      Jeg er helt oppe at ringe og kan næsten klare alt.
      Tænk alle de billeder jeg kan vise fremover.
      Har ikke ville have det gule i baggrunden.
      Jeg er bare monster glad og tak for du syntes det er en flot forvandling.

      Dejlig dag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  3. Altid godt og kan trylle lidt 😍 det ender jo ud i et Eventyrlig look ❤ Smukt både ude og inde , så blir det ikk bedre ❤

    Forsat go' dag
    Knuss Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Lise-Lotte.
      Det er sødt skrevet.
      Det her er vores slot :)

      Dejlig dag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  4. Hvor er det spændende at se, hvordan I har fået det bedste frem i huset! Det er blevet så smukt. Og sjovt også at se hvordan det så ud oprindelig.
    Det er flot, at I kunne se mulighederne trods kedelig gule sten og en indkørsel fyldt med beton! Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de rosende ord.
      Jeg elskede huset fra jeg trådte ind.
      Det er 300 m2 og der er så mange mulighede.
      Vi fik lavet indkørslen og kloakker som det første.
      Det var 98.000 kr. så vandskuringen røg......

      Smuk dag
      Charlotte

      Slet
  5. Det bliver så mega smukt, og lige et slot der er en rigtig dronning værdigt. Super smuk dag til dig skønne Queen.

    Knus, Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skønne Lone.
      Jeg stor elsker allerede huset og ser med glæde frem til det hvide.

      Krammer
      Charlotte

      Slet
  6. Åh, det stakkels hus! Godt at I har reddet det! Selvfølgelig skulle det vandskures! Det er allerede super pænt, og når det bliver hvidt, er der ikke et øje tørt :-) Det er så godt at kunne se muligheder. Jeg ser ofte folk opgive at købe huse fordi de ikke er ligsom de ønsker sig ... men mange huse rummer masser af muligheder. Og det gør jeres! Til lykke med det "nye" hus!
    Knus fra Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Nana, hvor er det bare godt skrevet.
      Du har så evigt ret.
      Mange har også sagt nu. Sikke et flot hus i har fået, det kunne vi ikke lige se da du sagde du ønskede det pudset. Men det er jo steget en halv million i udseende :))))))))

      Knus og dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  7. Det bliver da så flot! Du er en knag til den slags. Både det grove og finpudseriet!
    Knus, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Karen.
      Jeg elsker jo at have noget mellem hænderne og det må man sige vi har med dette hus.

      Knus og dejlig lørdag
      Charlotte

      Slet
  8. Nøjjj hvor blev det altdå bare allerede nu så flot og helt forandret.
    Nu er det blevet det smukkeste slot.
    Om jeg fatter hvordan nogen mennesker kan ødelægge et så smukt hus med gule sten.
    Det var vel nok godt i kom og fik det reddet. Det er så smukt et hjem nu både ude og inde.
    Du er en stjerne og en Dronning.
    Knus og tillykke med den længe ventede forvandling .

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhhh tusind tak skønne Linda.
      Ja nu er det vores slot og til foråret bliver det helt vildt med de hvide vægge.
      Jeg er så happy at det ikke kan beskrives og hvor er det egentlig dumt.
      Men ja det har virkelig betydet noget med den farve.

      Dejlig weekend til skønne dig
      Krammer

      Charlotte

      Slet
  9. Whiiii Charlotte. Jeg kan godt forstå du er glad 😀
    Da jeg så billederne i sidste uge, med de gule sten, fik jeg helt ondt, for jeg kunne jo godt se, det slet ikke var din stil. Men jeg var også utroligt betaget af, at du kunne gære et hus med det ydre så hyggeligt (nu håber jeg ikke , det lyder som en fornærmelse, for det er bestemt ikke ment sådan).
    Stort tillykke med fornyelsen, det er så godt 🌞❤❤
    Kh, Annastasia

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forstår dig til fulde, helt til fulde Annastasia.
      Ude og inde skal nemlig helst følges ad.
      Når nogle har spurgt hvor jeg bor har jeg altid sagt Bakkedraget.
      Så siger folk altid "nååååå det store gule hus på bakken"
      Jeg har krummet tæer hver gang i 12 år.
      Men nu er det slottet på bakken jeg bord i.

      Kram og dejlig lørdag
      Charlotte

      Slet
  10. Tillykke Skrot❤️
    Nu er en af dine største drømme blevet virkelighed - fuldt fortjent, det er virkelig blevet flot��
    Der bliver lyst på Bakken næste år, når huset har været i det hvide kar��
    Hvor var det godt, jeg havde gemt de gamle avisudklip, så man rigtig kan se forvandlingen - nu da du ikke var så vild med at tage billeder af dit nye hjem for 12 år siden..��
    Vi glædes på jeres vegne og hvor er det skønt at følge med i jeres liv og de sindsyge idéer der ofte popper op��
    Knus fra foden af Bakken��

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er bare en ener Lotte.
      Altid.
      Tænk at gemme avisudklip til andre. Det er jo guld værd i dag. Så sjovt at se hvor meget vi alligevel har formået at lave om. Trod pengene ikke har været for store de sidste år.
      Vi glædes over at være en del af familien og nyder når i ligger vejen forbi.
      Og som Kim siger. Nu har jeg jo pludselig fået to døtre på arbejdet også. Det er en hel børneflok at holde styr på :))))))))

      Knus og krammer fra din makker
      Charlotte

      Slet
  11. Nu er slottet på vej til at blive sin Dronning værdig. Det var virkelig synd at ødelægge sådan et smukt hus med i mine øjne grimme gule sten og da især til den byggestil. Godt at I tager kærlig hånd om huset. Det bliver så smukt

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Leila.
      Jeg tror vi to har samme syn og holdning på den sag.....

      Smuk weekend og hils Gert
      Charlotte

      Slet
  12. Så fint det blev med de nya dörrarna - kommer att bli fantastiskt när huset får sin vita färg som du drömt om !

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak hvor er du bare sød Isa.

      Dejlig helg til dig
      Klem

      Charlotte

      Slet
  13. Hvor er du sej, og hvor er det blevet smukt.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Anette.

      God lørdag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  14. Åh waw nu er det da blevet til Villa Fryd �� og når det bliver hvidt bliver det endnu mere Villa Fryd ❣️
    Villa super Fryd.. Det er bare perfekt. Endelig bliver det, som du har drømt om ❤️ Drømme kan gå i opfyldelse. Og Du kære Fru Fryd, du har fortjent den Villa. Den passer perfekt til dig ��
    Ved det må ha kostet blod, sved og tårer .. Hårdt arbejde, men for pokker da, det er jo intet mindre end smukt.

    Kh Henriette

    SvarSlet
  15. Ups jeg skriver villa men ja nu er det et slot, Fru Fryd's Slot ❣️
    Og du nu Dronningen af Slottet. Det er en fryd for øje.
    Vil kun glæde mig til alle de billeder, du poster �������� Tak fordi du deler.
    ❤️ lig tillykke med Slottet kære Fru Fryd. Må du/I leve lykkeligt i det

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Henriette for de søde ord.
      Nu er det endnu mere mig og vores slot. Vent til det bliver hvidt.
      Har så super mange ideer at jeg slet ikke kan vente til foråret.
      Jeg er over vilddddddddddd ja eller overstadig som man plejer at sige til børnene.
      Villa Fryd længe leve i smuk oprindelig stil.Som der nu er penge til :))))))

      Krammer og dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  16. "My home is my castle" som englænderne siger.... Der er noget om det :)

    Tillykke ::))

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan har jeg det fuldt ud Ulla.

      Knus og dejlig weekend her med regn
      Charlotte

      Slet
  17. Wau sikken en forandring allerede. Og alle andre farver end gul er en forbedring. Åh hvor ville jeg også være lykkelig for ikke at skulle kigge på vores gule mursten, men der er så mange regler, når man bor i rækkehus. Og det var hvad pengene rakte til i 2005 og var og er fortsat ovenud lykkelig for at få en lille have. Så jeg har udviklet en evne til at hjernen ikke opfatter de gule sten :-) Glæder mig til at se det færdige resultat af jeres store flid.

    Knus Susanne Joephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha ha sådan har jeg også haft det i 12 år.
      Her voksede hortensie og vedbend op alle steder for at skjule det gule.
      Man lære at agere i det.
      Glæden ved at have hus og have er heldigvis størst.

      Kæmpe krammer
      Charlotte

      Slet
  18. Så fantastisk når drømmer går i oppfyllelse ❤️Et riktig så fint slott til den vakreste dronning ❤️❤️❤️fullt fortjent ...rett og slett fantastisk kjære deg ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhh du er altid så skøn Anne.
      Tusind tak for de fine ord

      Masser af klem
      Charlotte

      Slet
    2. "My home is my castle" as the English say .... there's something about it :)

      ดูหนังออนไลน์

      Slet
  19. Så nydelig Charlotte... Det ser virkelig ut som et herskapshus brakt tilbake til sin fordums prakt🌸
    Deilig dag til deg,

    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ida.
      Det var præcis det jeg håbede på.
      Så nu skal der blot blive forår og penselen skal svinges til hvid.

      Klem
      Charlotte

      Slet
  20. Wauw!! Hvor er det blevet flot :0)
    Åhh..jeg tror jeg ved præcis, hvordan du har det..her har gården også oprindeligt været hvidkalket, men ak.. der har også været farveskifte til gul.. Jeg drømmer også om at gården igen bliver hvid - og lige så stille og roligt tager det form - nu er den ene længe på gården ihvertfald blevet kslket hvid - så hvem ved..lige pludselig ;0)
    God weekend til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :)
      Åhhhh ja en overgang kalkede man masser af gårde gule.
      Men nogle af dem er altså smukke syntes jeg.
      Kan faktisk godt lide den gule har jeg fundet ud af. Men bare ikke gule sten.
      Håber også du får dit ønske opfyldt med hvide pensel strøg.

      Klem og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  21. Så fantastisk opplevelse - å få en drøm oppfyllt!
    Det ble veldig fint - og enda finere hvitt kankje.
    Jeg har veldig sansen for danske murhus, så jeg synes det var fint før dere gjorde det om også. Men ser at dette blir fint nå.
    Koselig inngang til hagen med porten og portalen som venter på klatreplanter.
    Ha en fin helg!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de fine ord Turid.
      Jeg glæder mig til huset er hvidt. Tror det vil blive så over smukt.
      Portalen har jeg selv bygget og syntes den er lidt hyggelig at gå igennem.

      Smuk helg
      Klem

      Charlotte

      Slet
  22. Nej nej heldige dig :-). Det bliver jo bare så vildt til foråret, når Deres slot bliver Hvidt igen, wauh wauh...det bliver så spændende at se fremover.. Jeg er bestemt heller ikke særlig fornøjet med mine gule sten, men tegnebogen bestemmer rimelig meget og altid :-) Tillykke med forvandlingen. Knus Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Carina.
      Ja den tegnebog er så trist. Den bestemmer så meget.
      Det var og er nøjagtig det samme her. Men så er det godt man til tider selv kan trylle lidt.

      Smuk søndag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  23. "My home is my castle" as the English say .... there's something about it :)

    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlet