søndag den 29. november 2015

advent






Så blev der 1. søndag i advent 2015.
Traditionen tro skal vi også have et par krans.
I år er det nok blevet til den hurtigste krans jeg nogen sinde har lavet.
Gran, perler og snor.





Jeg er blevet utrolig inspireret af Lone som på bloggen Frk. Hall 
har pyntet et bord med gran og perler.
Syntes simpelthen de to ting komplementere hinanden så smuk.
Så jeg ville lave en perlekrans!





Lysene har jeg pyntet med blonde, perle og en støbt gips krone.
Jeg pynter altid selv mine lys. Så bliver de præcis som jeg ønsker og i den rette stil.
Der skal faktisk ikke så meget til, for at sætte sit personlige præ på tingene.








Vores tradition 1. søndag i advent er at vi får besøg af familien til morgenkaffe.
Det er så hyggeligt at få talt sammen stille og roligt. Bare hygge.
Børnene får deres advents gaver. Både fra bedsterne samt farmor og farfar.







Julemanden har også været med en sæk gaver til vores 3 børn.






















Alle børnenes gaver er pakket ens. For i år ser julemandens gaver sådan ud
Hos Villa Fryd. De er altid i brunt papir. Men pynten er forskellig.
Julemanden fornyer sig også!







I forstuen er advents kransen lagt på et lagkagefad.
Som er limet fast på en gammel baluster. Men husk at bruge
sanitets silikone da det er gennemsigtigt i forhold til glas fadet.
Jeg har en del af dem. I forskellige højder og udformninger.
Dem har jeg brugt til rigtig mange ting i årenes løb.
Kransen er meget nem der er bare proppet masser af natur ned i midten.
Fyr, lavgrene, lærk, kogler, hvid mos, enebær, husløg og glitter sølv.
Denne krans har kronelys vi kan skifte ud efterhånden som de brændes ned.
Syntes det er så hyggeligt når der ved mørkets frembrud er lys i vinduerne.
Så den bliver tændt hver dag!





















Så er tiden kommet og 3 søndage mere inden julen kalder.
Det er ganske simpelt fantastisk. Det skal bare nydes.
Nu er det tilladt at glæde sig og gå totalt i selv sving med oppyntningen!
Håber i alle er klar til at tænde det første lys?


Rigtig glædelig 1. søndag i advent


Juleknus
Charlotte









8 kommentarer:

  1. Hvor er det hele smukt og fint, og mange tak for at du nævnte mig ❤️ Lyder dejligt med jeres advents traditioner. Håber i får en skøn søndag.
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, du kan tro vi har haft en skøn søndag Lone. Først morgenmad med familien, så til et gartneri og dernæst til en smuk julestue i en nedlagt gammel skole. Det hele blev afrundet med en skøn march tur, hvor tamburkorpset med Ida- Katrine i front spillede smukke julemelodier gennem gaderne.
      Det har været en fantastisk weekend.

      Rigtig skøn aften

      Charlotte

      Slet
  2. Kæreste Charlotte. Hjertelig glædelig 1.advent til dig og dine kære. Det lyder til at blive en rigtig god 1.advent i familien, med lækker morgenmad, hygge og glæde ved hele bordet.
    Så fine ting har du lavet og jeg er helt sikker på at den rette julestemning er trådt ind hos dig med store skridt. Jeg kan helt fornemme det når jeg læser og ser dine fine billeder.
    Kh.
    Kirsten og Jack

    SvarSlet
    Svar
    1. Sødeste Kirsten. Tusind mange tak. Som jeg lige har skrevet til Lone, så har det været en helt igennem fantastisk weekend. Med så meget hygge og fantastiske oplevelser.
      Nu er julen skudt igang her, det er intet mindre end fantastisk. Det er det bedste ved den mørke tid. Det er og bliver julen:)

      Rigtig glædelig 1. søndag i advent til dig og dine også

      Charlotte

      P.s
      Blev jack glad for sin gave:)
      Carl-Johan har ødelagt sin store bamse snemand. Så kommer der ikke sne........ så har vi pladevat over alt :)

      Slet
  3. Hej Charlotte
    SÅ SKØN en adventskrans, så sød med perlerne!!!
    Kærlig hilsen Ingeborg

    SvarSlet
  4. Tusind mange tak Ingeborg :)
    Rigtig skøn aften

    Charlotte

    SvarSlet
  5. Søde Charlotte
    Hvor ser det skønt ud, smukke kranse og stilleben. Perlerne har du trådet dem el ? Hvor lyder det hyggeligt at starte 1. søndag i advent med alle bedsterne. Det er jo netop det julen handler om, familie, traditioner og hygge. Håber ikke i blæste helt væk i går. Dejlig dag til dig
    Majbrit

    SvarSlet
  6. Sødeste Majbrit tak for endnu en dejlig besked :)
    Vi havde en fantastisk dag i søndags, blæsten ødelagde heldigvis intet.
    Perlerne er bare limet på kransen. Det er så hurtigt og nemt:)

    Rigtig skøn dag

    Charlotte

    SvarSlet