søndag den 19. juli 2015

Mit sove værelse


Så vil jeg byde jer indenfor i mit hjem.
Jeg kommer med tiden til at vise rigtig meget inde fra selve huset. 
Jeg kommer også til at vise jer en masse DIY.
Men syntes vi tager huset i små bider, 
så længe der er vejr til at vise, hvad ude rummet kan tilbyde af fransk- nordisk landstil.
Så hvad kan være mere privat end at give jer et kig i mit sove værelset.




Denne hatte æske har jeg selv lavet.Jeg har brugt et stort kraftigt 
pap rør. Lavet bund og låg i lige så kraftig pap. 
Så har jeg siddet og leget med min pc, for at lave mit eget udskrift 
af en gammel etikette helt fra bunden. Dernæst har det fået masser af kaffe.
Hatten er en gammel stråhat der er malet. Blomsterne har jeg lavet i 
hånden af gamle smukke tynde stoffer. Jeg har afsluttet med en perle i midten.



Denne under dåbskjole har jeg fået af min nabo. 
Hr. Svendsen. Den har rigtig mange år på bagen.
På et tidspunkt vil i få lov at se selve dåbskjolen
som hænger i min forstue. 





Denne yndige konfirmations kjole har været
min mors. Den er så smuk i bomuld og med
broderi angleise. 






Min svigermor har lavet den smukkeste krans til mig.
Med tiden er den blevet falmet. Men det gør den bare smukkere.



Ham her har jeg fundet på et loppemarked.
Han flytter lidt rundt i huset.
Gid han med sin alder kunne fortælle
sin livs historie.



På mit natbord står en minde gravplade.
Når man i gamle dage ned lagde en grav
fik familien stenen tilbage. 
Denne her er rigtig gammel, i marmor og en
sten hugger har sirligt fået det smukkeste citat frem.
Jeg var så heldig at jeg blev betænkt til denne.
Jeg har besluttet at den skal følge mig for tid og evighed. 



Inden i mit natbord er der en sjov hemmelighed.
Den vil jeg vise jer en anden gang.
Natbordet er arvegods fra min mormor.
Deres bryllups penge blev brugt til seng og natbord.
Jeg tror bestemt ikke mormor havde forestillet sig ideen med den hvide
maling og fliserne som er lagt på toppen.

Rigtig god søndag til jer 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar