mandag den 27. juli 2015

Mit orangerie







For nogle år siden fik jeg nyt drivhus. Orangerie kalder jeg det......
Det er ikke ret stort. Men passer lige præcis til os og min tid med et drivehus.
Er så glad for det. Syntes det har så smuk en afsluttende top.
Når der er sommer, så er det fyldt med grøntsager.
Ellers er det en lille hygge hule med møbler.Om vinteren står alle mine 
oliventræer pakket godt ind, og overvinter i drivhuset.




Min mand har lagt de smukkeste gamle sten,
både udenfor og inden i drivhuset.
Det er sten som er over 100 år.
De stammer fra, at vi væltede en masse vægge
inden i huset. Jeg viste de kunne bruges til noget.
Så selvfølgelig blev de gemt.....




Jeg har lavet misbænke. Jeg har flere forskellige. Låget er
altid et gammelt vindue. Det er faktisk det jeg bygger bænken
ud fra.




Et lille springvand skal der til. Jeg har en del efterhånden. Elsker 
lyden af vandet. Det giver sådan en ro. 



Ved indgangen har jeg også krydderurter.
De dufter så skønt når man berøre dem.



Højbede i køkkenhaven. 
Lavet ud af palle rammer. 
Det har den fordel at jeg aldrig har set en
dræbersnegl ved mine krydderurter.




I et senere indlæg vil i se en af grundene til, 
hvorfor jeg har så mange krydderurter...




På vores årlige besøg hos nogle venner, der har et fantastisk sommerhus. 
Fandt vi en masse vinbjergsnegle.
Så nu har sneglene navne og er mit private vagt værn.
De spiser nemlig alle dræbersneglenes æg.







Om aftenen tændes den gamle gade lygte.
Det er så utrolig hyggeligt at se den lyse op i køkkenhaven.
Må sige jeg savner de varme sommer aftner i år.
Hvor man sidder på verandaen og nyder haven.

Rigtig skøn dag og ny uge 
Charlotte 











3 kommentarer:

  1. Jeg elsker din blog,med alle de smukke billeder ,og super gode ideer. Jeg går selv en del op i hus og have,og du gir mig ganske enkelt dejlig positiv inspiration ! Tak for det :-) Rigtig god dag til dig ! Hilsen Jane Marie :-)

    SvarSlet
  2. Godmorgen Jane Marie.
    Sikke dog en sød besked at vågne op til. Tusind tak skal du have :) Bliver så glad inden i af så dejlig en besked. Jeg føler mig så velsignet og taknemlig. Tusind tak.
    Rigtig skøn dag til dig:)
    Charlotte

    SvarSlet
  3. Godmorgen Jane Marie.
    Sikke dog en sød besked at vågne op til. Tusind tak skal du have :) Bliver så glad inden i af så dejlig en besked. Jeg føler mig så velsignet og taknemlig. Tusind tak.
    Rigtig skøn dag til dig:)
    Charlotte

    SvarSlet