onsdag den 22. juli 2015

Madonna huse





Jeg er vildt fascineret af madonnaer. Jeg har en hel del efterhånden.
Nogle er købt her i landet, nogle i Rom og så støber jeg dem også selv i både gips og beton.
Pludselig fik jeg den ide, at det kunne være sjovt med et hus til dem eller bare et hus til pynt.
Så blev det et familie projekt, at udvikle dem i alle mulige størrelser. 
Sådan et hus, kræver ikke vildt meget præcision og er der lige en åbning et sted. 
Giver det bare ekstra charme for mig. Jeg er nok rimelig godt til de skæve vinkler!



Men projektet stopper aldrig ved bare lige her.......
For så skulle der støbes små madonnaer eller ikoner til husene.
Der skulle skrives skrifter og ikke mindst først skulle de dyppes i det berømte hvide kar.
Som vennerne siger før ting får adgang til min matrikel.......



Kun fantasien sætter grænser for ideer til husene.




Dette lille ikon er så småt at det ikke kan støbes i beton. Så det er lavet i gips. 
Med en gang mat lak over. Så det kan holde til at være ude.







I haven har jeg også lavet små platforme.
En pæl med en plade på.
Her står der madonnaer rundt omkring og pryder haven.
Syntes de bliver så smukke når de bliver slidte af vejr og vind.




Dette hus er nok 5 år gammelt. Lavet ud af et gammelt bord.
Så det er meget langt. Min mand grinede da han så det første gang.
Indtil det kom i jorden. Så fik det den rigtige proportion. 
For jeg har valgt at grave det 50 cm ned.
Så er jeg sikker på det står fast.

Rigtig dejlig dag 
Charlotte















4 kommentarer:

  1. Det ser vel nok smukt ud. Hvor finder du støbeforme til de fine madonnaer?

    Hilsen Birgitte

    SvarSlet
  2. Tusind tak Birgitte :)
    Jeg har købt mine forme over nettet. Der er flere steder i udlandet, hvor de sælges. Andre har jeg købt over facebook. Der er jeg medlem af en gruppe som sælger forme til beton. Jeg har også forsøgt selv at lave forme. Det går rigtig fint til de små madonnaer. Der fremstiller jeg selv. Til alle små ting. Men det er ikke lykkedes mig med de store madonnaer endnu!
    Rigtig skøn dag
    Charlotte

    SvarSlet
  3. Tak for dit svar. Jeg har googlet og fundet forme i udlandet, men synes, at de er temmelig dyre. Er også medlem af salgsgruppen på fb, så der vil jeg da lige prøve at kigge nærmere.
    Dejlig og inspirerende blog du har.

    Hilsen Birgitte

    SvarSlet
  4. Tusind tak Birgitte :)
    Håber du finder nogle. Men ja de er temmelig dyre.......
    Men det er også et kæmpe arbejde at lave dem kan du tro :)
    Rigtig skøn dag
    Charlotte

    SvarSlet