onsdag den 29. juli 2015

Det franske gæstetoilet





Siden vi overtog huset for 9 år siden har vi lavet gæste toilettet om flere gange. 
Men nu er det som det skal være... Tror jeg....!
Det er i al fald lige som jeg ønsker det lige nu.
Der findes ikke så meget inspiration til netop et toilet syntes jeg.
Så håber at kunne give lidt videre.



På dette toilet har vi valgt en åben bruser. Den er sænket i forhold 
til trægulvet. Så man træder ned i den.
Tænkte at skodder kunne udgøre samme funktion som et forhæng. 
Hvilket har givet et super resultat. Når jeg står i bruseren,
kan jeg lige kigge op over skodderne. 
Jeg forestiller mig ofte at stå i en gammel western salon, med sving skodder.



Spejlet er en gammel låge til et skab, 
der er sat spejl i.




Vinduet er meget stort. Så der er hængt et gammelt vindue på tværs, så det syner mindre.
På hver rude er der hængt en lille glas stage til fyrfadslys.
Det ser utrolig smukt ud, når mørket falder på.



Endnu et af mine madonna huse. Dette er knap 
så stort som de andre vi har lavet.






For at få lidt kant har vi sat træ halvt op af væggene.

















Elsker simpelthen friske blomster på toilettet. 
Lige nu er der så mange smukke Geoginer at finde. 




Sjovt gammelt skab med lås i siden. Syntes opdelingen 
med de små tynde træ hylder er så skøn.



De tre øverste glas, rummer hvert af børnenes sæt mælketænder.




Dette citat er fra lågen til det lille skab.
Det passer perfekt til det gamle skab. Der er malet meget svagt lyseblåt inden i.




Rigtig skøn dag

Charlotte





















8 kommentarer:

  1. Sikke et skønt gæstetoilet....det emmer af ro og velvære og giver mange gode bud på pynt og indretning på et badeværelse ! Ideen med skodder som "forhæng",er da genialt,og de er lækre og patinerede at kigge på . Alt i alt et SMUKT badeværelse ! Mange hilsner fra Jane Marie :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din dejlig varme kommentar Jane Marie. Jeg bliver så glad i låget når jeg får sådan en positiv tilbage melding. Varmer langt ind :)
      Rigtig dejlig dag til dig.....
      her er der høj sol :) = nye projekter.....

      Charlotte

      Slet
  2. Wow så mange herlige detaljer - for et sjarmerende bad!Elsker skoddene og hater dusjkabinettet,så dette var en smart løsning :)
    Kan godt se for meg så nydelig det må være med tente lys om kvelden!
    Toveklem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tove som altid en skøn kommentar fra dig. Det gør mig så glad når du skriver til mig :)
      Tusind tak for dine positive tilbage meldinger.
      Rigtig skøn dag

      Charlotte

      Slet
  3. Skønt gæstetoilet du har fået indrettet, dejlig inspiration. Jeg er igang med at finde ideer til mit gæstetoilet, der er absolut noget at hente her. Hvad er det for et møbel til håndvasken du har, den ser pæn og enkel ud og stadig plads til lidt pynt, det hører jo til :-)
    Mange hilsner fra Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Rikke og undskyld det sene svar. Har simpelthen overset det.....
      Mange tak for de flotte ord:)
      Møblet er købt i Ikea for en del år siden, så ved faktisk ikke om det eksistere mere....
      Du har ret, der skal være plads til pynt :)

      Rigtig skøn dag
      Charlotte

      Slet
  4. Skønt badeværelse, det passer perfekt i stilen til jeres hjem.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Anette og mange tak for hjælpen i dag.... Tror det er ved at lykkedes mig at få plastret min væg til :)

      Rigtig dejlig dag
      Charlotte

      Slet