fredag den 31. juli 2015

Den eventyrlige sø






Det hele startede for tre fire år siden........
Jeg ville have en lille sø i haven. Men det skulle være en kontrolleret sø.
Forstået på den måde at det skulle være noget jeg kunne overskue. OG som
det vigtigste skulle der ikke kunne komme frøer til......... 
Jeg har en kæmpe fobi for frøer :)




Jeg kan slet ikke huske hvordan traktor dækket kom ind i mit hoved,
Men pludselig kom to gæve fyre med et dæk til mig.
De grinede vildt af min ide. Som for dem var helt umulig at forstå....
Min mand og jeg fik ved fælles hjælp skåret det øverste af dækket.
Med en vinkelsliber..... eller to. Kæmpe arbejde. For der er jern i dækket.
Da det var løst skulle dækket graves langt ned. En gummi dug ligges i og så 
masser af marksten omkring. Forskellige planter blev plantet og så til slut
et springvand. 
Se nu havde jeg min helt egen sø.... Lige som i eventyrene!




Jeg har holdt planterne, som i resten af haven,
 Hvid og meget sart rosa.








Jeg manglede nogle hvide smalle bistader. Som dem
de bruger i England.
De her er lavet af affalds træ og med 
toppe der kan åbnes. Her kommer der ingen bier. 
De er kun lavet til pynt.
Det tog ikke meget mere end en eftermiddag at lave.



Her har jeg de rigtige bistader. Virkelig gamle og meget møre.




Nede ved søen har jeg lavet et retnings skilt.
Eller snare et ønske træ.
For det er steder jeg så gerne vil besøge. Kan sætte flueben ved et sted.
Pælen er en gammel rafte og pilene er lavet
af gamle lameller fra en seng. 



For et par år siden sad jeg i min kælder og snittede en kold vinter dag.
Min yngste søn havde fået en dolk der skulle gøres mindre skarp.
På bedste Emil fra Lønnebær måde kom denne sjove and ud af det.
Men da den godt kunne dykke lidt. Kom der kork propper på siderne. 
Men åbenbart er det ikke kun mig der er glad for søen og min and.....
Men jeg ved ikke om det er en prins..............


Rigtig skøn weekend

Charlotte









2 kommentarer:

  1. Charlotte, for pokker du overrasker det er jo de mest fantastiske ting du får lavet, hol op altså en perle du bor i. Tusinde tak for at du lavede en blogg. Og god weekend til dig 💗

    SvarSlet
  2. Kæreste Sisse.
    Tusind mange tak for din utrolig søde kommentar. Kan sige dig, det varmer helt inde i knoglerne.
    Jeg bliver så umådelig glad for de beskeder. Det er en kæmpe drivkraft.
    Rigtig dejlig weekend søde dig.

    Charlotte

    SvarSlet