fredag den 24. juli 2015

Det glemte hjørne





Kender i ikke det, man har et hjørne som man altid glemmer og ikke så tit kommer hen.
Sådan et hjørne har vi ved carporten.....
Men nu skal det være. Så jeg har taget tyren ved hornene.
En lille gennem gribende renovering skal der til.



Mine gamle zink dunke, fra Moster Grethes gård fik en hvid skrift.
Anno 1914, hvor huset er bygget.
No. 5, da det er vores hus nummer.



Ler potten og beton krukken fik en gang hvid maling. 
Ler potten en grå skrift med husets navn.
Jeg har derefter vokset den, så skriften kan holde til regn og rusk.



Fronten af en skuffe, blev til et skilt.
Man kan stadig ane nøglehullet i midten.
Jeg har limet en af mine beton madonnaer på for oven.



En af børnenes aflagte havestole fik en sød plads. 
Rivejern blev klippet til, så rosen kan vokse der op af. 
Det er en billig og smuk løsning til mange slyngplanter.




Så blev der støbt nogle mønstret paddehatte til at stikke i jorden.



Pludselig fik hjørnet helt nyt liv. 
Samtidig er det rigtig nemt at holde.
Hele forvandlingen er af gamle ting jeg havde i kælderen.
Alt kan jo bruges og derfor gemmer jeg næsten alt... siges der!

Rigtig skøn fredag og dejlig weekend

Charlotte











6 kommentarer:

  1. Hvor er det blevet fint og hyggeligt. Meget indbydende. Dejligt at ting man har stående bliver genbrugt og får nyt liv.
    Sommerhilsen Anette fra Fru Pedersens have

    SvarSlet
  2. Tusind tak Anette..... :)
    Det er nemlig lige præcis så skønt at kunne give gamle genstande nyt liv, så de fødes på ny.
    Det er jo det som det hele handler om....
    Rigtig skøn dag til dig i din smukke have.

    Charlotte

    SvarSlet
  3. For en lekker krok du har laget,slike skulle jeg gjerne hatt mange av :))))
    Tove:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Tove, hvor er du bare altid sød med dine kommentarer :)

      Slet
  4. Det er så fint alt det du får for hånden, er vild med dine ting. Det er så dejligt at du har lavet en blog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg takker så meget Sisse :) Du drømmer ikke om hvor skønt det er at få disse tilbagemeldinger. Det varmer helt inden i knogle marven. Så kommer energien til mange flere projekter :))))))))

      Slet