mandag den 5. december 2016

5. december, Barn Star


Så blev der mandag igen, en ny uge truer.
Forhåbentlig en skøn en af slagsen i vente.
Med dagens låge skal de kreative hænder og kræfter frem.
For der skal lave en Barn Star.






Jeg vil vise jer hvordan i selv kan lave en Barn Star.
Oven over ser i en skabelon.
Den kan i printe i lige den størrelse i ønsker!
En Barn Star ser man helt tilbage i det 18. århundrede i USA.
De var lavet i træ og hang på bygningerne. Man kunne faktisk ud fra stjernen
se hvilken bygherre der havde udført monomentet.
Efter borgerkrigen i 1870 blev den lige som et symbol og disse
stjerner skulle være på bygningerne. Specielt på laderne.
De blev på den måde velsignet ja beskyttede om man vil.



Jeg har brugt et meget kraftigt karton.
Det er enormt vigtigt det er kraftigt så faconen kan bibeholdes.
Jeg har skåret stjernen ud.



Så gælder det om at bøje med hård kraft og en stål lineal er nødvendig.
Alle bøjninger skal føre mod centrum.



Den her beskrivelse giver måske lidt mere mening.



Her er så resultatet.




Jeg er vild med denne Barn Star.
Jeg har malet med kalkmaling og slebet på de markante linjer.
Så har jeg bøjet/foldet lidt igen for at gøre formen skarp.
Jeg tror faktisk med fordel, at man kan male kartonen først!




Den står så smukt og pynter på oldefar Nielsens
arkiv kommode.
Jeg kan med garanti love for det ikke bliver den sidste jeg laver.
Håber den kan give lidt inspiration til julestemning og så
har den jo en enorm sød historie selv om den hverken er gammel
eller speciel julet.


Rigtig fantastisk dag til jer alle
Juleknus

Charlotte


13 kommentarer:

  1. Sådan en må jeg prøve at lave og tak for historien bag...hvor bliver jeg da klog af at læse din blog ;o))

    SvarSlet
  2. Meget smuk stjerne og dejlig historie.

    Julehilsen Anette

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare flot. Jeg har tre i forskellige størrelse i træ, men de er købt. Jeg vil da prøve om jeg kan lave en selv også.
    Rigtig god dag kære ven 💕

    Knus Lone

    SvarSlet
  4. For en flott og klassisk stjerne, det er en glede å lese din julekalender!
    Ha en trivelig mandag og fin ny uke,

    Klem, Ida

    SvarSlet
  5. Wauuu super flot og fantastisk historie som ligger bag. Tak

    SvarSlet
  6. Så fin, så fin.
    Og måske den er let at lave, men ser lidt for svær ud for mig... Så holder mig til synet af din Fru Fryd ❤️

    SvarSlet
  7. Super idé du her har givet videre,det skal prøves.Vasen med bær-klasene er det den ægte vare eller er det kunstig og har du selv maletdem hvide.Hygge herfra

    SvarSlet
  8. Hej Charlotte.Tak foe endnu en god gør det selv ting.Flot stjerne.
    Mine bedsteforældre på min mors side hed også Nielsen.
    Hun blev gift Larsen...........og jeg blev så også gift Nielsen.
    Håber du har haft en fantastisk tur til Berlin.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
  9. Hvor er den flot.Har længe kigget på disse stjerner og ønsket mig en. Men synes de er noget pebret i pris. Men nu skal der foldes. Tror alle mine blokke mister bagsiden, så jeg kan øve mig. Tusinde tak.

    Mange hilsner Susanne Josephine

    SvarSlet
  10. Fantastisk bog, nyder at følge dig og blive inspireret😊
    Jeg skal helt sikkert have lavet mig en barn star!!!
    Hvad hedder de fine hvide bær på ranke, som er dit billede?
    Tak for en masse hyggelige ideer, og dejlig læsning😊

    SvarSlet
  11. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  12. Nydelig stjerne, Charlotte. Jeg kjøpte min ferdig og malte med kalkmaling,hi,hi.
    Klem

    SvarSlet
  13. Kære Bente, Eva, Jette, Susanne Josephine, Leila, Henriette, Trine, Ida, Lone, Anette og Rita.

    Tusind mange tak for jeres skønne kommentarer. Nu er jeg på dansk jord igen og har tid at svare jer. Er så glad over i giver jer tid at kommentere mine indlæg. I er bare helt fantastiske og jeres kommentarer og roser flyver lige ind i hjertet.

    Det er en meget nem stjerne at lave, man skal have kræfter og det er det vigtigste. Rigtig god ide som Susanne Josephine skriver. Bagsiden af en blog. Det er netop sådanne pap eller tykkere der skal bruges. Tror mit er dobbelt så tykt. Men tror bestemt det andet er super også.

    Leila vasen er en gammel sølvvase jeg har malet med kalkmaling. Den fine bær ranke er fra Lene Bjerre. Altså kunstig og købt hvid.Den er lavet i flamingo. Derfor er den så flor let at se på og kommer let i bevægelse. Tror stadig den kan købes på deres webshop.

    Fantastisk dag ønsker jeg til jer alle.
    Masser af juleknus

    Charlotte

    SvarSlet