torsdag den 1. december 2016

1. December, hvide kogler


Så blev det endelig 1. december og den første låge i Hos Villa Fryds
julekalender åbnes.
Jeg har glædet mig så usandsynligt meget til at vise jer masser af ideer,
 en jul helt i min ånd. Med glæde, varme, forventning, hygge, blonder
og masser af hvid DIY.
Dagen er ikke kun speciel for mig på kalender måden, men i dag
får Ida-Katrine nøglerne til sit lille rækkehus.
Vores ældste barn flytter hjemmefra og det er en meget speciel følelse,
skal jeg i den grad hilse at sige💖



Kalenderlyset skal tændes.
Jeg køber altid et stort kirkelys og sætter nummer på
med en label man kan købe på nettet.
Det har jeg gjort de sidste mange år.
På den måde kan man få lige det lys man ønsker sig.



Jeg laver også altid selv tændstikæsker til årstiden.
Syntes de er så yndige at have til at ligge til pynt.
Jeg nyder at stryge en tændstik, der er noget hyggeligt over det.
Duften minder mig om barndom og når morfar skulle tænde sin pibe i kælderen.
Det foregik altid med tændstikker.
Det var slet ikke det samme at benytte en lighter sådan har jeg det også
når et lys skal tændes. Det må ligge i generne!
Her på bordet har jeg malet en gammel kageform så de brændte
tændstikker kan kommes der i.



Kalenderlyset står i år i en hjemmelavet tromme.
Den er lavet præcis som jeg har vist jer før.
Men den er bare åben i toppen.
Jeg har valgt at lave den helt hvid med blonde stof.



Mit tema i alrummet i år er de hvide og grå grønne farver.
Så var det jeg tænkte i stedet for at male koglerne hvide, må man da kunne blege dem.
Her er de kommet i klorin.
Jeg ligger mursten oven på, så de bliver dækket af klorinen.
Her står de i 3 døgn.



Her er de lige taget op. De har lukket sig sammen.
De er ikke speciel hvide!
De kom op på vores varme badeværelses gulv i to dage.



Så bliver de atter åbnet og meget meget lys sandvasket i farven.



Så trommen pyntes med kogler, blød enebær, lav fra Norge som Alice nabo
havde med hjem til mig fra sin ferie, Ganske lidt blågran, grå husløg og eukalyptus blade.
Der sneg sig også lige et par jule tazetter med.




I vinduet har jeg atter brugt en af Sissels stencil. Jeg vil  nævne det
igen. Men The White Cottage som Sisse har. Kan bare alt med stencil.
Kan mærke at det her bliver den nye trend for mig.
Syntes det fuldender et stilleben med en smuk skrift på ruden.



Sisse har masser af stencil så kun fantasien sætter grænser for
hvad de skal anvendes til.
Kontakt hende endelig for hun kan trylle.




Så er vi ved at være klar til at indtage 1. december.
Børnene bliver vækket med "ild" i både
kalenderlys og den gamle kakkel. En helt fast
tradition her i december.











Alrummet er pyntet op og vi er klar til at starte julen.

I ønskes alle en helt fortrinlig skøn 1. december
Juleknus

Charlotte

P.s
Se lige endnu et smukt logo af en mistelten
som Ida-Katrine har beriget mig med💕

15 kommentarer:

  1. Ååh, hvor er det smukt. Tusind tak for det. Der er så smukt i Jeres alrum. Din familie må føle sig meget elsket, når de modtages sådan om morgenen.
    I ønskes alle en vidunderlig dag.
    Kærlige tanker fra Eliane

    SvarSlet
  2. Go' morgen Charlotte vil elske at sidde at følge med i din julekalender i hele 24 dage og suge noget inspiration til mig God ide med de kogler, det er så smukt og enkelt i dejlig afdæmpet farver, hende Sisse du nævner hvad mere hedder kan nemmelig ikke lige finde det. Stort tillykke til Datteren med hendes nye hjem, det er meget underligt når ens børn begynder at flytte hjemmefra
    Rigtig glædelig 1 december til jer alle i villa fryd ❤

    Kærlige julehilsner

    Sisse

    SvarSlet
  3. Godmorgen Charlotte.
    Glædelig 1. December til dig og dine kære. Tak for dagens historie og al mulig held og lykke med din kære datter. 😙
    Kærlige tanker
    Jannie

    SvarSlet
  4. Wow du tryller og gør det hele så blændende smukt. Hvidt, romantisk og hyggeligt. Jeg er helt solgt over din kreativitet og gode idéer.
    Sisses stencils er så flotte, og det samme må siges om Ida K's logoer. Du må endelig hilse den unge smukke dame, og ønske hende hjerteligt tillykke med det lille rækkehus.
    Rigtig dejlig 1. December til hele familien på Bakkedraget 💕🎄💕

    Mange juleknus Lone

    SvarSlet
  5. Fuld smæk på hyggen i alrummet. Klart bevis på at hyggen handler om andet end at spise, drikke og se netflix, som beskrevet i medierne. Kan da ikke andet end at komme i julestemning. Og selvfølgelig er det netop dig, der får ideen med at afblege kogler i klorin ;-))) men smukke er de.
    Py ha, tror også jeg vil have et lille anstrengt smil på læberne den dag den første unge flyver fra reden. Men fantastisk at Ida-Katrine flytter ind i et rækkehus. Elsker dit nye logo men også din julestencil.

    Rigtig hyggelig 1. december
    Mange hilsner Susanne Josephine

    SvarSlet
  6. Så smukt. Glæder mig til at følge din julekalender lige som jeg gjorde sidste år. God første december til dig og dine. Hilsen Lisbeth.

    SvarSlet
  7. Også en rigtig glædelig 1. december hos jer. Og hvor er der smukt, det hele er så SMUKT! Jeg beundre dig også for din vidunderlige kreativitet, din evne til at trylle den mest fantastiske stemning frem. Også glæder jeg mig stort til at kigge med i din julekalender:-)))


    Uhhh, jeg tudbrølede da vores ældste flyttede hjemmefra, og gjorde det igen da vores yngste gjorde det, hende havde vi flyttet til kbh, og på hele hjemturen rendte tårerne. Og ikke nok med det, de begge har haft en mellemlanding mere her, også tudede jeg igen.
    Det er jo også en stor glæde at de skal til at skabe deres hjem, og vide at de er kommet godt i vej.
    Jeg har vendt mig til det-og vi hygger maks når vi er sammen<3
    TILLYKKE til Ida-Katrine med den nye bolig, det bliver så godt og så spændende for jer alle.
    Stort knus fra Anette

    PS Lampen er kommet ind, og sådan som du fortæller om mus, sådan har jeg også haft det;-)))men nu ved jeg at katten er sikker i sin sag

    SvarSlet
  8. Så gik starten på din fantastiske julekalender og hvilken start. Så mange smukke detaljer og fyldt med masser af gode ideer. Glæder mig til at kunne stå op til et nyt indlæg fra din skønne blog <3 Håber din datter bliver glad for sit nye hjem, så spændende for hende. Kan godt huske da vores ældste datter flyttede. Man glæder sig på deres vegne men det er også lidt vemodigt, især når de flytter langt væk. Men en gave at se dem folde vingerne ud og se de kan bære. Så kan man ikke være mere lykkelig som forældre.
    Skøn 1. decemberaften til dig søde.
    Knus Majbrit

    SvarSlet
  9. Sikke en fin og vidunderlig start på december og din julekalender.
    Du kommer helt sikkert til at nyde at Ida-Katrine er flyttet hjemmefra, når i bliver inviteret til aftensmad, og sikkert gerne i arbejdstøjet, når der er fællesprojekter. Vi nyder at vores 3 er flyttet hjemmefra, det er dejligt at besøge dem og glædes over hvad de laver, men også at få dem hjem på besøg.
    Rigtig dejlig december.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  10. Som et lille barn der venter på at åbne lågen og se hvad der gemmer sig, har jeg spændt ventet/gemt dagens låge, årets første til nu hvor jeg sad ned og havde tid...
    Og jeg blev ikke skuffet. Der var så fint og hvidt bag lågen...
    Glædelig 1 december Fru Fryd ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tillykke til Ida-Katrine med indflytning i hendes nye hjem. Dejlig tid at flytte på. Og sikker på i sammen hygger om indretning

      Kh H

      Slet
  11. Kæreste Eliane, Sisse, Jannie, Lone, Susanne Josephine, Lisbeth, Anette, Majbrit, Anette og Henriette

    Tusind tusind tak for de søde og dejlige kommentarer i sendte mig i går.
    Jeg har valgt at lave et fælles svar. Ellers rækker min tid vist ikke.
    I drømmer ikke om hvad det betyder at få så skønne roser fra jer alle.
    Det er simpelthen drivkraften til at blive endnu mere kreativ.
    Tusind tak for det:)))

    Det var en noget omtumlet dag i går. Først med klippedag i Albert-Augusts skole.
    Så var det ellers bare om at flytte kasser for Ida-Katrine.
    Mads-Emil var en kæmpe hjælp. Kan nok mærke han er blevet stor og kan løfte de tunge ting.
    Han flytter ikke lige hjemme fra de første år....... Har han erklæret :))))))

    Hendes seng er ikke flyttet endnu, så hun bor her stadig:)))))))))

    Jeg glædes så meget på hendes vegne og på egne græder mit hjerte. Altså magter ikke at den her epoke med vores datter er til ende. Nu skal en ny begynde!
    Det er trøstende mange af de ord i skriver. Så jeg ved at jeg nok skal vende mig til det.
    Jeg troede jeg var helt afklaret, men det er jeg altså ikke!

    Min længe ønskede prinsesse er blevet voksen......

    I dag venter der nye eventyr, så op på hesten igen.

    Masser af varme og taknemlige knus til jer alle

    Charlotte

    SvarSlet
  12. Jubi sikke en start på december, rigtigt hyggeligt og osen af lys og tændstikker fyger hen over Limfjorden ;-0. Uha, og starte med at IK flytter ud i sit eget, det er da vist lidt hårdt for en mor..... Ønsker hende pøj pøj og dejlig december. VH Carina

    SvarSlet
  13. Hej:-) Har du et link til hende der laver de fine logoer? Mvh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pia.
      Det er min datter som laver disse flotte logoer for mig.
      Hun er ikke prof. Men kan godt lide at nørkle med det.

      Knus
      Charlotte

      Slet