fredag den 20. november 2015

Mit kæreste eje





Må jeg PRÆSENTERE mit kæreste eje af materielle goder .
Jeg kalder dette møblement mit franske alter. 
Måske er det ikke engang helt mit, men nok mere min mands.
Vi har fået det af hans forældre og jeg takker dem ofte
for deres valg.





Da vi fik det var det mørkebrunt.
Min svigerfar var på ingen måde BEGEJSTRET for det skulle males hvidt.
Men det er jo nu engang kriterierne for at komme ind på denne matrikel. 
Så min svigermor var utrolig hurtig og kom og hjalp mig med at få det malet.


















Her på bliver der altid pyntet SMUKT op. Både til hverdag og til fest.
Det er i sandhed så taknemligt at pynte og jeg bruger enhver
lejlighed til det.







Denne her MADONNA var den første jeg købte.
Er det ikke underligt, for jeg kunne på ingen måde få dem ind i huset
i starten. De var bare slet ikke mig.
Men efter en tur i ROM, skete der noget med min indstilling.
Jeg blev dybt forelsket i dem og har siden fået en stor samling.














Denne smukke KRANS hænger lige nu og pryder spejlet.
Den har min svigermor foræret mig.
 Hun har Lavet  den ud af tørret orkideer. 







Sådan ser mit kæreste "EJE" så ud.
Det vil altid følge mig og være mit franske alter.
Nu her når julen nærmer sig, kan jeg slet ikke vente med at pynte det op.
Det tager sig så smukt ud i køkken alrummet. Med alle de
LEVENDE lys og smukke sølv stager.
Stagerne har jeg samlet over en lang årrække. Jeg har nok 60 forskellige.
Jeg har selvfølgelig min favorit, den lille lave i midten.
En del af dem har jeg købt hos en skrot handel.
Tænk at folk kan smide dem ud til jern priser.
Men her skaber de virkelig glæde og fornøjelse!

Så er der kun tilbage at ønske en super skøn weekend 

til alle i skønne mennesker

Charlotte

6 kommentarer:

  1. Charlotte...Oooohhh I love your french altar. It is a pure beauty. I can understand your Father In Law being upset with you painting it white. My parents are upset that I have painted many pieces that they have given me, white. But I do have an antique buffet that I have left in its original mahogany dark brown wood. The orchid wreath caught my eye right away...it is so delicate and the color is just gorgeous. I love it so much. Your candle collection is beautiful too and I especially like your favorite one. I began collecting Madonnas only a few years ago when I became Catholic. My husband is Catholic and I finally went through the process to be confirmed. Jeanne D Arc Living also influenced me liking for Madonnas. Now I can never have too many. I will think your French altar is beautiful for the holidays now...but I will look forward to seeing how you decorate it for Christmas. xo Kerrie

    SvarSlet
    Svar
    1. Sweet Karrie.
      Many thanks for your wonderful greeting. I actually think we have a lot in common. Sounds just like my process you go through;)
      However, I was not a Catholic, but with my French altar looks like this!
      Not only my father in law but my father is also really annoyed everything is painted white. He thought I destroy things. But I think it's great to old furniture given new life and adapts to the new generation. When my children will inherit, everything becomes painted red perhaps ...... and nothing would please me more if they can benefit from the legacies that way.
      Do you think our generation thinks very differently from the previous one.
      Very beautiful day

      Charlotte

      Slet
  2. Wow!!!! Dette var virkelig ikke bare et praktmøbel,men et smykke!!!! Og med din touch og pynting bare enda vakrere!"For noen detaljer,virkelig!!!!Jeg kan godt forstå dette er ditt kjæreste eie!Og det er mye som kan være fint i brunt men dette skapet er jeg helt sikker på kommer mere til sin rett som hvitt.Dergt var nok meningen det skulle til deg! :)
    Jeg har enda ikke kjøpt en eneste Madonna,men gjett om jeg skal! Jeg snuser p diverse nettbutikker i Danmark og venter på den helt spesielle som min første...men det blir nok flere etterhvert :)
    Jeg må nok innrømme at jeg heller ikke syntes Madonnaer passet inn hos meg tidligere,men nå gjør de det!!!Overalt.Ute og inne,hihi!!
    Takk for fine kommentarer hos meg og for den vakre inspirasjonen du deler fra ditt vakre hjem!
    God Weekend!
    Toveklem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Tove. Jeg er også så forelsket i det møbel. Nu er jeg ved at julepynt og det er en fornøjelse at pynte det op. Meget taknemligt at gøre smukt:)
      Du har det præcis som jeg havde det med madonnaer kan jeg forstå..... jeg har et par gange været i magasinet Jean Darc og de var så forundret over jeg ikke havde en madonna. Men det skal jeg love for er kommet siden.
      Jeg er blevet så vilde med dem at jeg selv er begyndt at støbe dem både i gips og i beton.
      Rigtig skøn dag

      Charlotte

      Slet
  3. Forstår da godt din kærlighed til dette helt fantastisk smukke møbel. Med din kreativitet og evne til at få noget til at tage sig allerbedst ud, ja så stråler den og bliver helt unik. Du er bare så dygtig.
    Skøn aften til dig og dine :)
    Majbrit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare fantastisk Majbrit. Tusind mange tak :)

      Rigtig skøn aften også til dig og dine

      Charlotte

      Slet