torsdag den 26. november 2015

Min julekage





Husker I ikke alle kikskage fra barndommens jul.
Åh når man gik ombord i sådanne en sag.......
Det satte sig på både tænder og gane. Og maven gjorde ondt.....
Heldigvis er der kommet nye opskrifter som ikke inkludere palmin.
Så nu har jeg forsøgt mig med en helt ny opskrift, den er himmelsk!












Ud over de almindelige vanille kiks, så har jeg købt en pakke kiks med chokolade.
Det afslutter så fint toppen på kagen, når den vendes ud.




Tænker på min far hver gang jeg laver kikskage. Det er med garanti hans yndlingskage.
Så lur mig om ikke også den skal laves til jul.....






Det siges at en god kop kaffe høre sig til denne kage.
Men da jeg hverken drikker kaffe eller te så syntes jeg et glas iskoldt mælk er sagen.






Denne opskrift må i bare prøve. Det smager så englene synger!
Her har to veninder prøvesmagt kagen og den er virkelig godkendt.....
Med ekstra ondt i maven...














Der skal jo tændes det første lys på søndag og dermed skydes
min elskede højtid igang.
Hvis ikke man lige har tradition for gløgg og æbleskiver,
så vil jeg mene denne kage er værdig til dagens anledning.


Rigtig fantastisk torsdag til jer alle


Charlotte



6 kommentarer:

  1. Søde Charlotte
    Tusind tak for den og de skønne billeder.:) Min søde mor, som desværre ikke er mere lavede den bedste kiksekage. Det var et must til jul. Har ikke fået den i flere år, men må helt sikkert have lavet en til decemberhygge. Håber du har haft en skøn dag i det flotte solskinsvejr, den er så energigivende på denne tid af året.
    Majbrit

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Majbrit. Du bliver helt sikkert nød til at lave en kage til december hygge. Jeg kan love dig at den er skøn. Vækker totalt barndoms-minderne frem.
      Er det ikke sjovt at så mange af os har den kage som et minde?
      Håber virkelig den får sin renæssance igen. Så vores børn kan dele de gode minder vi har.
      Jeg har haft en fremragende dag, tak. Den har stået i julepyntens tegn. Skønt at kunne løbe ud og ind i det smukke vejr. Med de skønne kreationer der bliver lavet til jul:)

      Rigtig fantastisk weekend

      Charlotte

      Slet
  2. Av av min mave..ja, i barndommen spiste jeg altid eet stykke for meget. Har ikke fået kiksekage i mange år, men din må jeg da helt sikkert se at få lavet i december, uhm. Tak for tips og dejlige billeder, god aften til dig. VH Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak og ..... Ja jeg kan kun sige det samme Carina. Er du vimmer jeg spiste..... min veninde Lene fik det bogstaveligt talt så dårligt af sine stykker........ Så kan love for den smager skøn, den må du bare prøve:)

      Rigtig skøn weekend

      Charlotte

      Slet
  3. Kæreste Charlotte.
    Det er lidt sjovt at vi nok alle har et eller andet forhold til en kiksekage. Jeg forbinder den kage med børnefødselsdage, hvor den ofte blev serveret. Og jeg kan huske at den bare smagte himmelsk. Men jeg kan ikke mindes at vi har fået den som julekage, men jeg kan sagtens forstille mig at den passer godt ind til alle de andre søde kager.
    Det kunne være at jeg skulle forsøge mig med at lave en sådan julekage.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
  4. Søde Kirsten, du må bare lave den. Men kan med garanti sige at den giver ondt i maven....... Jeg har ingen stop klods når det gælder søde sager. Så tager altid lige et stykke for meget :)
    Sjovt du husker kagen som en fødselsdagskage. Tænk at være mor til 15 fest glad børn der har fået serveret kiksekage....... det sad jo både på mund, hænder og tøj :)
    Her har det altid været en julekage, men kan jo sagtens spises året rundt.

    Rigtig fantastisk lørdag

    Charlotte

    SvarSlet