mandag den 2. november 2015

Hortensia





Så er Hortensiaene ved at synge på sidste vers.
Men hvor har vi da også  haft meget fornøjelse af den smukke blomst.
Jeg har nu taget de sidste ind. For jeg bruger dem året rundt, 
til forskelligt slags pynt.
Både til æsker, dåser, kort, kranse og gaver.












Ja jeg er jo til hvide blomster.Men denne her har
forandret sig. Det er jo netop det som Hortensia
kan finde på. Alt efter jord type!




Her har blomsterne så lagt i pres i en bog.
De har bevaret meget af den blå farve.
Det går jo slet ikke her i huset. Så er det godt der findes maling!




På denne æske har jeg sat Hortensia blomster på.
De har fået en gang mat hvid spray maling. Så kan man ikke se
den oprindelige farve. I midten af blomsten er sat en lille perle.




På denne æske er der sat hvide Hortensia på. 
De har dog fået et tyndt lag sporadisk maling. 
Her er blomsten pyntet med knapper.



















Endnu en fejlfarvet fra haven..........
Det er morsomt for den blå og den bordeaux står lige ved siden af hinanden.
Begge har de været hvide! 
Dog syntes jeg den er enormt smuk. Men har det bare bedst med hvidt!





Men her går intet til spilde. Så en sød krans bliver bundet.




Det her er så samme krans. Den har bare fået et let strejf af hvid mat maling.
Så den får en blå grå farve. For så kan den passe ind hos mig.









Hortensiaerne i vasen har fået samme behandling som kransen.
Når jeg ikke længere har behov for dem i vasen, så ryger de 
f.eks. på en æske eller et kort.




Fantastisk som blomsten kan skabe liv til et rum.
Den bliver jeg bare aldrig træt af.
Der er utallige muligheder forbundet med Hortensia.
Rigtig fantastisk dag, starten på en ny dejlig uge.

Charlotte






4 kommentarer:

  1. Smukke billeder 💗 Jeg har også fyldt stuerne med hortensia. Og jeg har taget rigtig mange ind, så de kan stå og tørre, og i år vil jeg lave advents krans og dekorationer med de tørrede blomster 👍🏻
    Ha en rigtig dejlig mandag ❤️
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Lone. Ja det er en formidabel blomst. Jeg har også prøvet at lave advents krans af dem. Det bliver så smukt i sarte farver og kertelys passer så flot til blomsten.
      Rigtig dejlig dag til dig også


      Charlotte

      Slet
  2. ja hortensia er vel havens dronning, i hvert fald i min verden. Mine blå er blevet en mellemting imellem støvet grøn og mat petroliumsfarvet blå/grøn som jeg synes er utrolig flot. Jeg er nok mere til farver, så jeg har bare brugt dom de er og de får lov til at stå hele vinteren uden at der bliver gjort ved dem
    men utrolig flot er det som du får gjort ved dem og sat dem i rum
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Kirsten. Du har helt ret Hortensia og rosen er de to dronninger i haven. Tror vi er mange der har det på samme måde. Let og yndefuld.
      Jeg er også total vild med den støvet grønne men min har skiftet farve til hvid. Så elsker at se når nogen lægger foto op af dem. For det er så yndig en nuance.
      Rigtig fantastisk dag

      Charlotte

      Slet