fredag den 1. juli 2016

Studine


I dag vil jeg vise jer hvad den sidste uge er blevet brugt på. Eller rettere de 
sidste par uger. Eller igen de sidste tre år for Ida-Katrines vedkommende.
Den her hue er det ultimative symbol på at nå den drøm som vores dejlige
datter har for sin fremtid.
I vores familie er der sket rigtig meget de sidste tre år. Både af glæder men også
af sorger. Så den her hue er for os lige nu et symbol på noget godt.
Nu har Ida-Katrine nået et af sine del mål med den flotteste eksamen. 
 Alle døre ligger åben for hendes fødder og hun
kan frit vælge på alle hylder. Det har hun gjort!
Sikke en indsats. Jeg kan som mor absolut ikke være
mere stolt over den kampånd og det gå på mod hun har udvis de sidste uger.
ADVARSEL.... det her bliver langt for kan slet ikke begrænse mig!
Kæmpe stort tillykke til Ida-Katrine.




Jeg har under hele denne proces skulle ligge lidt bånd på mit pynte gen. For en studenterfest for 
Ida-Katrine indebare ikke kandelaber og smukke bordkort.
Kort sagt ikke en fest som hendes konfirmation.



Er så imponeret over det smukke resultat.
Ida-Katrine har helt selv lavet denne smukke indbydelse på sin computer.







Da hun tog på skolen om morgenen til sin sidste eksamen fik jeg travlt,
 med at lave overraskelser.
For når vi kom hjem fra skolen ville der være tre timer til festen skulle stå.



Bordene skulle dækkes. men ikke med tallerkener og glas.
Nej de skulle stå på buffeten. Men der skulle være lidt pynt på midten af hvert bord.
Jeg stormede rund og som jeg har fortalt før så røg jeg endnu engang en tur ned af kældertrappen.
Sidste fest smadrede jeg 20 champagne glas men denne gang blev det kun til øl glas...



Bordene blev dækket og holdt i hvide og blå farver.
Gamle bøger blev indpakket i forskelligt blåt papir og en sjov
label med de forskellige fag blev sat på hver bog.



Blomsterne plukkede jeg i vejkanten kl 05 om morgenen.
Kunne se at Lottes hus stadig sov så jeg listede mig ind i haven
og tog et par grene Jasmin. Der var givet lov.
Vasen er af et gammelt henkognings glas med pynt på.
I blomsten er sat et lille hjemmelavet flag.



I et lille glas havde jeg lavet en klogskabs eliksir.
Syntes det var meget sigende med de flotte karakter hun havde erobret sig under vejs.
Bloklysene havde jeg pyntet med bånd og en label som gik igen på alt til festen.



I baggrunden kan man se gamle blå metal madkasser.
Alt holdt i skole temaet.





Denne her er en rigtig sjov ide.
Jeg tog et stort gammelt henkogningsglas.
Lagde masser af sedler og kuglepenne der i.
På en label havde jeg skrevet.
"Skab minder og skriv en lille hilsen"
Så hyggeligt her bag efter at læse alle de søde beskeder som gæsterne har skrevet.




Festen blev afholdt i et telt i baghaven, selvfølgelig i blå og hvide farver...
Ved indgangen var der rød løber med flag og så stod min gamle skole pult og modtog gæsterne.



Så var det afsted til skolen. Med en kurv fyldt af champagne og asti.
Jeg havde forestillet mig et kransekage tårn. Men det mislykkedes....!
Så var gode råd dyre. Det blev i stedt til marcipan hatte.
Aldrig har jeg prøvet at være så sirlig før for hattene skulle bare være perfekte til dagen....






Men det lykkedes og kan love jer for at de skabte lykke og smagte formidabelt.
Hvis der her i indlægget er ting i gerne vil have udpenslet. Så må i lige
kommentere på det. Så kan jeg lave et indlæg med de forskellige opskrifter på mad
og fremgangsmåder. Men vil spare tiden. For tror dette indlæg bliver langt nok!




Denne søde abe har Karen Marie hæklet for mig. 
Aller vigtigst har den de 6 guld stjerner på hatten.
Fantastisk flot stykke håndarbejde.




Så kom det store øjeblik.
Ida-Katrine havde valgt at hendes moster skulle sætte huen på.
Da jeg trådte ind på skolen, kom den mest højtidelige stemning op i mig.
Tårene kunne slet ikke holdes tilbage.
Mit barn blev om ganske få minutter student...



Det her billede siger bare alt.
Ud af døren kommer Ida-Katrine igen med den højeste karakter.









Klokken 17.30 var der indbudt til fest.
På husets front har jeg et lille begivenheds skab til at hænge.
Sådan et man i gamle dage havde ved togstationen til køreplanen.
Her i kom selvfølgelig et opråb om fest.







Da bordene ikke skulle dækkes valgte jeg at lave en sød kasse med bestik
og servietter. En gammel mør dug blev revet i stykker og bundet om kniv og gaffel.
Syntes det gav lidt mere charme.



Glassene til velkomst blev pyntet med blå Grenadine og sukker.



Bowlen med syren saft og gin og en bowle med hyldeblomst sirup og hvidvin blev sat klar.




Alt til festen var hjemmelavet. Dressingen kunne laves dagen i forvejen
men på selve dagen blev alt maden lavet.
Det kunne ikke gøres uden hjælp. Så Flytte kom og hun svingede
tryllestaven i køkkenet. Hun har overblik og en fantastisk evne til at
få alt til at smage royalt og ligne en million.
Fantastisk at have en veninde som Flytte.
 Altid er hun klar med en hjælpende hånd. Hun er virkelig en ven man kan
regne med, altid.



Forretten nåede jeg ikke lige at få taget et foto af.
Men det var King Craps. Smager fantastisk og har en lidt sødlig smag
så øl er helt formidabel til denne spise.
Min far stod og flækkede dem, hvilket er et enormt arbejde. Min søster
smurte dem med hjemmerørt dressing.
Så blev de grillet ganske let. I køkkenet var der totalt samarbejde.
Kæmpe tak til køkken personalet for en formidabel indsats.



Så stod den ellers på steg og mørbrad.
Er så ked af jeg ikke fik taget et billede af de mest fantastiske madbrød vi også havde bagt.



Desserten bestod af en kage med champagne og jordbær mousse.
Den havde Rikke fremstillet. Udtrykket skulle være slidte bøger der uden omtanke
var stoppet i en skoletaske gennem 3 år.
Det lykkedes til fulde og smagte himmelsk.



Ida, Daniel og Ida-Katrine er klar på fest.




Der blev festet natten lang og dagen efter var det så Stine og Barbaras tur til at blive fejret.
Elsker simpelthen de unge smukke mennesker. Sikke en gejst og udstråling de har.



Her sidder Stine og "Trine" i kø i bilen. Klokken 10.30  næste morgen.
Men hvad gør det. De har jo hele livet for an sig.....
Ida-Katrines hat er vendt omvendt. For når man har været 
vågen i 24 timer så er det tilladt!
Rigtig mange nye regler er forbundet med den hue, siden jeg
fik den på!



En anden tradition er nøgenbadning for at få en bølge i huen.
Den skulle hun, som en af de mange også lige opleve i den magiske uge...



Så kom dagen hvor eksamensbeviset skulle overrækkes. 
Sådan ser det ud på Spritten når mange HTX elever smider huen i vejret.
Ida-Katrine er hende helt i forgrunden med det lyse lange hår.
Altså hende der kaster huen hen og ikke op hi hi hi.....
(foto lånt fra HTX)



Med eksamensbevis og hue. Så skal tilværelsen nyde.
Det skal jeg da så lige love for at hverdagen også bliver, omdannet til en fest.
Til alle i kommende student forælder sørg for at tage ferie.
For i får faktisk også studenter uge....
Dag og nat skal der køres hentes og bringes.



Vi fik fornøjelsen af at hele 3B skulle mødes hos os første dag
og på første stop til studenter kørsel.



Hvis man aldrig har prøvet at få besøg af en flot studenter før så kan jeg blot oplyse.
I har noget at glæde jer til!
Ville ønske at 30 minutter kunne gøres om til flere timer.
Vi nød at se hvor søde og festglade de unge mennesker er.



Jeg havde lavet morgenmad i små hapser med forskellige sandwich og champagne bowle til.
Tiden er bare ikke til at de selv skal til at smøre.



Toast lagkage med pålægchokolade, nutella og chokolade krymmel.



Da klassen har taget noget af uddannelsen i London. Så var det oplagt
at bruge den engelske scones med hvid chokolade.



Brødstænger og persillepesto.



Små kager. Alt lige til at komme i munden uden besvær.
Som blå student duede røde bær ikke. Så blåbær og brombær måtte være løsningen.



Men det som nok tog mest kegler var mine hjemmelavet glas af is til forskellige shots.
En ide jeg kom på ca. 20 timer før studenterne ankom. Så hele natten havde jeg en alarm
slået til. så jeg konstant kunne stå op og skifte de 4 forme jeg havde.
Ja her gik vi all in på at gøre det så godt for de smukke studenter som muligt!



Besøget gik bare alt for stærkt.
Nikolaj, Daniel og Ida-Katrine er alle i højt humør da de forlader os på dag 1.





Jeg ved godt dette indlæg blev det længste jeg nogensinde har lavet.
Men de her uger har fyldt så meget og været så glædelige, at det har været
så besværligt at begrænse mig i total iver på at gengive stemningen.
Jeg vil i den grad takke alle jer der har været med til at gøre den her periode
til en fest for os alle. Tak for fantastisk hjælp, hilsner, gaver, tanker og ikke mindst
for at krydse og tro under hver eksamen Ida-Katrine skulle til.
Dejligt at vide hvor mange som har været med os.




Med det vejr vi har nu, tror jeg at vi på skift herhjemme, må tage en tur i
driver huset for at slappe af. Ligge og mindes og nyde den skønne tid vi netop har oplevet.
Den her begivenhed har virkelig gjort mig lykkelig, stolt og træt!


Rigtig fabelagtig weekend ønsker jeg til jer alle
og husk at fortælle jeres børn hvor seje de er

Charlotte 


HER kan i se opskrifterne til meget af maden


33 kommentarer:

  1. Godmorgen Charlotte.��
    Kan kun tage hatten af for dig �� Sikken et fantastisk oplæg. ☺ Først et stort tillykke med din datter. �� Dernæst, tak for din deling af dine forberedelser og ikke mindst af selve dagen, eller dagene. ☺ Meget inspirerende. Det er måske for meget at bede om, men opskrifter på det du har delt billeder af - lige fra da din datter fik hue på til studenterkørslen... Er det en mulighed? Uanset hvad, så rigtig god dag og weekend til dig og dine kære. Mvh. Jannie Viberg

    SvarSlet
  2. Godmorgen Charlotte.��
    Kan kun tage hatten af for dig �� Sikken et fantastisk oplæg. ☺ Først et stort tillykke med din datter. �� Dernæst, tak for din deling af dine forberedelser og ikke mindst af selve dagen, eller dagene. ☺ Meget inspirerende. Det er måske for meget at bede om, men opskrifter på det du har delt billeder af - lige fra da din datter fik hue på til studenterkørslen... Er det en mulighed? Uanset hvad, så rigtig god dag og weekend til dig og dine kære. Mvh. Jannie Viberg

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for en helt fantastisk tilbagemelding på et mega langt indlæg Jannie :)
      Jeg skal love dig, at jeg laver et indlæg med opskrifter snarest.
      Samt fremgangsmåden på de små studenter huer.
      Tusind tak for din søde kommentar og dejlig dag til dig og dine

      Charlotte

      Slet
    2. Selv tak. ☺ Har lige været igennem de opskrifter og vejledninger du lagt frem - af hjertet tak ❤

      Slet
    3. Selv tak. ☺ Har lige været igennem de opskrifter og vejledninger du lagt frem - af hjertet tak ❤

      Slet
  3. Kæreste Charlotte og Ida K ❤️
    Hvor er det dejligt I vil dele den fantastiske dag/uge med os. Det er så fine billeder og skønne mennesker. Jeg er helt blown away over de lækre billeder af maden, og synes der skal laves et indlæg om hver enkelt ret 😜👍🏻
    Det ville jeg ihvertfald drømme om, og blive mega glad for.
    Endnu engang et hjerteligt tillykke til den smukke og dygtige studine 💗
    Et skønt og slet ikke for langt indlæg. Det er simpelt hen så godt, og mit yndlingsbillede er der hvor Ida's moster lige har givet hende huen på, og de bare kigger hinanden i øjnene. Man kan ligefrem mærke glæden fra dem begge, og stoltheden lyser ud af øjnene. Så godt!
    Håber I nu kan nyde ferien og slappe lidt af.
    Rigtig dejlig dag til jer skønne mennesker på Bakkedraget

    Mange knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for den helt fabelagtige kommentar søde Lone:)
      Det har simpelthen været en mega oplevelse for os som forælder. De unge mennesker er hele vejen igennem fantastiske. Sikke en glæde og sikke et smittende humør. Det har på alle tænkelige måde været noget af det bedste jeg har oplevet rigtig rigtig længe.
      Er så tom og ked af det er ved at være slut nu......
      Men for Ida-Katrine starter et nyt kapitel som også engang skal fejres jubiiiiiii
      Og drengene bliver jo også så store at det også skal være deres dag engang.
      Så der er meget at glæde sig til og over.....

      Jeg lover at jeg nok skal få lavet et indlæg med opskrifter:)

      Rigtig skøn weekend til jer
      Charlotte

      Slet
  4. Kan kun sige SMUKT OG FANTASTISK

    Kh Henriette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Henriette:)
      Altid er du så sød at kommentere, med et glimt i øjet og hjertet på rette sted....

      Rigtig dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  5. Kære Charlotte Hold da lige vældig for nogle arrangementer. Dyb respekt, du er dog den mest fantastiske mor! Sikke mange gode ideer du har fundet på . Jeg har en datter som lige har afsluttet 2G så jeg kan se, at jeg har noget at se frem til. Jeg kunne frygtelig godt tænke mig opskriften på de spiselige studenterhuer, hvor er de blot dog flotte. Tillykke med datteren . Knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak skal du have Tina:)
      Så dejlige beskeder at modtage i dag, eller ja altid. Men måske er det fordi det her indlæg er så personligt og dybt for mig. Jeg bliver så glad når i skriver så flot.
      Så mange smukke ord jeg får med på vejen:)
      Jeg kan love dig for at du har noget at glæde dig til. Det er simpelthen mange år siden jeg har oplevet sådan en glæde, de unge mennesker de sprudler og det smitter så ganske forfærdeligt.......
      Jeg skal nok få lavet et indlæg med opskrifter...

      Rigtig fantastisk weekend og begynd allerede nu at planlæg og glæd dig til juni næste år!
      Charlotte

      Slet
  6. Tillykke søde studine, hvor er du dog smuk 👍😀 og sikke nogle forældre og familie du har bag dig 👍 DU har knoklet for din fine hue og stjernerne, og det har din Skønne MOR (og far, tror jeg...) sørme godt nok også, for at give dig en fantastisk uforglemmelig studenterfest. Ønsker dig en skøn tur ud af livets landevej (nogle gange også motorvejen) for at nå frem til din karriere 🇩🇰 🍀 Bedste hilsner Carina
    Charlotte, du har godt nok lagt vandret ( undtaget ned af trappen...) jeg er helt mundlam over din energi og iderigdom 🎉🎉 heelt vildt de billeder du også nåede at skyde, føles næsten som at være deltager, jeg er ihvertfald mæt af alle dine kreationer og ideer, py 😉 Tror jeg lige tjekker indlægget ud nogle gange mere, sikker på der er noget jeg har overset.
    Hovsa, nu blev det her skriveri også lige lovlig langt, beklager.... Rigtig skøn afslappende weekend til alle de skønne unge mennesker og jer. VH Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tusind mange tak for din fantastiske hilsen, både til Ida-Katrine og til mig:)
      Det betyder nemlig alverden at få så søde beskeder på så personligt et indlæg som det jeg har vist jer i dag. Jeg nyder hvert et smukt ord du har skrevet og får derved fornyet energi til at klø på et andet sted.
      Tusind tak for du gav dig tiden til at skrive så vidunderligt.

      Rigtig fantastisk weekend til dig og dine....
      Vores står på både studenterfest og 25 års jubilæum

      Charlotte

      Slet
    2. Hej Carina. Mange tak for den fine hilsen. Er glad for at mine forældre ville gøre så meget for mig, mens jeg gik til eksamener. Stjernerne er jo nødvendige for min drømme karriere, som jeg forhåbentlig snart kan se starten på. Hilsen Ida-Katrine 😊

      Slet
  7. Kæreste Charlotte.
    Endnu engang tillykke med jeres datter og hendes hue. Så flot en eksamen, men det har hun også fortjent. Nu har hun mulighed for at vælge det hun vil, og jeg er sikker på hun allerede har truffet sine valg.
    Sådan en eksamen skal fejres, for det er en helt speciel dag - en man aldrig glemmer - og det må jeg sige at I har formået at fejre Ida Katrine. Så flot arrangement som er arrangeret med omhu, kreativitet, humor og kærlighed.
    Billederne viser med tydelighed at det har været en god uge med festligheder og god mad.
    Jeg håber ikke at du slå dig på trappen, pyt med glas, men du skulle ikke gerne kommer til skade.
    Knus
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligste Kirsten:)
      Tusind tak for din varme besked. Vi har haft 12 vidunderlige dage og jeg må sige det også har været en fest for os.Jeg elsker at planlægge, lave overraskelser, få folk til at føle sig velkommende. Så det har være hygge på hygge. AAAAAAAahhhhh ja lige på nær at være så smart at maden skulle laves lige inden gæsterne ankom! Men der kom Flytte og min søster i den grad ind i billedet. De tog bare over og knoklede løs.Så alt klappede og vejret var strålende. Den eneste dag i 14 dage hvor solen strålede i et helt døgn og vi kunne benytte t*shirt kl. 3 om natten.
      Nej Kirsten jeg slog mig ikke, eller var i al fald så optaget af alt det glas der var overalt så jeg mærkede det slet ikke ;)

      Rigtig fantastisk weekend til jer
      Charlotte

      Slet
  8. Kære Ida- Katrine. Hjerteligt tillykke med din flotte eksamen. Jeg ved HTX er et slid, håber du får rigtig meget glæde af det senere. Tusind tak fordi vi må se de dejlige billeder fra din fest. Ønsker dig en dejlig sommer.
    Kæreste Charlotte. Hvor er det en fantastisk fest I holdt for Jeres smukke datter. Tusind tak fordi du har delt det med os og hjerteligt tillykke med Jeres dygtige datter. Hvor ser det indbydende ud alt sammen, men de små huer er da helt fantastiske. Glæder mig til dine opskrifter. Jeg forstår godt at du er stolt af din datter, det er et kæmpe slid at få en flot eksamen og et kæmpe slid at fejre hende så flot. Smukt klaret, Charlotte og hjælpere.
    Kærlig hilsen Eliane.

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Eliane mange mange tak for din dejlige besked til både Ida-Katrine og jeg:)
      Festen blev holdt lige i studinens ånd. Pynt men ikke for meget. Jeg havde ellers satset på en ægte amerikansk fest med skilte og balloner over alt. Men kunne godt fornemme at det slet ikke var i hendes ånd. Så jeg havde lidt svært ved at spore mig ind på det rette tema. Men pludselig kom det til mig og skal love for det blev en succes. Ida-Katrine var så oven ud glad og tilfreds. Det var det aller vigtigste.
      Det var en fantastisk fest dag, afslappet og helt nede på jorden. Lige i hendes ånd.
      Nu venter der både hende og ja snart os et nyt kapitel. Universitet og lejlighed...... puha!

      Rigtig fantastisk weekend til dig og tak for en skøn besked
      Charlotte

      Slet
    2. Åh, Charlotte, dine indlæg bringer sådan en glæde, at jeg stadig går rundt og smiler med en lille tåre i øjenkrogen.
      '
      Tak, også en skøn weekend til dig.
      Eliane

      Slet
    3. Hej Eliane. Mange tak for den søde hilsen. Glæder mig til at komme videre med min uddannelse næste år hilsen Ida-Katrine

      Slet
  9. Sikke et dejligt indlæg - kan dælme godt forstå du er stolt af hende :0)
    STORT tillykke
    KH.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tusind tak:)
      Det kan godt være at man nyder både dåb og konfirmation......
      Men intet kan måle sig med sådan her en fest.
      Nu er hun stor, næsten voksen og er godt på vej. En speciel og god følelse af at noget er lykkedes godt!

      Rigtig skøn dag
      Charlotte

      Slet
  10. Stort tillykke med studenten, sikke nogle vidunderlige dage, fyldt med magi og dejlige minder. Et meget, meget flot indlæg, du er simpelthen fantastisk.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have søde Anette:)
      Ja du har ret det er magi at opleve sådan en dag/dage......
      Ida-Katrine siger selv at hatten gør hende magisk. Så det er nok det rette ord du bruger.
      Sådan en periode i studentens og forældrenes liv er bare noget magisk.
      Er så glad for jeg fik lov at opleve det.

      Rigtig glad dag til dig
      Charlotte

      Slet
  11. Kjære Charlotte .
    Hjertelig tillykke med din skjønne datter !
    For en fantastisk fest du har laget for henne !!!
    Jeg blir ganske rørt til tårer ..
    Det oser av kjærlighet og varme ... for noen fantastiske minner å ta med på videre i hennes liv .

    Takk Ckarlotte for din hilsen for litt siden ...
    Jeg er en dårlig bloggevenn for tiden , sorry ..men alt er bra !
    Det ble bare en sånn helt stopp opp på bloggen etter mange år ...
    Dagene brukes mye i hagen utenom mye ekstra jobbing , besøk av venner og familie .
    Faktisk har vi vært en tur i Danmark sammen med en av døtrene og hennes familie .
    De har sommerhus der og vi hadde deilige dager sammen .
    Min kjære og jeg hadde et par dager i Århus og Ålborg etter de andre dro hjem
    En fantastisk overnatting på Villa Provence blandt annet .

    Får se hvordan det blir med bloggen etterhvert ..men jeg koser meg alltid med hvert eneste besøk hos deg .
    Du bringer så mye glede og inspirasjon med deg , ja det kan rett og slett ikke beskrives med ord .Du er fantastisk !!!
    Ønsker deg fine dager og en fantastisk sommer videre !!
    God sommerklem fra Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for en fantastisk varm og rigtig dejlig besked fra dig Anne:)
      Nej hvor har jeg tænkt meget på dig...... Både fordi jeg savner dine fantastiske indlæg men jeg har også været bekymret.
      Så det er perfekt at modtage sådan en skøn besked inden jeg drager på ferie.

      Vi havde nogle dejlige studenter dage, ja helt ubeskrivelige. Jeg må sige at jeg har nydt hver gang jeg har holdt fest for børnene..... men en studenterfest er virkelig det skønneste. Tror kun det ville kunne overgåes af et bryllup!
      Sådan en hygge og samhørighed og vi som forældre får lov at deltage de de glædelige fester. Vi har virkelig nydt det.

      Hvor dejligt i lige har været på ferie. I Danmark har vi ikke det bedste vejr desværre. Vi savner sol og sommer.... Jeg bor jo lige ved siden af Aalborg. 12 kilometer fra centrum præcis.

      Tusind tak for at sende mig en hilsen med fantastiske ord. Håber der kommer et indlæg i ny og næ fra dig:)

      Rigtig fabelagtig sommer
      Charlotte

      Slet
  12. Søde Charlotte
    Du er simpelthen flittigmyren over alle. Hold nu op hvor har du været igang. Forstår altså godt hvis benene ikke kan følge dit tempo ;D Men godt du endnu klarede et fald på trappen, håber ikke du blev alt for forslået. Din datter må virkelig være lykkelig ovenpå den flotte eksamen og så en mor der bare tryller i en uendelighed. Håber du har fået pustet lidt ud, det fortjener du helt sikkert.
    Kh Majbrit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Majbrit:)
      Det går nogle gange rigtig hurtigt og benene de lige som på magisk vis forsvinder under en når vi taler den hvide kælder trappe.......
      Jeg slog mig heldigvis ikke. Tror jeg er ved at være garvet;)))))))

      Du kan tro vi har en lykkelig datter. Både for sin flotte eksamen, som nu har gjort hun har søgt ind på universitetet. Men bestemt også for festen, ja hele studenter ugen, som tager næsten 14 dage at komme igennem. Men nu er hun også flad og ligger i sprit afvending..... Inden ferien imorgen....

      Håber alt går godt hos Frk. Astrid
      Charlotte

      Slet
  13. Stort tillykke til studenten.... Sikke en skøn fest og tid efter..
    Vi havde en student for to år siden - det er næsten lige så hårdt for forældrene som de unge... tror jeg :)

    Kærligst Susanne

    SvarSlet
  14. Tusind tak skal du have Susanne:)
    Ja det er en hård tid for alle parter men det er, det hele vær. Super fantastisk.

    Rigtig skøn dag
    Charlotte

    SvarSlet
  15. Hej
    Skønt ser det ud ... om et par uger har vi en HTX student i huset .. og jeg kunne virkelig godt bruge opskriften på marcipanhuerne
    God pinse

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Annette. Opskriften ligger under indlægget som hedder OPSKRIFTER. Du kan søge det i søgefæltet.
      Det bliver en dejlig dag. Du kan godt glæde dig.

      Knus og skøn dag
      Charlotte

      Slet