mandag den 18. juli 2016

Lykke





For mig er det her bare lykke!
Alle de grønne klatter!




Mine forælder bor på landet. Her er plads til at boltre sig.
Det gælder både børn og voksne.
Vores børn "pøler" rundt med bedstefar, som er, et lige så stort legebarn
som børnene er. Der bliver kørt ATV, mini scooter og have traktor.
Her er alt hvad børn med fartglæde kan ønske sig.
Og så er der dyr, masser af dyr. De går frit blandt os og vi nyder det.
Der bliver "krånet" med dyrene dagen lang. Tror bestem de nyder det 
lige så meget som børnene gør.
Her er høns, ænder i divagerende art, vagtler, fasaner, agerhøns, hunde, kaniner,
gæs,  ja you name it.
Mens der leges og hygges så går mor og jeg i køkkenhaven!



Det er et slaraffenland når man godt kan lide friske råvarer.
Vide hvor tingene kommer fra og hvordan de er blevet behandlet.
Bilen bugner altid af lækkerier når vi køre hjem over.
De dyrker altid så mange grøntsager, at de slet ikke selv kan følge med.
Det nyder vi absolut godt af.
Når min søster kommer hjem fra København og rejser retur. Så er hendes kuffert 
også fyldt med grønt fra gården. Hun lader hellere et par bukser blive tilbage
for at få et hvidkål med til staden.



Nærig det er de absolut ikke. Skulle naboen komme forbi så får de også lige
en "visk" grønt med hjem.
Alle grøntsager er dyrket med kærlighed og de bliver givet væk med lige så stor en del af slagsen!



Når jeg får sådan en stak lækkert grønt, så får jeg så meget inspiration
til yderst lækkert mad med de skønneste råvarer.
Sådan en buket frisk dild, ja så skal der syltes!







Børnene er heldigvis lige så vilde med alt det friske.
Salaten går de og napper som snack. Så her når det aldrig at blive for gammelt.
Vi har ikke haft problemer med at børnene ikke spiser grønt.
Til tider må vi endda sige, spis brød til!

Syntes lige i skulle have lov at se hvad der også er lykken for mig.
Når Karls skab pyntes op med friske råvarer hjemme fra gården.

Rigtig fantastisk dag ønskes i alle

Charlotte


16 kommentarer:

  1. Jeg er vild med at læse om din LYKKE,den er så rammende, fyldt af nærvær, og gode fundamenter, og taknemmelighed<3 ihhh hvor er det skønt!
    Og ved du hvad Charlotte det hele er så dejligt genkendeligt, at jeg bliver helt glad:-)
    Skøn dag til dig med solskindshilsner fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Anette:)
      Du kan tro jeg sætter pris på det og hvor er det skønt at der er andre end mig som syntes det er fantastisk:)

      Rigtig dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  2. Fin beretning �� Ja, her er skønt, herude på landet ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Mikael og ja du har helt ret. På landet kan man bare noget som er umuligt andre steder.
      Har faktisk tænkt på at jeg slet ikke skulle bo i et villa kvarter men på et nedlagt landbrug. For jeg vil gerne så meget som er umuligt her i byen.
      Så måske jeg skulle til at lægge planer:)

      Rigtig skøn dag
      Charlotte

      Slet
  3. Dejlige billeder med skønne friske råvarer. Det er så dejligt på denne årstid, med alle dens smukke og lækre grøntsager. Hvor er det godt for jer, med sådan nogle dejlige bedsteforældre. Guld værd for børnene. Jeg prøver selv at gøre det samme for lille Eva, tager hende med i haven, og lærer hende om roserne, jordbærrene, og alt det grønne. Og hun virker til at elske det.
    Rigtig dejlig dag til dig min søde blog veninde 💜
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er slet ikke i tvivl Lone. Ved du gør alt for at videre give arven til lille Eva.
      Jeg er sikker på at hun senere vil sætte pris på alt det du gør.
      For det bliver pragtfuldt at få det ind allerede som helt lille.

      Rigtig dejlig dag ønskes du også søde ven
      Charlotte

      Slet
  4. Nøj det lyder hyggeligt. Falder lige lidt hen til minderne om farmor og farfars have. Hele baghaven blev brugt til at dyrke bær, grønt og snit blomster. Så blev forhaven brugt, når der skulle slappes af. For på den måde rakte pengene til deres mange udlandsrejser. Og når vi var på besøg, blev der altid fyldt lidt fra baghaven i cykelkurven.

    Mange hilsner Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Øjjjjjj hvor det bare lyder hyggeligt Susanne Josephine.
      Det er lige præcis sådanne barndomsminder der skaber ro og glæde.
      Tingene smager også bare ti gange bedre når vi har set dem fra jord til bord.

      Rigtig god start på en ny uge til jer
      Charlotte

      Slet
  5. Hej Charlotte.Dejligt indlæg om noget af det der betyder noget i familierne.Dejligt med sådanne forældre.Har desværre ikke nogle af mine mere.Men min mor var ligesom din mor........hun dyrkede så meget i sin have at hun ikke selv kunne nå at spise det hel.
    Men så forærede hun overskuddet til alle der havde brug for det.
    Rigtig dejlig aften til dig Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Jette:)
      Ja de mødre de kan bare noget. Elsker at blive betænkt når det drejer sig om friske grøntsager. Det allerbedste jeg ved er nok løgene. For der er så mange forskellige slags.

      Rigtig skøn tirsdag, hvor vejret er lovet lækkert
      Charlotte

      Slet
  6. Hej Charlotte, hvor lyder det bare til at være skønt ude ved dine forældre. Det er sådan at livet skal være på landet.
    Og dine grønne farveklatter i køkkenet er sikkert allerede spist :o)
    Rigtig dejlig aften til dig.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så skønt ude på landet Linda. Et hårdt slid men det lønner sig.
      Det er så skønt at få tanket vitaminerne op på alle mulige måder. Det kan man
      i deres køkkenhave....

      Rigtig glad tirsdag
      Charlotte

      Slet
  7. Forstår til fulde din begejstring over friske råvarer. Her er det jo en selvfølgelighed hele sommeren og efteråret, at jeg bare henter i køkkenhaven.
    Dejlige billeder.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er vild af beundring over i kan klare de store køkkenhaver.
      For der lægger jo et kæmpe stort arbejde bag.
      Fantastisk at få lov, at få alt det man kan spise fra haven.

      Rigtig dejlig tirsdag
      Charlotte

      Slet
  8. Dejligt med "grønne farveklatter" - og ja, livet på landet er skønt ;0) Kan godt forstå I nyder det. Der er også noget særligt forbundet med at komme hjem og blive forkælet lidt - store som små.
    Sikke fin historie om Karls skab. Det er blevet så fint..
    Rigtig dejlig dag til dig
    KH.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have:)
      Ja det er det bedste uanset alder. Så elsker vi alle jo at blive forkælet...
      Jeg er også så glad for det skab. Lige sådan et jeg altid har ønsket mig. Elsker når møblerne går helt til loftet:)

      Rigtig skøn dag
      Charlotte

      Slet