onsdag den 27. juli 2016

En dronning møder sin Dronning


Uha gul er jo slet ikke mig.....

Men da jeg er formand for Vester og Øster Hassing Musik kreds.
Som består af tamburkorpset og bandet The blue ones.
Hvor Ida-Katrine og Albert-August spiller på tværfløjte i tamburkorpset.
Så var jeg i år som mor til to, jo nærmest selvskrevet til at skulle med på landslejr.
Sådan en fdf lejr løber af staben hvert 5. år.
Det ultimative for de unge mennesker. 9 dages ren hygge og samvær.
Nå men vi skulle bo i gult rige under byen morskaben.



Så tænkte jeg at som dronning i gult rige, måtte jeg da ankomme med en gul blomster krans.
Som i kan se så bliver selfie bare aldrig mig.......
Men syntes lige i skulle se kransen på!
Jeg giver mobilen skylden, meget dårlig kvalitet på kameraet.......




Her har Albert-August fået lov at prøve den første FDF uniform. Stort øjeblik!

Men spørg lige om den her ferie lejer også gav masser af hygge og samvær.
Jeg han love for vi nød det hele til fulde. En fantastisk måde at være
sammen med børnene på og for den sag skyld alle de andre deltagere.
Dog kunne vejret have været bedre. Masser af regn og mudder.
Men så var vi jo heldige at bo sammen med skønne musikere som til 
enhver tid kunne løfte stemningen.
Her vil jeg gerne takke alle mine lejr kumpaner for, at have gjort
så meget for at få den rette stemning. Alle er helt fantastiske til lejr livet.
En kæmpe tak til alle jer der lagde vejen forbi og besøgte os.
Så strålende, at få gæster på lejren, kan slet ikke beskrives.




Pludselig råbte de andre deltager til mig dronning dronning den anden
Dronning kommer. Tænk lige uden for vores lejr.
Så mobilen blev mit våben og den gule krans mit pryd.



Aldrig i mit liv havde jeg drømt om at komme så tæt på vores Dronning.
Som total royalist var det her stort som i mega stort!



Jeg var så tæt på, at jeg rørte ved Dronningens smukke buket.
Albert-August stod op af hendes bil og holdt fast i håndtaget.
Sikke en oplevelse, en jeg aldrig vil glemme.



Her er jeg sikker på vi får øjenkontakt!
Den gule krans må absolut have fænget......
Vi hilser meget royal på hinanden, med et smukt vink.
Kigger hinanden dybt i øjnene og har en gensidig respekt for
begges titler.
Hvor ville jeg ønske at alle damerne i haven havde oplevet dette øjeblik.
Tror at selv Moster Grethe var blevet mundlam og endda blevet lidt forfippet!



Til det store lejr bål om aftenen åbnede Dronningen som protektor, lejren.
Da hun var færdig gik hun ned gennem os alle og tænk hvem
kom til at sidde næsten ved siden af hende. 



Det gjorde vi.
Her for enden af stole rækken sad først Albert-August og så kom jeg
med den gule krans på hovedet.
Så var dronningerne samlet!
Danmarks Dronning kørte hjem i krone 121 og jeg blev og tog tjansen i mudderet.
Opgaverne blev fordelt i god ro og orden!
Den store oplevelse for mig må jeg absolut dele med jer.

Jeg er stolt over at bo i et land hvor vi kan komme så tæt på de
Royale, at det tillades og er muligt.
Vores Dronning er absolut en dronning af folket!


Rigtig royal dag ønsker jeg til jer alle

Charlotte


Se lige denne stemnings video med smuk sang fra vores lejr bål.
Så smukt og sigende.



14 kommentarer:

  1. Hej Charlotte, hvilken oplevelse at møde vores fantastiske Dronning. Jeg tror også helt bestemt at den gule krans har fanget hedes øje, da majstaten jo er meget glad for farver. Og hvor må det have været en stor oplevelse at være på lejr med alle de skønne unge mennesker, med deres gode humør og musik..så skal man blive i godt humør.

    Jeg håber at i får solen at se i Aalborg i dag.

    Masser af sommerhilsner :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Linda:)
      Ja det var en meget stor oplevelse at deltage. Den ene oplevelse efter den anden kom frem.
      Vi har virkelig nydt det.

      Rigtig skøn sol dag til dig også
      Charlotte

      Slet
  2. Det er bare fantastisk at bo i et land hvor vores dronning kan gå rundt på den måde.
    Min svoger som bliver 65 næste gang var for resten også med på lejren. Han elsker det lejrliv og samværet med alle de unge mennesker og børn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret Rita. Det er virkelig stort at det er muligt, med den verden vi lever i.
      Kan godt følge din svoger. Det er så specielt at deltage på sådan en lejr.

      Rigtig skøn dag
      Charlotte

      Slet
  3. For en stor opplevelse, Charlotte. Flotte bilder du viser av begge dronningene.
    Ha en flott dag videre
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have søde Bente:)

      Rigtig skøn dag til dig også
      Charlotte

      Slet
  4. Smukke smukke Charlotte.
    Så fantastisk med hele to dronninger på én lejr. Hvor er det skønt for dig, at have været så tæt på majestæten. Jeg er totalt forelsket i din gule krans, selvom jeg plejer at gå langt uden om den gule farve. Men i år er det som om jeg er blevet mere og mere glad for den friske farve.
    Fantastisk med sådan en rigtig familie tur, hvor I rigtigt har kunnet nyde hinanden og naturen, med alle dens luner 😉
    Håber I hygger herhjemme også ❤️

    Mange knus og kram
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Som altid er du fantastisk Lone:)
      Tusind tak for alle de skønne ord.
      Du kan tro vi nød turen og vil meget gerne gøre det igen.
      Så mange fantastiske oplevelser. Slet ikke til at beskrive.

      Rigtig dejlig sommer dag til dig
      Knus
      Charlotte

      Slet
  5. Kære Charlotte Sikke en vidunderlig oplevelse. Der er ingen tvivl om din smukke krans har fanget Majestætens øje ;-) Det lyder bare super hyggeligt, børnene har vel også elsket at have dig med :-) knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro det var en oplevelse af karat og jo børnene nød i den grad jeg var med.
      Jeg kan lyn hurtigt omstille mig og gå i det rette lejr tempo og humør.
      Elsker at være sammen på den måde.

      Rigtig skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  6. Kære Charlotte.Det var da en ægte ROYAL historie.Sikke da en spændende oplevelse for hele familien.Sådan en FDF lejr har jeg været på for rigtig mange år siden i det jyske.
    En kæmpe oplevelse som jeg stadig husker.
    Også spændende at møde vores farvestrålende dronning.
    Rigtig dejlig aften til dig Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en stor oplevelse Jette:)
      Den vil altid blive husket....
      Jeg er royalist til fingerspidserne så at møde vores Dronning er stort for os alle.

      Rigtig skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  7. En nydelig krans Charlotte ...riktig en dronning verdig .
    For en flott opplevelse du hadde ..en dronning møter sin dronning .
    Skjønner godt at din fine krans fanget majestetens oppmerksomhet..

    Gode minner å ta med seg for dere dette ..


    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anne:)
      Det var en fantastisk oplevelse og selv om jeg jo slet ikke er til gul så er det jo sjovt at lave sådan noget sjov og spas.
      Den oplevelse glemmer jeg aldrig!

      Rigtig skøn weekend og fortsat god ferie til dig
      Charlotte

      Slet