fredag den 28. maj 2021

Beskæring


Lige nu står æbletræerne så smukt som aldrig før.
De blomster helt vildt og den lille blomst er jo bedårende.
Selv om jeg har 4 æbletræer og et 5. er på vej.....
Så nænner jeg ikke at klippe en gren til en vase.


Men på mit job lærer jeg så mange skønne ting.
Jeg har nogle fantastiske kollegaer som gerne vil dele 
guld korn med mig.
Så vores have bliver total forandret.
Det kan ses at man får en større viden om haven og dens liv.
Så snart jeg kan finde nogle minutter. Så er jeg i gang. 
Men jeg har det som andre, er konstant i tidsnød.
 


Her har Ingrid Marie måtte lade et halvt træ.
Tænker ikke på de mange æblekager der nu ikke er muligt at servere.
Træet fik AA i dåbsgave af Bedsterne.
Det har virkelig gjort noget godt for træet, haven og hønsene.



Nu er her muligt at klippe græs igen.
Træet har så godt af beskæring og mere formklipning 
giver et lettere udtryk.


De små kyllinger var med under hele seancen. 
De er så nysgerrig.
De er så små at de endnu kan presse sig ud gennem hegnet.



 Der blev tid til lidt leg også.
Englen her har jeg fået af Casa Rosen i julegave.
Se som den slænger sig på havebænken.



Endelig fik jeg også lidt grene til en vase.
Er der noget smukkere.
Jeg er så vild med æblegrene.


Ja og så har jeg jo et lille efterslæb.
Jer der følger mig på Instagram har  se masser af billeder fra vores pinse.
Men til i andre.
Så tilbragte Kim og jeg pinsen på Brøndums Hotel.
En sølvbryllupsgave fra mine forældre og søster.
Det var en fantastisk storslået oplevelse.


Her emmer alt af levet liv og skønne historier.
Her kan i kigge med på en video af vores ankomst.

Så er der vist bare tilbage at ønske alle en formidabel weekend
med masser af varme over Danmark

Klem til jer



9 kommentarer:

  1. Mange træer bliver faktisk noget så fine af at blive studset eller ligefrem beskåret. Og hvor var det nogle skønne buketter, du fik ud af det.
    Tillykke med sølvbrylluppet. Det var dog en herlig gave, og det må have været en fantastisk oplevelse.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth.
      Det er snart et år siden den store dag kunne fejres på bedste corona vis. Heldigvis en af de flotteste dage i 2020 så vi sad med et stort langt bord ned langs vores vej. Sådan rigtigt italiensk 76 mennesker.
      Oplevelsen var fantastisk i pinsen. Elsker jo sådanne gamle hoteller og badehoteller.
      Vi har også været på svinkløv badehotel. En gave fra børnene og vi har 4 ophold endnu.....

      Skøn lørdag
      Klem

      Charlotte

      Slet
  2. Ja tidnød er vi alle i, men en gang imellem er vi nødt til at sætte os ned, så kan vi kigge lidt på andre blogge. Hvor er det skønt, at du lærer en masse på dit job, så bliver du endnu mere glad for haven. Flotte æbletræer, vi beskærer først om sommeren, der kommer så mange vildskud, hvis man gør det for tidligt, men hvis du har lært det på arbejde, må det være tiden nu, så kan du også flå lidt til vaserne.
    Klem fra Lisbeth
    nå ja og skøn weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi skal bestemt sidde ned ind i mellem. Her bliver det bare ikke tit og mest når der er transport med bil 🤣😄😆
      Jeg lærer så meget og tør så meget med haven efterhånden. Det er så mega fedt.det med æbletræer lærer jeg ikke på job. Dem har vi 8ngen af.
      Men mit liv er for kort til at se på grimme træer i haven, så hellere lidt vildskud...😂

      Klem og fantastisk lørdag
      Charlotte

      Slet
  3. Godmorgen Charlotte
    Jeg havde slet ikke set, at du havde lagt dette smukke indlæg på. Ja, æbleblomster er vidunderlige! Vi har to æbletræer, og jeg burde gøre som dig og klippe dem lidt i form. Dejligt at du lærer nye tricks på dit arbejde!
    Hvor lyder det spændende, at I har tilbragt pinsen på Brøndums Hotel.
    Ha' en god søndag, klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kender jeg alt for godt Gitte. Kan også overse indlæg.
      Er ret vild med opstammet træer. Gør det så ofte jeg kan komme til det. Også på kirkegårdene.
      Jeg siger dig vi nød Skagen 🤍🤍

      Klem og sov godt
      Charlotte

      Slet
  4. Ser romantisk ut i hagen din med epletrærne, Charlotte.
    Ja, Skagen er nydelig..
    Ønsker deg fine forsommerdager,

    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Ida
      og velkommen tilbage. Dejligt at høre fra dig igen.

      Klem til dig
      Charlotte

      Slet
  5. Æbletræerne passer jo perfekt ind i jeres romantiske have, men beskæring må der vel til en gang imellem. Jeg ved ikke så meget om det.
    Den lille engel på bænken er virkelig fin.
    Sikke en dejlig oplevelse på Brøndums, der har jeg aldrig boet, men Skagen er skøn.
    Tænk sig at I har 4 ophold til gode endnu. Jeg håber du tager os med på tur igen.
    klem

    SvarSlet