fredag den 14. maj 2021

Jeg er her endnu

Tiden løber afsted.

Jeg har længe haft mangel på samme og har måtte prioritere.

Pludselig er der gået alt for lang tid. Jeg har ikke været i blogland

den sidste måned.

Jeg har sendt jer følgere og medblogger mange tanker.

I har så absolut ikke været glemt.

Jer der har fulgt mig på Instagram har kendt lidt til min hverdag, den sidste tid.

Jeg har været total nedlagt med et meget dårligt ben.

Men efter 20 fys behandlinger går det nu den helt rette vej og jeg er også

i gang på job igen. Heldigvis.



Jeg ved næsten ikke hvor jeg skal starte og slutte.

Så nu får i det væsentlige. Håber i kan holde det ud.




Der har været masser af fjer i mit liv den seneste tid.
Her har Hr. Solsort fået 4 unger.
Har fulgt dem dagligt. Sorgens dag da de fløj fra reden.




Vi har også fået lille Erik.

Ja han er nu blevet så stor at han er klar til at flytte hjemmefra.

Lige nu har vi også fået en lille Ulrik. Men han er helt lille.

Som jeg da elsker fjerbørn.



Mens jeg var nedlagt kom Kim løbende ind.

Han troede Bertha var syg, ja ved at dø faktisk.

Han måtte være mig behjælpelig med at komme op, ned og ud.

Men Bertha var ikke syg...... hun var skruk.

Så jeg fik købt 10 æg der var befrugtet.... Troede jeg.

Men det var de ikke.

Så jeg måtte trylle lidt kyllinger til de to hønemokker.

For Bodil var nu også blevet skruk.

Hvis i har prøvet at have skrukke hønemokker så er det mega kedeligt.

De går jo nærmest i dvale i 3 uger.

Ingen leg, ingen sjov intet hygge.



Efter 22 dage i nattens mulm og mørke listede jeg hånden under mokkerne.

Ud tog jeg et æg, ind satte jeg en lille kylling.

3 til hver.

De deles totalt om opgaven. kyllingerne har to mødre. 

Vi har desværre mistet en kylling i regnen.

Nu har vi 5 søde kyllinger på allerede 3 uger.

De er perfekte mødre. Gud de er dygtige til at passe dem.

Jeg er nu også blevet lidt mor og de deler gerne med mig.

De har fuld tillid til jeg kun vil dem det bedste.

De hedder alle Ingeborg og Valborg. For vi skal  beholde to piger.

Vi kan endnu ikke se køn, så det er nemmest med fælles navn.



Så er der lige en update på fiskene.

De har alle sammen overlevet den bekymrende kolde vinter.

De spiser atter af hånden og svømmer endda helt op i hånden.

Det er faktisk ret hyggeligt.



Så har jeg heller ikke fået vist jer månedens spot for april.

Jeg vil ikke sige så meget om billedet endnu.

Det må komme når alle 12 billeder skal kommenteres.

Men her er sket meget, for en med skarpt øje, kan det ses.

Samt 8,5 tons arbejde til mig i fremtiden...... hvad har jeg dog gang i!



I haven er jeg langt bagefter.

Sådan 3 uger på langs gør virkelig noget her om foråret.

Men jeg forsøger på bedste måde at holde trit med ukrudt.

Den kamp taber jeg med garanti.

Har hørt man skal kigge på skvalderkålen og smile.

Det er vist det sidst nye.



Havens spiselige blomster kan nu bruges til

skønne luftige landskabs madbrød.

Jeg stor elsker denne årstid men bare med lidt mindre regn.

Det kan være hårdt at være ude 8 timer i regn og storm.

Man er i al fald utrolig træt når man har fri.



Jeg er også begyndt at sætte sommerblomster ud.

En kending er altid hende her, Birgitte.

Den og Petunia er jeg dybt forelsket i.

Linda, Casa Rosen forstår ikke jeg ikke er blevet døbt det navn. Petunia.



Så har jeg haft fødselsdag og der har været mors dag siden sidst.

Har fået så meget vidunderligt til haven også.

Det må jeg vise jer som jeg falder over det og det lige passer ind.



I må lige se her.

Sådan en skøn pakke er da lige noget for en have nisse som mig.

En fantastisk gave fra søde Linda.

Så nu må vi se om jeg kan være lige så genial  og kreativ til hende.



Jeg fik faktisk også sådan en skøn gammel jordbær kasse.

Jordbærrene er plantet ud og der er nu lavendel i kassen.



Så tror jeg at jeg skal stoppe for nu
Det blev et lidt langt og omfattende indlæg.
Og jeg har endda så meget mere at berette.
Jeg lover snart at skrive igen.
Jeg er evigt og altid i tidsnød.
Men hop over på min konto på Instagram. 
Der ligger jeg som regel et billede og en historie op dagligt.
Det er lidt nemmere i en travl hverdag.

Rigtig skøn Kr. Himmelfarts weekend til jer

Klem








 

8 kommentarer:

  1. Det er dejligt at se et nyt indlæg fra dig, Charlotte, men hvor er det synd, at du har haft et meget dårligt ben.
    Du er fantastisk med dyr! Dine høns var heldige, at du gav dem kyllinger.
    Der er så meget at kommentere - jeg må lige nævne det søde billede af solsorteungerne
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte.
      Åhhh syntes det er trist når tiden smuldre mellem fingerne. Vil gerne så meget og når ikke en .....
      Eller jo men ikke alt det jeg ville elske at nå.
      Jeg er faktisk ikke så stort et dyremenneske hvis jeg kigger på mig selv. Men jo ældre jeg bliver jo flere dyr elsker jeg. Men det er ofte dyr med fjer. Som jeg før i tiden var frygtelig bange for.
      Men kan slet ikke undvære dyr og har spurgt Kim om ikke vi skal flytte på landet.... Men det vil han bare ikke...

      Klem og skøn søndag
      Charlotte

      Slet
  2. Godt at vide at du er der endnu. Trist med dit ben, måske er du lidt for arbejdsom, du er godt nok ikke så gammel i forhold til mig, men derfor kan du jo godt blive lidt dårlig gående, så må du skåne benet lidt, ja ja jeg ved godt, at du gør som det passer dig :))) Alle dine fjerede venner har været godt selskab for dig. Jeg synes, det er tidligt med solsorteunger i den kulde.
    Pas nu godt på dig selv, den der dynge bliver hårdt arbejde.
    Det er godt Lindas datter bor i Ålborg, så du ser lidt til Linda, her hører vi ikke noget til hende mere. Hun er jo en travl dame.
    Kram og dejlig weekend til dig.
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth Men jeg er total I topform igen. Har været virkelig glad for fys, akupunktur og laser behandlinger. Anbefaler min fys til alle.
      Så nu kan jeg både gå og grave uden det ses.
      Ja det er dejligt Kit bor i Aalborg. Dog var det mig der ikke kunne se linda denne gang. Var total booket op.
      Det er trist når hun er så tæt på.
      Men næste gang vi ses er hos hende. Jeg skal over til søs et par gange i sommers og den ene gang til Linda også. Glæder mig vildtttt♥️♥️♥️

      God søndag
      Charlotte

      Slet
  3. Det var dejligt at høre nyt og se billeder af dine fjerede venner. Du forkæler dem :-) Og sikke nogle søde historier, du kan fortælle.
    Så er det værre med benet - jeg håber virkelig, det går fremad nu, for du har da slet ikke ro til den slags. Og slet ikke med sådan en bunke i haven. Pas nu på :-)
    Dit blomsterbrød - er det almindelig franskbrødsdej i flad form? Det bliver sikkert fint efter bagning.
    God weekend.
    Mange hilsner Lisbeth
    PS forsinket tillykke med fødselsdagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth.

      Jeg er heldigvis helt klar igen. Har verdens bedste fys. Så laser, akupunktur og massage har hjulpet. Men har aldrig prøvet ikke at kunne gå på mit ben før. Totalt betændt af overanstrengelse.
      Jeg elsker mine dyr. Jeg kunne have dem boende her inde. Godt Kim siger nu er det nok når jeg tager dem med ind og ser tv.
      Glæder mig til hønemokkerne atter er sjove og ikke så påpasselig nu de har kyllinger.
      Brødet er et madbrød. Der står og hæver i køleskabet i 24 timer. Det bliver total luftigt og lækkert.

      Klem og dejlig søndag
      Charlotte

      Slet
  4. Svar
    1. Tusind mange tak Monique
      Velkommen på bloggen her.

      God søndag
      Klem
      Charlotte

      Slet