onsdag den 27. maj 2020

Genbrugs krukke


Haven stråler lige nu.
Er total vild med hvordan alle planter bare stormer frem.
Der er livskraft og mod.
Hvis vi skulle have konfirmation lige nu, så stod haven skarpt.
Så det håber vi den vil gøre igen i august.



Ved ikke om i kan huske det.
Men forrige år gravede jeg mine hortensia op og sendt dem med
Linda til Slagelse.
Jeg er en skod banan til at passe og have den blomst.
Men den nye der er kommet frem.
Den kan jeg altså slet ikke stå for. Syntes det er så smuk en have hortensia.
Run away bride.



Sidste weekend sagte jeg ja tak til krukker på en gratis side.
Det viste sige at det var nogle vi kendte der gav dem væk.
Faktisk vores ex naboes datter og svigersøn.


.
Det blev til et hyggeligt møde og så 
 var det bare hjem og male og lime beton støbninger på.



Her har jeg støbt løve fødder til krukkerne.
Ret vigtigt når krukkerne skal stå på træ så der kan komme luft under.
På fliser er det vigtigt så der ikke kommer myrer.
Krukkefødder er faktisk fantastiske.



Her har jeg brugt løve fødder på et fad på et havebord.
De er ret hyggelige. Sådan lige en lille detalje.



På vores trappe ved den italienske veranda.
Ligger der en stak løver.
Faktisk er de til de store krukker.
Men lige nu troner de fint på hver deres trin.



Det er fantastisk at kunne skabe liv i gamle aflagte gratis  krukker.
Jeg er altid i mangel af pæne krukker.
Så jeg takker Jannie og Brian.

Nu vil jeg nyde solen og dagen i haven
Så længe det endnu er muligt.
For der er kun få dage til arbejdet kalder og
sikkerheds skoene er skaffet.

Skøn onsdag kære venner
Klem

Charlotte



8 kommentarer:

  1. Det er fantastisk, som du kan give ting dit eget præg og skabe liv i aflagte, gratis krukker.
    Ja, hvor er det dog en skøn tid i vores haver!
    Ha' en dejlig dag,
    kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte.
      Jeg har gjort det til en sport at få gamle aflagte ting smukke.
      Det har været en del af den måde vi har haft råd til det på.
      Når man går hjemme er pengene jo ikke de største.

      Klem og en fantastisk torsdag
      Charlotte

      Slet
  2. Hehe lidt sjovt, det med at måle "alle" ting og dekorer, har jeg gjort før det blev moderne 💟

    Må jo være lidt forud for min tid, sådan ca 30 - 40 år 💟

    Men pynt på mange ting, gør underværker, sikke en forvandling dine Krukker har fået 💟
    Knuss
    Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha ja det må du Lise-Lotte.
      Mine forældre har altid sagt at det var trist at min farfar har malet på al ting.
      Jeg må have arvet det fra ham. For jeg gør jo nøjagtig det samme.
      Elsker en lille fin skrift på mange ting.

      Klem og fantastisk dag
      Charlotte

      Slet
  3. Så fint et resultat du får ud af at få gamle krukker, men det kan jeg ikke undre mig over, du kan bare det der. Mine hortensiaer har det ikke godt i år, jeg så den fineste hortensia i brugsen i Odder i dag, jeg var for nærig til at købe den, tja nu ærgrer jeg mig lidt. Sådan kan det gå.
    Knus og dejlig aften
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror det er det gængse over hele landet med hortensia i år Lisbeth.
      Det er så svær en plante syntes jeg.
      Øv du har fortrudt. Det er jo ikke lige sådan at køre tilbage efter den.

      Klem og skøn dag til jer i solen
      Charlotte

      Slet
  4. Dine krukker bliver godt nok flotte når du har haft dem under behandling - sikke en kreativitet.
    Hortensiaen er virkelig smuk.
    :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Ulla.
      Det er jo sjov at være kreativ og få frit spil.
      Ja er vild med den hortensia.Den kan et eller andet.

      Klem og en bragende god dag
      Charlotte

      Slet