torsdag den 7. maj 2020

Nu med egen kilde


Vores have vejviser har fået en ny pind i år.
En pil der længe har været Kims ønske i forhaven.
Allerede sidste år begyndte vi at planlægge, 
indsamle materialer og gratis siderne blev flittigt brugt.



I efteråret modtog vi sådan en kæmpe palle.
Matrialer til opstart af Kims sø.
Det tog måneder at undersøge og læse sig til hvad der er nødvendigt.
Allerede nu ved vi, at vi har begået et par eller 12 fejl!



Udgravningen startede.
Kim lavede et hul på 5 meter i bredden.
Plateau til forskellige planter.
En ting vi ikke skulle have gjort.
For nu kan fiske hejren bare lande og stå hvor han ønsker det.
Det er først viden vi har fået senere.
Pludselig kom vi til at tale om en hemmelig kilde hvor vandet skulle springe fra.
Projekterne her bliver altid mega meget mere omfattende end ventet!



Men springe over hvor gæret er lavest er vi ikke mest kendt for!
Her er vi kommet så langt at der ligges et tykt lag filt på.
Jeg ligger på det dybeste sted i øsende regn og skal holde filten på plads.
Det går snild med min kampvægt.



Her tror jeg vi er nået til februar måned.
Dugen skal endelig lægges på.
Kæmpe tungt og hårdt arbejde.
Vi rykker fra side til side.
Men folder er umulige at få eliminere.



Så kommer det værste job.
Vi har samlet sten og samlet sten og løftet sten.
Jeg var undskyldt efter operationen.
Men har været på før og efter og det er hårdt arbejde.



Jeg har skulle støbe og murer den hemmelige kilde.
Det var en del af min opgave,
 mens Kim har haft en hel formidabel viden om alt det andet.
Hvis i kigger i bunden i højre side kan vandet ses.
Jeg er ovenud tilfreds med udspringet fra kilden.



Ved siden af kilden er plantet en Japans opstammet hvid kvæde.
Til minde om Marie og Frede Hansen.
Det syntes Iris og Henrik jeg skulle have.
Der er de to højstjerter nemlig flyttet ned og de har det fortryllende.
Jeg er så dybt taknemlig for den flotte gave.
Den passer perfekt og nu kan jeg mindes mine første due unger.



Det begynder at ligne noget.
Mest af alt et stenbrud!
Vi har Plantet 29 planter og 16 roser.
Det forslår intet.
Glæder mig til det hele kommer op og bliver hvidt og grønt.
Jeg viser flere billeder når terrassen ved søen også er færdig.
Den er bygget op af sveller fra remisen i Aalborg.
  


Kim har fået fisk.
Hvide Gost Koi.



Sølv og blå farvet koi.
Ialt 27 fisk, så nu er der liv og hyggeligt at kigge i vandet.



Vandet er en helt anden sag.
Når man bruger så lang tid og penge på en sø.
Så skal vandet også være klart og lækkert at kigge på.
Her er det man virkelig skal sætte sig ind i pumpe og filter.




Kim har et stort ønske.
Kan i gætte det?
Waders.
De sorte plastikposer duer bare ikke.
Det er en iskold affære.
Men i opstarten er der meget som skal rettes til.



Jeg har tænkt på om vi kan udgøre det for Tivoli i København
eller Aalborg lufthavn.
Men drengene syntes bestemt der skulle lys på springvandet om aftenen.
Jeg er sikker på Kim har overtalt dem.
Men nu er vi da med til at lave seværdighed her i byen.
🎪
Ej pjat det er blevet ret flot syntes jeg.
Denne gang har jeg været mere deltager end leder.
Det er helt skønt at prøve.

Den bedste Bededagsferie til jer alle
Mine sidste orlovs dage

Klem

Charlotte

P.s
Har sagt til Kim at søen bliver nedlagt hvis ikke den holdes frø fri🐸


24 kommentarer:

  1. Hold da op for et arbejde, I har haft, men jeg har jo lært, at I ikke hopper over hvor gærdet er lavest. Det bliver spændende at se flere billeder af det, flot med lys og springvand. Godt klaret I er så dygtige, nu håber jeg, at I kan have fiskene i fred for hejren.
    Klem og dejlig dag
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for alle de flotte ord Lisbeth.
      Det har været et stort arbejde og er det faktisk stadig.
      Mange rettelser og fejl der bliver rettet.
      Nu er det så terrassen vi må bruge tid på.

      Skøn dag til jer
      Klem

      Charlotte

      Slet
  2. Wooow siger jeg bare. Det er jo helt vildt flot og sikke et arbejde. Hahaha ja Vester Hassing Tivoli �� synes nu det ser fantastisk ud. Godt Kim fik sin vilje for en gangs skyld. Og ja! Giv ham waders i fødselsdagsgave ��

    Rigtig god bededagsferie
    Knus Lone

    Ps krydser stadig fingre for forlænget orlov

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi er ret tilfredse og syntes det er lidt anderledes med udspringet.
      Det er også en ting vi går op i. At det ikke er noget man ser i enhver have.
      Så nu skal terrassen så udtænkes og det bliver spændende at få den færdig.

      God mandag til jer
      Klem

      Charlotte

      Slet
  3. Nøj, jeres sø er stor - sikke et arbejde! Jeg kan rigtig godt lide, at I har lagt sten, så bassinfolien er dækket i kanten. Glæder mig til at se flere billeder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine flotte ord.
      Det har været en af betingelserne for mig.
      At folien er total dækket. Magter ikke et kig til plastik.
      Men det har også kostet mange kræfter i form af sten.....

      Klem og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  4. Sikke en skøn billedserie med alt hvad du fortæller. Hvor er I imponerende flittige og kreative, og det er blevet så flot og endda med springvand. Lyder så smukt også med en hvid kvæde.
    Kim skal måske have waders i fødselsdagsgave?
    Ha' nu en dejlig storebededagsferie <3
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de fine ord Gitte.
      Vi elsker jo at være igang og er ikke gode til bare at sidde stille.
      Eller jeg er bestemt ikke.......
      Så nu går jeg at dimler med teresse for det skal være noget der ikke dratter i vandet :))))

      Klem og en fin dag til jer
      Charlotte

      Slet
  5. Wauw det bli'r da hammer godt, og I har da vist nok og se til resten af året.. altid spændende og se hva I har fået lavet siden sidst, arbejdsløs bli'r I da ikk sådan lige foreløbig 😍

    Så ved du da hva Kim skal ha i Fars dags gave 🎁 Waders...!?

    Knuss
    Lise-Lotte 💟

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej Lise-Lotte arbejdsløse i hus og haven bliver vi aldrig.
      Elsker nye skønne projekter.
      God fødselsdag til dag.

      Klem og strålende dag
      Charlotte

      Slet
  6. For en kjempejobb dere har hatt!
    Så stort og flott vann-anlegg! Jeg er imponert.
    Veldig morsomt at dere har skilt som viser hvor alt er i hagen.
    Her er det bare å åpne porten og ta i mote besøkene!!
    Din hage vil jeg gjerne besøke hvis jeg kommer i nærheten en gang i fremtiden, Charlotte :)
    Ha noen flotte maidager i deres flotte hage.
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde for de fine ord.
      Du er velkommen inden om hvis du er i nærheden.
      Det kunne være sjovt at mødes Turid.

      Klem og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  7. Hej Charlotte

    Sikke et kæmpe arbejde og hvor er det blevet flot. I kommer helt sikkert til at nyde lyden af vandet og det dyreliv det tiltrækker. Jeg er dog nysgerrig over hvorfor du ikke vil have frøer/tudser ved/i søen? De spiser jo masser af uønskede insekter og snegle.

    Mvh Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte for dine fine ord.
      Jeg kan fortælle dig at jeg nærmest ikke er bange for noget i verden.
      Fjerner store edderkopper med fingerne. Kravler i højden og er aldrig bange for en udfordring.
      Men frøer....... Har en kæmpe forbi.
      Jeg ser alle frøer på størrelse med en puddelhund eller større. Er skrækslagen x 1000.
      Derfor er de ikke velkommen her og bliver eskorteret direkte af min mand eller børn til en nærliggende naturgrund!

      Klem og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  8. Hvor er det blevet flot. Stort tillykke herfra. Det er jeg sikker på I får masser af glæde af i mange år frem. Kh Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Carina.
      Jeg siger dig vi har allerede masser af glæde af søen.
      Kim bruger så lang tid der og nyder lyden og fiskenes færden.

      Klem og skøn ny uge
      Charlotte

      Slet
  9. Fantastisk stort og flot arbejde, men det er også blevet smukt, jeg har jo været så heldig at se noget af projektet 😀 Held og lykke fremover sødeste. Vi elsker vore to små hvide fjerbolde ❤❤❤ Knus Iris

    SvarSlet
    Svar
    1. Er så glad for det er jer der har fået mine to første fjerbolde.
      De bliver overøst af kærlighed.
      Tusind tak for de smukke ord Iris, dejligt at få de ord med på vejen.

      Klem og dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  10. HoldamagleCHARLOTTEog KIM i er så supersuper SEJE godt goåe flot arbejde, rå elsker jeres attraktion, en FRYD for øjet, og helt sikkert også ørene. Jeg er jublende elle vild med jeres hemmelige kilde og sø og det hele. Kunne blive ved med alle de sanselige ord, men skal nok stoppe nu. Stort TILLYKKE med resultatet <3 <3 <3
    Frydefulde klem og jublende hilsner
    Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihhhhh tusind mange tak Anette. Så smukke ord der svømmer mod os.
      Det er virkelig fantastisk.
      Nogle har spurgt om ikke vi har en stor have med alle de projekter vi har.
      Men den er total normal. Der mangler nok 40% at blive dækket med projekter endnu.
      Så hæng ved vi stopper ikke her :))))))

      Masser af klem og dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  11. Fedt....også med de hvide koi karper....

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er så mega fine Ege.
      Er helt vilde med dem.
      Kim siger det er mine.
      Ville så gerne have en som din.
      Men de havde de ikke så vi måtte tage en i søl og en i blå.
      Så er der også noget at ønske sig :))))

      Klem og dejlig ny uge
      Charlotte

      Slet
  12. I er så VILDE deroppe nordpå :o) hold nu maule for en tivolisø. Altså når ikke Tivoli i Kbh kan åbne pga af Corona så lavet i det da bare jeres eget. I er sådan et godt Team, og godt at drengene kan give deres mening med.Håber nu ikke de holder for mange fester så gæsterne tror det er en swimmingpool :))))
    De største knus og Masser af luftkram til jer alle :o))
    Hvor er den hvide Kvæde smuk, sådan en har jeg ikke set før. Så nu kan du da også lave kvædemarmelade.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Linda for alle de overvældende ord.
      Apropos pool så var jeg i søen lørdag......
      Nu ønsker jeg mig også waders.....
      Der er så mange ting der skal rettes og gøres.
      Noget man først ser når vandet er i.
      Så det blev min tur.
      Til sidst kunne jeg slet ikke mærke mine ben.
      En kold omgang må jeg sige.....
      Ja den kvæde er så utrolig smuk. Har heller aldrig set en før.
      Så te og marmelader er efterårets sysler.

      Klem og skøn dag til dig
      Charlotte

      Slet