fredag den 15. maj 2020

Da jeg var ung.....


Da jeg var ung og på su. 
Der måtte der altså arbejde til, for at bo i lejlighed i Aalborg.
Det var umuligt at klare sig på de få penge.
Så jeg måtte på udebane og finde et job.
Jeg blev gravør for Dansk Jagt forening.
Jeg sleb i glas, alle pokaler. Jeg har lavet millioner af glas med vild ænder. 
Hvorfor fortæller jeg nu det og viser vores driver hus.



Det er fordi jeg har haft gang i gravør maskinen igen.
Jeg har indgraveret mit logo på døren.
Ret svært med en smuk finish på sådan noget plan glas.
Her springer glasset af. Ikke som på krystal.
Men det gik og det er blevet ret fint.
Vanvittig besværligt at tage et foto så i kan se det ordentligt.



Jeg nyder driver huset og det er et godt sted at drive.
For her er også en day bed.
Den bliver brugt af alle i familien.
De solstråler der er over middag på en lidt blæsende dag.
De kan stornydes her inde.
Som i kan se så mellem de gamle mursten på gulvet har jeg mynte.
Året rundt. Elsker det. Så her er en duft af sol og sommer.
Altid!



Den første klematis sprang også ud her inde i driver huset.
Den står i hjørnet og pryder.
Det er faktisk muligt at holde sådan en i glashuset.




Men driver huset kommer nok til at passe lidt sig selv fra nu af.
For jeg skal på udebane igen da jeg har fået job.
Jeg starter hos Vester Hassing Kirke.
Et job jeg har søgt og ønsket.
Glæder mig til at få masser af viden og nye ideer.
Pludselig skal jeg forholde mig til et mere professionel 
syn på planter, blomster og træer.
Det bliver så fantastisk og jeg glæder mig.
Så derfor ligner her nu igen en vidunderlig blomsterbutik.

Lykken tilsmiler os og vi er taknemlige
Klemmer og fantastisk skøn weekend til jer alle
Vi skal til Ida-Katrines fødselsdag i dag.
Så fridagene starter fantastisk.

Charlotte


20 kommentarer:

  1. Tillykke Charlotte
    Hvor er det dejligt at høre, at du har fået lige netop det job, du helst vil have, det er bare så godt at høre. Jeg er sikker på, at det lige er dig. Held og lykke med det.
    Man kan godt se dit logo på glasset, flot lavet!!
    Klem og dejlig weekend
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth.
      Ja det er ret vildt i disse tider at det er muligt at finde et job.
      Blev selv ret overrasket over at få at vide jeg var ansat.
      Tak for det med logoet. Syntes det er så hyggeligt at have sit eget pynt på driver huset.

      Klem og dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  2. Tillykke - hvor er det dejligt, at du har fået job. Og dette lyder som det helt rigtige for dig.
    Så spændende, at du har slebet glas - jeg viste ikke, det hedder gravør. Jeg blev lydtekniker som ganske ung.
    Din hvide klematis er til at falde i svime over. Og jeres driverhus er bare sådan en god idé!
    Klem og ha' en fin-fin weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte.
      Ja man måtte virkelig bare finde et job som ung der kunne give smør på brødet
      Dengang sprang jeg bare ud i det.
      Har det lidt på samme måde denne gang.
      Håber jeg kan leve op til deres forventninger.
      For inden jeg har prøvet jobbet så er det et drømmejob og AA sygdom og mine arbejdstider kan hænge fint sammen.

      Klem og en skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  3. Det er så flot med dit logo. Hjerteligt tillykke med både job og Ida Katrine 🤗
    Må I få en dejlig weekend.

    Knus
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lone. Ja med det hele.
      Vi skal ind til Ida-Katrine til aftensmad.
      Underligt hun ikke er her til morgensang og fejring. Men det er ved at være en del år siden nu.
      Jobbet er også mega fedt. Jeg glæder mig meget til at komme ind i en hverdag med kontinuitet, arbejdskolleger og professionelt virke. Kan mærke nu at jeg har manglet det. Så må vi bare håbe jeg kan udfører jobbet........
      Er vild med den indgravering på driverhuset. Det er noget andet end en stencil med maling som jeg før har anvendt. Det her er lidt mere gennemført. Så det er vist det som skal benyttes fremadrettet.
      Men havde glemt hvor hårdt det er i hånd og finger. De sov flere timer efter :)))))))

      Rigtig dejlig weekend til jer
      Klem

      Charlotte

      Slet
  4. I love your beautiful logo in the window!
    The Clematis is amazing.

    Wishing you lovely weekend.
    Stay safe.
    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear Susanna.
      Yes i just love the logo.

      Nice weekend
      Hugs

      Charlotte

      Slet
  5. Til lykke med både datter og job! Det lyder så godt, at du skal arbejde med noget, du elsker. Og indgraveringen ... den er bare så fin :-)
    God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Nana.
      Ja så er den ældste pludselig 23. Vildt som tiden går.
      Ved samme tid næste år er hun ingeniør og arkitekt.
      Hende har vi vist været ret heldige med at bygge sammen.
      Ja jeg glæder mig til job. Tænk at kunne forbinde job og interesse. Pludselig få viden om beskæring, stauder, beplantning og meget mere. Noget der også kommer vores have tilgode.
      Jeg er så glad altså.

      Klem og dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  6. Gratulerer så masse med ny jobb, Charlotte! Så vel fortjent,
    Det høres herlig ut..
    Fine bilder fra ditt drivhus, der må det være hyggelig å sitte.

    Klem og god helg,
    Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Ida.
      Ja det bliver spændende og jeg glæder mig rigtig meget til at prøve kræfter med nye ting.
      Tror jeg gror fast her hjemme. Så det er vist fint at få sparket til at komme igang.

      Klem og skøn majdag
      Charlotte

      Slet
  7. Tillykke med Ida-Katrine 🇩🇰 og Jobbet, så heldig du har været i disse tider 🌺
    Wauw det ser godt ud med dit logo på glasset.

    Knuss, Kram & Klem
    Lise-Lotte 🥰

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Lise-Lotte.
      Ja jeg tror faktisk jeg har været lidt heldig.
      Man høre så meget skidt om job lige nu.

      En skøn søndag til dig
      Klem

      Charlotte

      Slet
  8. Du er da stadig ung Charlotte(yngre end mig;-), og utrolig dygtig til at gravere. Det er smukt og personligt<3 Stort TILLYKKE med Ida Katrine i dag, håber i og hun har haft en fantastisk dag og aften. Og igen kæmpe stort TILLYKKE med drømme-jobbet.
    Ha den bedste weekend
    Klem fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Anette.
      Vi havde en vildt skøn fødselsdag med Ida-Katrine.
      Hun havde lavet det skønneste mad. Vi hyggede og sluttede af med bræt spil.
      Det elsker jeg og kommer altid sådan til at grine. Har du prøvet Hint :))))))
      Så skulle de unge hygge og fest.
      Så det var så skønt at se hvordan det hele bare var dejligt.
      Hun er så afslappet en god værtinde.
      Er så spændt på det job. Tror altså jeg bliver ret glad for det.

      Klem og skøn søndag
      Charlotte

      Slet
  9. Du kan altså bare ALT , lige meget hvad du sætter dig i hovedet så kan du lave det. Ind i mellem undres jeg over hvordan du gør det :o))
    Jeg har jo jublet over dit nye job i tlf, men vil da også ønske dig tillykke her.
    De har helt sikker fået en super dygtig ny medarbejder på kirkegården og sikken en stor have du nu får at skal være med til at passe. Der bliver meget nyt at lære om blomsterne og bierne :o)) det er så super spændende altså.
    Vi kommer sikkert til at høre meget mere om det alt sammen.
    Dejlig søndag til dig og et kæmpe knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak du dejlige.
      Ideen var faktisk din.
      Du talte om at du havde set nogle firmaer der graverede på glas.
      Så kører det jo i hjerne indtil jeg får det lavet.
      Så kan faktisk takke dig for det.
      Uha ja det job bliver så spændende.
      Jeg glæder mig ret meget. Tror det bliver sundt jeg kommer ud og ser andre mennesker.
      Selv om jeg godt kan få tiden til at gå.
      Nu skal det hele så bare hænge sammen med AA sygdomme.
      Men tror på det hele kommer til at gå op i en højere enhed.

      Varme krammer til dig
      Charlotte

      Slet
  10. Kære Charlotte
    Hvor er jeg glad for at høre det med dit job, fedt, fedt, fedt.
    Selv har jeg arbejdet 20 timer som assistent ved en dyrlæge. Men min elskede chef gik på efterløn ved årsskiftet og så har jeg gået hjemme siden. Da min læge mener jeg skal indstilles til en flex løsning, er det på sygedagpenge. Det første sted jeg tænkte på praktik var det lokale plantecenter.
    men da jobcenter er lukket pga Corona er jeg stadig i venteposition. Men det skal nok løse sig. Ellers må jeg få dig til at drysse lidt held min vej.
    Glæder mig SÅ meget på dine vegne
    Knus fra Katrine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Katrine hvor er du da bare sød.
      Jeg drysser gerne lykke og held videre på din vej.
      Det fortjener vi alle vist.
      Ja corona er skyld i meget for tiden.
      Godt du er så positiv.

      Klem og skøn aften
      Charlotte

      Slet