tirsdag den 26. februar 2019

Verdens mest velduftende gave


En dag hvor jeg sad på Instagram og kiggede flotte billeder.
Ja jeg elsker at kigge billeder. De siger så meget.
Billeder kan man altid se på. Lige meget hvor man befinder sig.
I bussen, i et venteværelse, sidder alene på en cafe eller bare sidder i sofaen.
Pludselig faldt jeg over denne gamle osteform hos Livstilsboheme.
Den måtte hjem til os og pryde bordet med et lys eller to.



I pakken havde Lene lagt et lækkert fransk duftende mandel sæbe til mig.
Hun skrev at hun engang havde fundet et rivejern hvor der stod savon på.
Altså i Frankrig river man sæben og kommer i små dufteposer forklarede hun.



Ja det kunne i den grad kun gå for langsom med at trylle dufteposer.
En helt fantastisk ide.



Straks fandt jeg gammelt hør og skønne blonder, for nu skulle der syes.
Spørg lige om de dufter lækkert de poser.
Hele huset dufter af sydfransk sæbe.
Man kan kun få for lidt af dem.



Så kom jeg efter at jeg jo også har alt mit skønne franske sæbe fra
Ja jeg stjernede da helt ud med at rive sæbe og sy søde poser.



Det er virkelig den bedste ting jeg har lavet længe.
Syntes det er så genial en ide.
Så elsker jeg jo at pynte de små poser og en tørret Liljekonval
er vel altid at finde i gemmeren.



Jeg har faktisk lavet en del indlæg med sæbe før.
Hvordan man selv laver sæbe, hvordan man kan pakke dem flot ind og 
hvordan de kan blive til en skøn gave.

Dem kan i kigge 

og

Smuk dag der ude 
Klemmer

Charlotte



26 kommentarer:

  1. Sikken en kreativitet, jeg kan levende forestille mig, hvordan der dufter i dit hus.
    Knus og dejlig dag til dig.
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lover jeg dig Lisbeth, det dufter så vindt og så himmelsk.

      God aften
      Knus

      Charlotte

      Slet
  2. Skøn idé med sæbe i kønne poser - det har jeg ikke hørt om før.
    Ha' en dejlig dag, kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte.
      Det havde jeg heller ikke. Men syntes det var helt genialt.

      Knus og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  3. Dén var ny😍 det skal helt sikkert også laves her, og til døtrene også; som jeg i forvejen også laver lavendel poser til, de er da vitterligt den skønneste idé , poserne med revne sober 😍🤗 og man kan jo levende forestille sig at netop det at de rives, frigiver duftolierne er i sæben 😍🤗😊
    Tak for endnu et skønt indlæg, søde Charlotte, og en smuk dag til dig ☀️🌷❤️
    Knus og kram,
    Helle 😊🌷☀️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de flotte ord Helle.
      Jeg tror du har helt ret. Der frigives noget olie duft og det er virkelig helt vidunderligt at stå i.
      Håber du har fået lavet nogle til både dig og pigerne.

      Masser af klemmer
      Charlotte

      Slet
  4. Sikke en velduftende og herlig idé 🤗
    Frem med symaskine, stof og lækre sæber. Har heldigvis et lækkert stykke fransk sæbe, jeg har fået af en dejlig dronning fra Vester Hassing 😉

    Skøn dag til dig
    Knus, Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde.
      Syntes også det var så god en ide at den skulle deles.
      Er glad for at Lene fortalte mig om den.
      Tror desværre ikke det sæbe dufter som du fik af mig :(

      Knus og en skøn aften
      Charlotet

      Slet
  5. Det lyder som en ide, jeg skal prøve. Der er da vist både hør og blonder på lager :-) Måske endda også et stykke sæbe et sted? Tak for inspiration.
    Knus, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Karen.
      Ja det må være en skøn ide til B&B med skønne dufte på værelset.

      Klem til dig
      Charlotte

      Slet
  6. Det er en supper idé Charlotte og den tager jeg til mig. Her er det som regel lavenddel,kanestænger eller blade fra roser der blever brugt. Jeg er vild med din osteform. Knus herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Leila.
      Ja syntes du ikke det er en fin ide. For jeg har det som dig at det er lavendel og kanel.
      Må prøve med mine duft roser i år.

      Knus og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  7. Ihh altså tusinde tak for at dele den skønne skønne ide! Jeg elsker sæber og de ligger i skuffer og rum, og ved du hvad nu skal nogle af dem rives-og endnu bedre så har jeg ligge kasseret en utrolig smuk blomstret kjole til genbrugen-heldigvis ligger den i bilen endnu;-)) og nu skal den ind og klippes op til duft-poser. Jeg er så glad for at kunne bruge kjolen til noget brugbart og smukt, den fungerede ikke til at sy en pude af...
    Tusinde tak for inspiration <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke da en helt fantastisk ide Anette.
      Det er genialt tænk at bruge yndlingskjolen til dufteposer. Når den ikke kan mere.
      De poser må du lige vise på bloggen.

      Klem og en super aften
      Charlotte

      Slet
  8. Jeg plejer som bare og ligge hel stykker Sæbe ned i diverse tøj skuffer . Tænk de holder i flere år , men fed idé Charlotte ❣
    Skøn dag 😍
    Knuss
    Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lise-Lotte.
      Det gør jeg også. men det her frigiver bare noget andet syntes jeg.
      Dufter meget mere og ryst posen så er den som ny.

      Knus og dejlig lørdag
      Charlotte

      Slet
  9. Slut med at osten har eneretten på rivejernet :-) Da vi for nogle år siden skulle tømme svigermors lejlighed, fandt vi mindst 20 stykker indpakket Lux sæbe mellem hendes tøj. Og de duftede stadigvæk af sæbe. Så ja sæbe holder duften meget længere end div. duftposer. Derfor genial ide med at rive sæben til duftposer. Om sommeren er der mange livsstilmarkeder, hvor man kan købe skiver af mange forskellige velduftende sæber. Men jeg køber ikke længere disse, da jeg får aldrig brugt dem op. Meeeen nu må jeg da atter stikke næsen i disse skønne sæber og vælge et stykke til formålet. Herefter kommer så næste udfordring, at jeg ikke har siddet ved en symaskine siden folkeskolen ;-))))
    P.S Håber ikke i til aften skal have pasta kødsovs med revet ost.

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha det fik vi faktisk men ikke af samme jern og ikke med sæbe men en god ost :))))))))
      Du er altså så vittig. Kom til at kluk grine.
      Ja der siger du da noget Susanne Josephine. God ide med alle de skiver man kan købe af duftende lækker sæbe.
      Du må øve dig i at sy. Ellers må du strikke og hækle nogle poser.

      Knus til dig
      Charlotte

      Slet
  10. You are such a creative person. XOXO

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear.
      You are such a good person.

      Nice weekend
      Charlotte

      Slet
  11. What a wonderful idea!!
    I have never thought to put soap in the scented bags.
    Thank you for sharing the idea.

    Have a lovely day!
    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear Susanna.
      And a happy spring time.
      It is a good idea.

      Hugs
      Charlotte

      Slet
  12. Herlige såper Charlotte, en fin måte å bruke dem på.
    Jeg elsker også såper som deg, det er så utrolig mange gode dufter og flotte farger...
    Deilig med 1.mars i dag, endelig vår!!

    Klemmer, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Ida.
      Ja sæbe kan altså bare noget.
      Jeg nyder dem også og kan blive ved at gå hen og dufte til dem.
      Så blev der vår og her er der pludselig rigtig koldt igen og frost!

      Klem til dig
      Charlotte

      Slet
  13. Hej Charlotte, hvor er du altså kreativ - du får bare det hele til at se nemt ud, når du sådan lige syr en række blondeposer til din nye franske sæbe. Det var dejligt at se og jeg kan næste dufte den.
    God søndag til dig, nu vil jeg i haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhh jeg lover at det dufter himmelsk.
      Har så fundet ud af at de "uægte" sæber.
      De dur ikke at rive. De bliver bare til krummer.

      Knus og dejlig tirsdag
      Charlotte

      Slet