søndag den 17. februar 2019

Tør vi...




Jeg kan simpelthen ikke vente...
Jeg har sådan et behov for, at når jeg ser ud af køkkenvinduet. Så er der forår på bordet.
Så det blev der. Basta bum. De har lovet et fantastisk vejr, så jeg satser.




Her er det smukkeste vejr om dagen.
Vi kan nu gå i haven i en tyk trøje.
Men der er frost og hvidt når vi står op.
De små forårs bebudere vil frem, de røre på sig i både krukker og jorden.



Så snart jeg har 15 minutter så er jeg ude i haven.
Fik den slet ikke vinter klar så der er ekstra meget at se til nu.
Man bliver glad i låget af at gå ude og vende lidt jord.
Jeg er så glad for at være havemenneske.
Se her min staude ærteblomst. Den tror jo der er maj.



Se også min hvide New Dawn den skyder i et væk. Den må stå helt perfekt.
Fik da også lige set at Martine Guillot har lus.
Så er det med at få fat i Rosenfeen og få gode råd.
Så nu er den sprøjtet med insekt sæbe.



Naturen er forunderlig.
Jeg frydes hver gang jeg ser ud af vinduet.
Der er grønne små lykke oaser rundt omkring i haven nu.




Ved godt jeg er lidt tidligt ude. Men tro mig det er en fryd
for både krop og sjæl og det er der behov for.




Nu er ferien skudt igang her.
Jeg bagte kager Kim kunne få med på arbejde i fredags.
Vi er ferieramt.
God ferie til alle jer der er så heldige🌸




Rigtig smuk søndag

Krammer

Charlotte


18 kommentarer:

  1. Hvor er det smukke billeder, og jeg forstår dig fuldstændig - man bliver nemlig glad i låget af at gå ude og vende lidt jord. Det har været det skønneste vejr i de sidste par dage, og jeg har nydt det lige som dig.
    Ha' en rigtig dejlig ferie, kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte. Ja vi har været heldige med så smukt et vejr her i februar.
      Det er jo som om der er påskeferie.

      Smuk dag i stolen
      Knus

      Charlotte

      Slet
  2. Nydelig vårrede du har laget, Charlotte.
    Det begynner å bli mer vårlig hos oss også, men vi har fortsatt masse snø! Gleder meg til jeg kan gå ut i hagen også...
    Kakene dine er lekre, nå fikk jeg lyst å bake.
    God vårdag til deg og dine,

    Knus, Ida🌱🌸

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhh i har stadig sne Ida.
      De sidste tre dage har vi haft 12 grader. Sol pg virkelig dejligt vejr.

      Klem til dig
      Charlotte

      Slet
  3. Lis Coskun Laursenfebruar 17, 2019

    Rigtig god og fornøjelig ferie til jer, søde <3

    SvarSlet
  4. Hold da op et overskud du har at bage så flotte feriekager :-)
    Jo vi tør godt - gå i haven i februar, men vi må ikke fjerne for meget bladaffald fra overfladen endnu, blot klippe ned og pusle om haven. Måske kommer der noget vinter tilbage i løbet inden foråret, men det synes jeg ikke gør så meget for de gode dage har jo været gode. Lusene kunne måske godt trænge til lidt mere vinter, ellers kan det godt blive en træls sommer for roserne - jeg glemmer aldrig hvor flotte roserne i min gamle have var sidste år - ingen utøj overhovedet, det var fantastisk.
    Rigtig god ferie :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhh Lisbeth det med bare at hygge og pusle lidt dur jeg slet ikke til.
      Jeg er faktisk meget enten eller til tingene. Så jeg håber bestemt ikke på alt for meget frost.
      Ja mine roser var i den grad også smukke. Jeg havde vist heller ikke lus. Så forstår det ikke.
      De er i sæbebehandling..........

      Knus og dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  5. Sidder du aldrig stille �� hehe

    Go' Ferie ����
    Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Aldrig..........
      Faktisk for at være helt ærlig...

      Knus og dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  6. Dejlige forårs billeder. Her er vintergækker og erantis sprunget ud, og stråler om kap med solen. Men lige idag er der lidt gråt derude, men vi har stadig 8-9 grader. Så mega lækre kager du har kreeret. Du er altså en flittig arbejdsbi 🤗
    Ønsker jer en dejlig ferie og håber vejret må blive ved at være gavmildt.

    Masser af forårs knus
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lone.
      Ja her er vintergækkerne også i fuldt flor. De er bare så smukke.
      Jeg nyder denne tid så meget. Det er nu vi kan drømme og forestille os alle de ting haven skal indeholde.
      Krammer til dig og god dag i den flotte sol

      Charlotte

      Slet
  7. Her begynder det også at krible lidt efter at komme ud, men jeg har bare ikke nået det endnu :)
    Men forårsblomster er der købt ind af - og sikke nogle flotte arrangementer du har lavet.

    Lækre kager - du er bare god. Rigtig dejlig ferie til jer.
    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak hvor er du bare sød.
      Ja det er det der med tiden. Syntes også den er alt for knap her.
      Uha kager kunne jeg lave hver dag. Jeg elsker at bage.

      Knus og skøn dag
      her er høj smuk sol

      Charlotte

      Slet
  8. Lækre forårstegn/dage og lækre kager.
    Rigti god ferie.
    Kram
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde og god arbejdslyst til dig.

      Knus
      Charlotte

      Slet
  9. Hvem ville ikke få trang til at lægge et par æg i de smukke reder ;-) Måske lidt bobbelplast eller gamle viskestykker kunne beskytte rederne mod nattefrosten. Jeg er også så heldig at have 2 feriedage. Flere dage vil datteren nok ikke bruge på sin mor trods bestikkelse i form af shopping og frokost. Sønnike havde ferie i sidste uge, hvilke moderen havde glemt. Nu har der de sidste 11 år været vinterferie i uge 8, og så bare fordi han nu går på en ny skole forandres dette.
    Rigtig fantastisk ferie til jer.

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja bobleplast er nok ikke en dårlig ide Susanne Josephine.
      Jeg er bare så utrolig ringe til at få det gjort om aftenen.
      Nu håber vi altså.......
      Åh så har du også lidt dage til at nusse og hygge i.

      God ferie
      Knus

      Charlotte

      Slet