tirsdag den 19. februar 2019

Når teknikken driller


Nu er ferien igang og vejret har været fantastisk de første dage.
AA og jeg var ude på en markvandring og fandt disse smukke misser.
Jeg elsker de grene og føler mig ret rig når man får sådan et bundt forærende af naturen.



Der har også været tid til at lave en sol glad rede.
Den er til morfar.
Den skal på kirkegården og lyse op.
Morfar elskede det gule og glade.



Nå men det jeg faktisk ville vise jer er, at Kim fik denne skønhed
nede fra Boutique La France i julegave.
Det er en smuk gammel klokke fra en skole i Frankrig.
Den skal nu op ved vores fordør.
Den har en gevaldig høj ringetone.
Med Sisses stencil er sådan en sag jo nem og gøre personlig.
Vores elektriske og batteri drevne ringeklokker virker aldrig.
Nu er det slut. Der kommer ikke flere op.
Nu er det på gammeldags maner.



Denne gamle dørhammer løve fra Lottes svigermor bliver også sat på døren.
Det var den også på den gamle dør.
Håber vi kan høre folk nu.




Ellers ved næsten alle, at man kan gå gennem kælderen.
Nu er der også kommet en gammel jern klokke op der.
Så folk lige som kan varsle deres ankomst.

Har faktisk tænkt på at lave et skilt hvor der står:

Råb ding dong
Ringklokken virker ikke

Fortsat smuk ferie uge

Klemmer

Charlotte


19 kommentarer:

  1. Ja når teknikken ikke virker, må man ringe på på gammeldags manér, det er da også hyggeligere. Gæslinger er nu så fine, det er længe siden, jeg har plukket sådan nogle ind. I min barndom blev de brugt i juledekorationer.
    Knus og dejlig dag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikk Lisbeth, de gamle klokker er langt flottere end de nye moderne trådløse.
      Ja vi kalder jo grenene for misser og vi har altid brugt dem til påske og fastelavn. Hvor er det sjovt som vi har forskellige traditioner, rundt omkring i landet.

      Knus og dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  2. Rigtig fin idé med gammeldags klokker - de virker altid, og det er meget mere personligt.
    Så smukke billeder du vise! Vi havde 13 grader i går, da vi var i Hillerød.
    Ha' en dejlig ferie, klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte.
      Ja de er altså smukke de klokker.
      Tak for de søde ord.

      Kram og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  3. Jamen sødeste Charlotte jeg var jo ved at få teen i den gale hals... troede du var blevet syg. Har da kun en kommentar... du havde en klog morfar, tag lidt ved lære af ham.
    Kan altså ikke lade være med at drille lidt når du viser noget gult for jeg ved jo godt at det slet ikke er din farve, men du er nu sluppet ret godt fra det. ;o))er sikker på din morfar er enig med mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg syntes det er helt okay du driller Rita.
      Det er jo hyggeligt.
      Ja min morfar var en klog mand, men farver forstod han sig ikke på :))))))))))))

      Krammer og dejlig fredag
      Charlotte

      Slet
  4. Dejligt med forårsvejr i en vinterferie 😜
    Jeg har to store buketter med gæslinger inde at pynte. På den ene hænger de fineste små svaler i papirklip, som Lilje har lavet. Dem viser jeg nok i et lille indlæg snart.
    Må indrømme jeg også fik lidt af et chock da jeg så din gule kreation. Men flot er den blevet, og skal nok lyse fint op hos morfar.
    Ding Dong klokker ringer.... Vi må snart på rundtur igen, for jeg kan da slet ikke leve uden sådan en flot gammel jernklokke ;)
    Håber I får en fortsat dejlig ferie, og at vejret vil arte sig lidt igen.

    Mange ferieknus
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lone.
      Ja du må så selv tage rundturen i dag.
      Håber du finder masser af guf.
      Det er altid en dejlig begivenhed at komme til Hals.

      Krammer og god tur
      Charlotte

      Slet
  5. Fine grene 😀
    God ide med en klokke i stedet for den elektriske. Vi har hverken elektrisk eller manuel klokke, her må man banke på døren eller bare gå ind 😀
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi Lene. Det tror jeg bestemt også det ender med her.
      Sådan er det jo allerede fra kælderen.

      Skøn weekend
      Klemmere

      Charlotte

      Slet
  6. Vild med dine Grene 🌿🏵
    Jeg har aldrig haft en Ringklokke, i hver fald ikk siden 1987, hader de høje lyde 😜😘 så hos mig er det Dørhammeren , mine forældre havde sådan en Klokke ..
    Forsat Go' Ferie
    Knuss
    Lise-Lotte 💌💌

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lise-Lotte.
      Nu er ferien ved at være mod enden og der har været mere regn end lovet.
      Så der er intet sket i haven.
      Nej ikke alle har en klokke og det er da bestemt heller ikke nødvendigt.

      God fredag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  7. The door hammer is very gorgeous!

    SvarSlet
  8. Kære Charlotte.
    Hvor er det smukke forårsreder du har lavet rundt omkring. Hvor er du betænksom, at morfar skal have en gul dekoration og Kim fik kager med på arbejde. Du er det sødeste menneske, Charlotte.
    Sender mange kærlige tanker til hele familien med ønsket om en skøn ferie. Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Eliane.
      Så mange fine varme ord.
      Jeg elsker at glæde andre når jeg bare har tiden til det.
      Altid den dumme tid der mangler.

      Masser af krammer til jer begget to
      Skøn weekend

      Charlotte

      Slet
  9. skønne og smukke billeder, en skøn have

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak hvor er du bare sød.

      Smuk weekend Dorte
      Knus

      Charlotte

      Slet
  10. Kære Fru Fryd
    Ding dong hvor er de fine ♥️♥️

    Kh Henriette

    SvarSlet