tirsdag den 28. marts 2017

Idas citronkage


Det er jo ikke nogen hemmelighed at jeg elsker kage.
Det er heller ikke nogen hemmelighed at jeg elsker citron.
Rent faktisk kan jeg ikke tåle nogle af delene!
Kagen pga. vægten og citron pga. allergi.
Men engang i mellem skal man leve livet farligt.



Da jeg sad og læste Idas blog Blooming home & garden
så tonede denne skønne kage sig op.
Det er en opskrift fra Idas Oldemor.



Straks kom jeg til at tænke på min barndom og min oldemor.
Smagen af citron fyldte mine minder og det første bid.
Ja det var en kage fra barndommen af.



Tusind tak til Ida for deling af denne skønne barndoms kage.
I kan med fordel gå ind og kigge Idas blog.



Jeg blev i den grad henført til min barndom.
Når jeg sad hos Olde og vi sammen hyggede og solens stråler
ramte os gennem de små sprossede vinduer med de tynde stores.
Lige der i drømmeland kunne jeg både smage hendes citron kage og mærke Oldes nærhed.


Rigtig fantastisk dag til jer alle
Knus

Charlotte



Ja og så er det jo, at vi skal have offentlig gjort vinderen af 
påske giveaway, Ketty fra Brodammen.
Jeg har præcis gjort som de andre gange og brugt random number.
Sikke et tælle arbejde efter hånden men det er jo et luksus problem 


Den heldige vinder blev

Susanne Holten Rasmussen





Kæmpe stort tillykke med præmien.
Håber du kan holde styr på "hende" Susanne.
Vil du være sød at kontakte mig med din adresse.
For så er Ketty snart på vej til dig.

🐑
🐑
🐑
ɤ

8 kommentarer:

  1. Altså fru fryd
    Det er bare ikke i orden.... nu sidder jeg her kl 7 om morgenen, og det eneste jeg drømmer om, er CITRONKAGE
    Åhhh jeg kunne kværne en halv kage tror jeg. Jeg elsker smagen og præcis som du, henføres jeg til barndommen og minderne om min dejlige oldemor. Hun var kogekone i Århus, og de mad oplevelser, og minder jeg har derfra er så skønne. Jeg var i "dagpleje" hos olde og oldemor, til jeg var tre år. Ikke så sært jeg er blevet et madøre af rang hehe...
    Der var en ulempe! Min mor kunne ikke holde ud at høre på mig, når hun hentede mig, for jeg var så gammelklog, af at gå og høre på de to dejlige older.
    Jeg vil helt klart hoppe i køkkenet, og afprøve Idas lækre citronkage opskrift. Og vejret er jo oplagt til køkken hygge idag.
    Tusinde tak for smukke indbydende billeder.
    Rigtig dejlig dag til dig

    Knus Lone 🌸

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi Lone. Den smager altså også så fantastisk :))))
      Jeg har bagt den så mange gange nu og det stopper ikke her.
      Det er den bedste tørkage man kan tænke sig.
      Du må igang med at bage.

      Masser af knus sødeste ven
      Charlotte

      Slet
  2. Ja nu er jeg endnu mere fristet,den kage må jeg prøve at bage.Smukke billeder du har taget,det fremme trangen til at smage. Det er utroligt hvad der lige med ét kan bringe minde frem.Hygge til dig og dine med ønsket om en fantastisk dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Leila :))))
      Ja man har forskellige sanser der gemmer på små oplevelser og pludselig fremkaldes minderne.
      Du kan sagtens lade dig friste af denne tørkage. Den er så lækker.

      Knus og fantastisk dag
      Charlotte

      Slet
  3. Kjære Charlotte, så utrolig hyggelig å se at du har bakt oldemors kake! Jeg synes den er en fryd å bake da duften av sitron minner meg så om min barndom...
    Tusen takk for henvisning til min blogg søte deg,
    Herlige bilder du har tatt,

    Klemmer fra meg❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for jeg må dele din opskrift Ida.
      Det er min nye yndlings tørkage og alle der har smagt den. Er vilde efter den. Når de spørger hvad den hedder svarer jeg "Idas oldemors kage" :)))))))))))

      Fantastisk dag til dig
      Knus

      Charlotte

      Slet
  4. Jeg tåler eller ikke for meget citron, bliver snottet), eller kage, men den der den kan jeg godt tåle:-) den må gemmes i bogmærkerne, for udover den lyder lækker, så rækker mine bagekundskaber også-det kan jeg godt li. Tak til dig og Ida, og olde:-)
    Stort tillykke til heldige Susanne:-) altså det med at holde styr på hende, får mig til at tænke på min bedste, hun havde en stor ged i noget glasfiber-et-eller-andet, og den tøjrede hun, bare en mulighed;-))
    Ha den dejligste dag Charlotte
    Kæmpe knus Anette

    SvarSlet
  5. Hei Charlotte. Denne kaken så veldig fristende ut. Bildene du viser er helt nydelige. Flinke du.
    Klem

    SvarSlet