mandag den 13. juni 2016

Smukke blomster


Når man går en tur i haven så oplever man på denne årstid en
følelse af smukhed og velvære.
De yndigste blomster skyder op og bringer glæde til vores hjerner.
Sådan har jeg det i al fald. Juni er en fantastisk måned med blomster.



At lave en smuk buket lige nu er slet ingen sag.
Det jeg har i min have er noget jeg gerne vil se både ude og inde.
Jeg kan godt få følelsen af nærighed.
For beslutter mig altid for ikke at plukke af mine blomster.
De står meget længere i haven!
Men den holder kun lige til mine Pæoner springer ud.
Dens smukhed og parfumeret duft gør bare at de også må inden for.
Jeg har dem i store dele af haven. 8 steder helt nøjagtigt.
og 8 forskellige. Alle hvide men springer ud i hvert sit tempo.
Så varer glæden meget længere!



Her er to forskellige slags. De ligner hinanden rigtig meget.
De dufter om kap med hinanden og den ene er mere yndig end den anden.
Helt fra bunden af mit hjerte er det nok min yndlings blomst.
Jeg har mange af de der yndlingser. Men den her blomst kan gøre en grå dag hvid!


Prøv at se hvor fræk den her er. Den lige som rækker sin tunge ud slikker
sig om munden og nyder den skønneste beundring.
Man kan på ingen måde andet end at elske Pæoner.
Dog har jeg skældt dem lidt ud i år.
For det var slet ikke meningen de skulle stå i fuldt flor nu.
Først om en uge når huset skal pyntes op til studenterfest og de skulle
pryde bordene. Så spændende at se om taktikken hjælper!




I selv samme bed som billedet af mine Pæoner står min klatre Hortensia. 
Et syn for guder og endnu en yndlings blomst.
Denne fik jeg i fødselsdagsgave for 9 år siden.
I dag pryder den meget af husets facade.
Og skjuler de grimme gule sten...
Når jeg bliver rig skal mit stue vindue som i ser, skiftes ud med en dobbelt fransk dør.
Her skal morgenmaden så indtages på en nylagt teresse.
Hvor jeg selv har støbt stenene. Jeg har formen.
Jeg ser det for mig og jeg drømmer.....
Men det bliver desværre kun ved drømmen!
Men sikke en drøm og dem skal vi bevare.



Men når man så går sig en tur i haven og Frk. Pots går ved siden af.
Med sin lille kurv og sin saks. For slet ikke at tale om sin sol paraply.
Husk på hun er fra en tid hvor sol slet ikke er velset på huden.
Så siger man bare en af dem, to af dem og gerne tre styk af dem tak!
Jeg kan ikke få mig selv til at klippe dem af grenene. Men det kan hun!
Hun svæver over plænen og er som en engel der ønsker at glæde.
Hun tager fuldstændig den dårlig samvittighed fra mig og blomsterne nydes.
Ja så meget at det er lige før jeg kravler ind i dem. De dufter altså så himmelsk.
På det punkt gad jeg godt være en stor fed humlebi der læskede alt nektar i mig.



Denne gren stammer fra en Dronninge busk.
Det er desværre ikke min, men Alice nabos busk.
Jeg har fuldstændig Carte blanche til at tage de grene jeg vil i hendes have.
Hun nyder at jeg sætter så stor pris på de smukke blomster.
Det er præcis det jeg kalder det gode naboskab.
Alice og Johannes nabo må bare aldrig flytte.
Engang må jeg da for søren også få sådan en smuk dronninge busk selv.



Jeg laver altid selv mine vaser.
Ud af gamle henkognings glas. Bånd og blonder og en lille label på.
Så ligner de i sandhed en million og stilen bevares.



Når så labelen bliver for slidt eller ikke passer i stilen,
så kan en ny hurtigt påføres!
Denne blomst er også fra Alice. Vi har et hul i hækken.
Så kalder hun. Skrot...... kom lige.
Så står hun med en ny udsprunget buket til mig.
Hun er da bare fantastisk.
Kun et punkt er vi uenige på. Vi har den højeste veranda og
de har den største.... det tager vi mange kampe omkring.
Hun kan finde på at råbe. Kom over til et glas på den store veranda.
Så råber jeg tilbage, nej kom over på den højeste. Her er meget bedre udsigt.
Det har vi meget sjov med. De har den største og den med smukkest udsigt.
Men det skal de absolut ikke vide :)



Nøj hvor jeg nyder de smukke blomster.
Der dufter så rent og dejligt i hele huset.
At de hvide træ gulve så er fyldt med sort små og store fødder efter en vandkamp.
Ja det ser man heldigvis slet ikke se. Smukke blomster de overskygger 
alt i min verden. De skaber sådan en glæde hos mig!

Jeg ønsker jer alle en smuk dag med masser af have glæde
og en fantastisk start på en ny uge

Charlotte


20 kommentarer:

  1. Godmorgen Charlotte og tusind tak.
    Du gør altid min dag dejlig med dine skønne fortællinger! Der er SÅ mange smukke detaljer, som jeg vender tilbage til igen og igen. Jeg er vild med dine madonnaer og den lille skammel og jeg kan dufte dine skønne pæoner.
    Jeg ønsker også dig en dejlig ny uge.
    Kærlige tanker fra Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak hvor er du bare sød Eliane:)
      Dejlig besked at modtage og starte en ny uge på...
      Madonnaen var den første jeg købte. I dag har jeg nok 20!
      Skammelen stammer ude fra Karl. Han havde fantastisk mange skønne ting, som jeg konstant nyder at finde frem.

      Rigtig skøn torsdag
      Charlotte

      Slet
  2. Hej Charlotte og tak
    Skønne blomster du viser med den helt specielle romantiske Charlotte touch's arrangement. Fine blonder og labels. SÅ SØDT. Du er et eldorado af fantastiske ideer og søde historier.
    (Den rosa busk er en stjernetop Deutzia Hybrid 'Mont Rose' også en meget smuk busk)
    Hav' en fortryllende uge.
    Kærlig hilsen
    Ingeborg

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tusind tak Ingeborg:)
      Meget søde ord!
      Gud er busken ikke en Dronningebusk? det har jeg nemlig fået at vide. Men kan godt se på dine billeder at de ikke ligner helt hinanden..... Troede det var fordi at min er en dværg busk!

      Rigtig dejlig dag til dig
      Charlotte

      Slet
  3. Godmorgen kære Charlotte 💗
    Så mange smukke blomster og billeder. Kan næsten fornemme den vidunderlige duft, der må være i både jeres have, og stuer. Er helt vild med dine skønne vaser. Du er så god til at finde de rette labels, så de bare ligner en million. Håber snart mine pæoner springer ud.
    Lidt ærgerligt dine ikke kunne vente til festen. Men du finder garanteret på noget helt fantastisk alligevel.
    Rigtig god dag til jer på Bakkedraget 🌸

    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Lone. Du kan tro der duftes om kap. Nu hvor man mere eller mindre er tvunget ind pga. regnen. Så dufter man dem virkelig.
      Tror desværre ikke dem i haven holder til tirsdag. Alt det regn er hårde ved dem, desværre.

      Rigtig skøn torsdag
      Charlotte

      Slet
  4. Kære Charlotte. Skønne blomstervitaminer du har på din blog i dag, jeg næsten svæver i skyen af skønhed og duft. Hvor er det sjovt at du så også har en studine, der få hat på lige om lidt, det er da lige før vi kommer til at udveksle ideer til fest en gang til :-) Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Merete:)
      Ej hvor sjovt vi skal have studenterfest her i ugen. Tirsdag går det løs. Jeg er netop nu gået i gang med at tænke bordpynt. For Ida-Katrine ønsker ikke det helt vilde. Hun syntes ikke det høre festen til. Så gæt hvem der skal lægge bånd på sig selv......
      Vi må altså lave et indlæg hver især. Kunne være så sjovt:)
      Jeg ønsker din studine knæk og bræk ......

      Rigtig dejlig dag og fest
      Charlotte

      Slet
  5. Hej Charlotte.Der er bare ikke noget der dufter så godt som syren og de smukke pæoner..........det skulle da lige være alle de dejlige roser.
    Lige nu blomstre alle mine smukke pæoner..........og jeg nyder dem i fulde drag.Mine syrener er slut for flere uger siden.
    Har jo haft lidt travlt de sidste uger med besøg i Kolding og i går hos Tante Grøn på Mors.Og viser den mest vidunderlige hav man kan tænke sig.
    Elsker dine fine vaser med pynt.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Jette:)
      Ja de dufter så skønt. Er så vilde med dem og kan aldrig få nok. Så ærgerligt når sæsonen er slut. Syntes den blomst er så bedårende!
      Det er de andre blomster også, men pæonen er speciel for mig!
      Ja sikke oplevelser du har haft. Vildt skønne haver du har besøgt...

      Rigtig skøn torsdag
      Charlotte

      Slet
  6. Kære Charlotte.
    Yndige vaser skal have yndige blomster, andet duer ikke
    Det er en tid lige nu hvor der er så mange velduftende blomster, så man næsten have svært ved at vælge og plukke. Men det er herligt at kunne sætte en sødog flot busket ind lige der hvor man gerne vil have den.
    Tak fro at du vil dele dine fine billederne med os andre
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Kirsten:)
      Ja det er en pragtfuld tid. Dog har jeg slet ikke så mange blomster som dig. Desværre. Men det må vel komme engang...

      Rigtig skøn dag
      Knus
      Charlotte

      Slet
  7. Så nydelige blomster. Jeg elsker peoner. De er jo utrolig vakre.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak Bente:)

      Dejlig dag til dig
      Charlotte

      Slet
  8. Så smukke postkort billeder :)
    Er altid glad for at kigge forbi og ikke mindst få skøn inspiration. :)
    Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de dejlig ord Birgitte:)
      Da du skrev postkort billeder, tænke jeg hmmmmmmmmmm
      Så måtte jeg tilbage og kigge. Ja hvorfor gå og købe kort når man selv kan lave dem.
      Det må jeg absolut huske!

      Rigtig skøn torsdag
      Charlotte

      Slet
  9. Hvor er det smukke billeder Charlotte, pure romantik. Håber hortensiaen høre efter, den ved belønningen hedder beundring:-))))) Rigtig god fornøjelse med de kommende festligheder.
    Ha en fortsat skøn uge!
    Med hilsner fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Anette:)
      Ja jeg håber også de pæoner høre efter. Men jeg tvivler.
      Regnen er rigtig hårde ved dem.......

      Skøn dag ønskes du også
      Charlotte

      Slet
  10. Nøj det er altid så hyggeligt at kigge forbi hos dig, det er top hyggeligt og så inspirerende

    Tak for det igen igen
    Annette :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak hvor er du skøn Annette:)

      Rigtig dejlig mandag
      Charlotte

      Slet