fredag den 17. juni 2016

Lidt nyt til køkkenet


Vejret og den kommende studenterfest gør at jeg skal lidt mere indendørs igen.
Ting som trænger og skal gøres klar. Da jeg fik Karls skab ind i køkkenet, gjorde det at 
der skal rokeres lidt rundt. Min franske krydderi hylde skulle flyttes og der er
også kommet mere til som også skal op på væggene.
Er slet ikke ked af at flytte rundt for nu kan man meget bedre se
krydderi hylden som jeg har fået af Tina fra Frankrig.






Vasen fandt jeg ude hos Karl. Meget meget gammel fajance.
Passer lige præcis ind til mine blå ting.
Er faktisk ret tilfreds med at jeg har fået en farve ind og kan få lidt
spil i tingene. Bliver mere og mere tilfreds med det blå.
De smukke roserne har jeg fået af Frk. Hall
Fantastisk at møde hende. lige så sød hun er på sin blog, lige så sød
er hun i virkeligheden. Varm og omsorgsfuld.






Og så har jeg fået noget ny.
Min svigermor har givet mig det mest fantastiske påske æg.
Hentet hjem fra Frankrig.
En fransk vandbeholder og en emalje vask til.
Hvor heldig har man lige lov at være.
Ja jeg ved godt det høre sig til i haven. men det passer
formidabelt i køkkenet, til de blå ting.



Her vil nogle så sige at denne beholder er til lagment.
Altså en tarmskylning.......
Men ikke denne, det er den for stor til. Efter hvad jeg har fået fortalt.
Så jeg godtager forklaringen om at beholder er til vand!



Ja og Karen Marie har også været i gang.
Hun har hæklet nye håndklæder til mig.
Med det smukkeste mønster.






Ny køkkensæbe skule der til i vasken med de nye håndklæder.
Denne gang med blå skrift påtrykt.






Denne store gryn krukke er jeg så utrolig glad for.
Der er bare noget med gryn og mig.
Tror det er mit efternavn der gør det.
I skolen blev jeg altid kaldt Grün. Altså mit efternavn.
Så da jeg så denne store krukke på DBA var jeg ikke sen til at slå til.
Den ældre herre var ikke meget for at sende den. men forbarmede sig dog
over mig. Tænk han stolede så meget på mig at han ringede fra posthuset
og sagde nu er den sendt og det beløb du skal overføre er.....
Det syntes jeg var enormt flot. Det er der ikke mange som ville gøre.
Jeg kvitterede med at ringe retur da den var kommet helt frem til mig.
Han blev så lettet. For det havde tynget ham meget at sende sådan en 
fajance krukke. Så den passer jeg godt på.... som alt andet!








Selv et nyt skilt har jeg hængt over åbningen til alrummet.
I blå farver.....
Når man kommer ind fra kælder opgangen, ser det fantastisk ud med de
enkelte blå klatter rundt omkring i det store rum.




Nogle af jer tænker måske.....
Kan hun virkelig blive ved at flytte rundt og svaret er...
JA altid. Den mindste lille ting kan gøre at der kræves en om rokering.
Der er noget med mit øje og hvordan jeg ser tingene.
Jeg går meget op i at det har den helt rette linje.
Ellers forstyre det mit øje totalt.
Så her vil kontinuerligt blive rokeret om som jeg får nye ting og
specielt nu hvor Karls ting bliver fundet frem og anvendt.
måske sker der ikke de store forandringer men lidt har også ret!


Rigtig fantastisk dag til alle i skønne trofaste læsere
vi må håber på et formidabelt vejr...
Vi skal have teltet sat op og gjort klar.
Ej jeg glæder mig...


Charlotte



27 kommentarer:

  1. Godmorgen kære Charlotte 💙
    Hvor er det bare fint med alle de blå stænk i dit smukke køkken. Jeg har det præcis som dig! Når der kommer en ny ting, stor eller lille, så bliver der flyttet rundt. Ja faktisk kan jeg flytte om flere gange om ugen 😉
    Tusinde tak for de pæne ord, jeg bliver helt flov. Er så glad for at have mødt dig, og håber jeg får anledning til at give dig mange flere roser 💗
    Ønsker dig og dine kære, en helt fantastisk dejlig weekend. 💕
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Lone:)
      Ja jeg tror vi ligner hinanden en hel del med det om rokering..... Der skal ikke meget til for at gejsten kommer op i en. Tingene skal bare stå som de skal. Om det så koster lidt om rokerings tid!
      Glæden er helt på min side med vi har mødt hinanden. Nyder samtalerne så meget. Så der er vist god grobund for fantastisk venskab :)

      Rigtig skøn dag til dig og alferne
      knus
      Charlotte

      Slet
  2. Kæreste Charlotte.
    Hvor fint og det er rigtig flot at kombinere den blå ind i køkkendelen. Blå har jo ofte været en køkkenfarve - f.eks. madam Blå, alle de gamle servicer er hvidt med blåt, stoffet køkkentern er ofte blevet brugt som gardin, var for det meste hvid blå , hvor hvid -rødt blev brugt til dug. De gamle hollandske kakler er ofte blevet malet i den smukke blå. Så det er en ganske god køkkenfarve at bruge.
    Det ser rigtig hyggeligt ud med de nye ting fra Karl og din påskegave, som jeg også vælger at tro det er til vand, for den anden evt. ide det kunne være, vil jeg slet ikke tænke på - 3 liter pyha.
    Jeg håber at det går godt med teltopsætningen og at du får en god fredag
    Knus
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Kirsten:) Ja du har da så meget ret når du kaldet det en køkkenfarve. Det har jeg slet ikke tænkt på. Dine eksempler er fremragende.
      Ja sådan en tarmskylding kunne da lige være det samme, men er blevet meget populært. Så måske jeg skulle nedsætte mig som det. Nu har jeg jo udstyret, dog lidt primitivt ha ha ha.....

      Rigtig fantastisk dag til jer
      Knus
      Charlotte

      Slet
  3. Som altid servere du det hele så smukt Charlotte. Den gamle vase er noget af det smukkeste, og dine viskestykker og din grynbeholder med SKØN historie. Har haft sådan en til tarm skyldning i butikken og den havde ikke hank, så din må absolut være til vand:-))))
    Genkender god det med at få en ny ting hjem, selvom den er nok så lille kan den starte en hel lavine af ommøbleringer.
    Rigtig god fornøjelse med alt det du skal ha gang i, også en skøn skøn weekend til dig.
    Hilsner Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tusind tak Anette:)
      Du har da helt ret, for jeg har en beholder til tarmskylding på badeværelset og den har nemlig ingen hank. Så det holder vi helt fast i. VANDBEHOLDER!
      Ja jeg skal til at have gang i en del og må desværre ligge et par blondebånd på mig selv. For vores studine ønsker ikke for meget pynt. Så jeg er helt på udebane......

      Rigtig skøn fredag
      Charlotte

      Slet
  4. Fantastiske billeder som altid - og med den skønneste historie som kun du kan genfortælle den :o)))
    Bliver da vist snart nødt til at finde de hvide garnnøgler og hæklenålen frem.. Du frister med de hvide håndklæder ;o)
    Ønsker dig og dine en fantastisk weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Lise:)
      Skøn besked at modtage, og ja du bliver da nød til at komme igang. Du er så dygtig til at hækle og strikke. Hvis jeg var det, så ville jeg absolut bruge enhver lejlighed til nørklerier.

      Rigtig skøn weekend til jer også
      Charlotte

      Slet
  5. Åå,åå,åå...dette var da bare helt nydelig!!!!! Så vakre skatter du har funnet,og helt perfekte hos deg!!! Den krydderhyllen altså!!!!! Du har stadig vekk noe på gang skjlnner jeg - hvor får du energien fra? Ihvertfall kan jeg fortelle at den smitter - blir så inspirert og i godt humør av din deilige kreativitet og blogg!!!! Er det i helgen studenterfesten skal være?Ønsker deg i allefall lykke til med den!!
    Og god helg må du også ha!
    Toveklem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke dog en sød besked Tove, tusind tak:)
      Hvor er jeg glad for at kunne inspirere og skabe glæde med mine indlæg. Elsker at høre det!
      Ja det er på tirsdag Ida-Katrine bliver student. Kl. 13.15. Så vi skal have en lille fest om aftenen og hylde hende. Det bliver så hyggeligt og jeg glæder mig så meget på hendes vegne. Kan huske hvordan jeg selv havde det som studine. Så fantastisk en dag...

      Rigtig skøn fredag
      Knus
      Charlotte

      Slet
  6. Så hyggeligt at læse op på dine blogindlæg efter at være kommet hjem fra en skøn ferie i Rom. Og ja der var mange fantastiske butikker omkring Peters Kirken. De andre delte dog ikke helt min begejstring for at skulle besøge flere af slagsen. Men der blev købt madonnaer, rosenkrans og medaljoner. Og flere nye par sko skulle der jo også være plads til.
    Har for mange år siden, som sygeplejeelev, lavede jeg mange lavement'er. Der blev blandet 2 liter saltvand. Men patienterne kunne kunne aldrig rumme så meget og måtte hurtigt ud og løbe. Så en beholder på 3 liter, kan kun være tiltænkt vand :-))))

    Rigtig fantastisk weekend
    Mange hilsner Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor skønt at i havde en fantastisk ferie:) Rom er en fantastisk by med en helt særlig stemning. Hvor godt du fik lidt guf med hjem. Hver gang du ser på dine ting, kan du tænke tilbage på en skøn ferie:)

      Ja jeg har også været med til tarm skylning, har aldrig oplevet en beholder på tre liter med hank. Så det må absolut være til vand:))))))

      Rigtig skøn lørdag
      Charlotte

      Slet
  7. Kære Charlotte. Herlig fortælling om de fineste ting i dit køkken. Du er altså god til det med at finde de rette ting og sætte sammen. Det med at skulle være mere inde for og lave ting og sager, kender jeg af gode grunde til...:-) Første dej er lavet her til morgen, altså til småkager, for vi skal jo have gilde ligesom dig på næste lørdag, skal det stå. Gildet startes med synnejysk kaffebord, 7 af hver slags... Så køkkenet kalder :-) Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de rosende ord Merete:)
      Hoooooooooo hvor jeg godt gad være gæst hos jer. Sønderjysk kaffebord uhmmmmmm. Mig som elsker kager. Det er jo himmeriget......
      Vores bliver lidt mere i den italienske afdeling så der bliver ikke så meget kage :(
      Kan du have rigtig god arbejdslyst i det "søde" køkken.

      Charlotte

      Slet
  8. Jeg er vild med din stil og dine smukke sager :-)
    Ønsker jer en rigtig god studenterfest :-)
    Og en dejlig weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Maria:)
      Er sikker på vi skal få en rigtig skøn dag og jeg glæder mig så meget.....

      Rigtig skøn søndag
      Charlotte

      Slet
  9. Liebe Charlotte,
    ich finde das zarte blau sehr schön in Deiner Küche.
    Alles sehr stimmig ♥ ...und die gehäkelten Handtücher ein Traum ♥
    Liebe Grüße Bianca

    SvarSlet
    Svar
    1. Danke süße Bianca :)
      Immer schöne Worte von Ihnen.

      Sehr schätzt Sonntag für Sie und Ihre
      Charlotte

      Slet
  10. Kære Charlotte, med sti og en sikker hånd har du lige formået at få placeret en "vandbeholder" på væggen så den passer ind til alt det andet. Det ser altså bare så smuk ud med de blå pletter og Gryn beholderen er jeg da lige ved at falde på halen over. Hvor er den flot og godt den holdt til Post Danmark.
    Rigtig god Studine Fest og god weekend fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak skal du have Linda:)
      Er så glad for den beholder, den giver sådan et frisk pust i køkkenet. Sådan lidt koloni have stemning syntes jeg.....
      Ja heldigvis holdt gryn krukken til Post dk.......

      Rigtig skøn søndag til dig
      Charlotte

      Slet
  11. Jeg vil male dagen blå
    Med en solskinsstribe på
    Vælge lyset frem for skyggen
    Jeg vil male dagen blå...

    Jeg vil male dagen hvid
    Nu hvor det er ulvetimen
    Købe franske anemoner for de sidste 20 kroner
    Lytte til Vivaldis toner
    Jeg vil male dagen hvid....

    Jeg vil male dagen grøn
    Dyb og kølig flaskegrøn
    Sætte tændte lys i stager, glemme rynker, dobbelthager
    Håbe på mit spejl bedrager
    Jeg vil male dagen grøn....

    Kære Fru Fryd
    Du maler og arrangerer i hvid med strejf af blåt og grønt. Så fint og lækkert.

    Skøn weekend til dig og dine

    Kh Henriette

    SvarSlet
  12. Hov glemte da noget i første vers: Jeg vil male dagen blå
    Med en solskinsstribe på
    Vælge lyset frem for skyggen,
    Giv mig selv et puf i ryggen
    Tro på alting selv på lykken
    Jeg vil male dagen blå...

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh hvor er du skøn Henriette:)
      Tusind tak for den smukke sang. Elsker den, man kan absolut kun blive i godt humør.
      Håber også du får en fantastisk dejlig søndag

      Knus
      Charlotte

      Slet
  13. Det er rigtig rigtig hyggeligt, og jeg kan godt li din kombination med blonde og viskestykker - og så den lækre emalje-kande agtige du har på væggen .. wauw
    Glæder mig til vi når til gangen hvor der skal opbevares jakker og sko

    god søndag
    Annette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Annette:)
      Ja jeg har forskellige steder til at opbevare sko og jakker. Noget ganske specielt og helt underligt til sko. Men det indlæg må komme når jeg engang bliver helt færdig med den forgang.....
      Men jeg har jo også forstuen til jakker (der har været indlæg her om) og så har jeg jo en hel kælder indgang med plads til alt det trælse. Absolut ikke et indlæg værdig ;))))))))))
      Så det skal nok komme på et tidspunkt, altså forgangen!!!

      Rigtig skøn søndag

      Charlotte

      Slet
  14. Hej Charlotte.Du kan da bare blive med at viser det ene lækre indlæg efter det andet fra dit hjem.
    Og den skønne grynkrukke er jeg da helt vild med................godt den hold til forsendelsen.
    God studine fest og en dejlig søndag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Jette:)
      Ja er meget glad for at krukken holdt til forsendelsen....... man har jo oplevet det modsatte.....
      Tak skal du have. Nu er jeg virkelig gået ind i de indledende facer med festen. I dag skal alt være klappet og klart inden jeg kan gå i seng. Fantastisk at opleve sit barn blive så stort og selvstændigt... lige pludselig wiiiiiiiiiiiiiiiiiii

      Rigtig skøn mandag
      Charlotte

      Slet