fredag den 15. november 2019

Ny velkomst


Så er der kommet ny velkomst i indkørslen.
Jeg har fået den fineste skærm af AnneDorthe.
Den er malet x 100 og så har jeg brugt forskellige stencil.
Bla. den smukke stor som min søster havde med hjem fra Cape Town
Bag den gamle kakkelovnsskærm gemmer sige de grimmeste
container som vi benytter til sortering i Aalborg kommune.
Kim har lagt sten under dem og de følger selvfølgelig temaet i resten af haven.
Vi skal dog have bygget et hus til dem. Men det har vi ikke nået endnu.



Kan i huske at jeg viste vores postkasse.
Ellers kan indlægget ses her.
Jeg har hele tiden vidst at den var midlertidig.
Nu er den fjernet.



For i kælderen har den smukkeste gamle postkasse stået og ventet på maling.
Ja det er faktisk snart to år siden Linda fandt og hentede den på sjælland for mig.
Den kom med Kit, hendes datter til Aalborg hvor jeg hentede den.
Den er så utrolig smuk og nu er den både malet og boltet fast i jorden.



Man kan både mærke og se kvaliteten på den.
Når man åbner låget så står man med to kg i hånden (overdrivelse fremmer forståelsen)
Her er der skrevet vores navne, jeg har som sidst brugt Sisses stencil.



Huset og haven bliver mere og mere som vi ønsker.
Det er den røde tråd igennem det hele jeg søger.
Selv om der er langt vej endnu for at nå i mål,
så glæder det mig hver gang vi kan vinge små flueben af.

Den bedste start på weekenden til jer alle
Klem

Charlotte


28 kommentarer:

  1. Wow det ser flot ud, postkassen er skøn og passer lige hos jer, men det er jo også formålet.
    Dejlig weekend til jer med.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth.
      Jeg er vild med den postkasse og den shiner på lang afstand.

      Skøn weekend til jer
      Charlotte

      Slet
  2. Hvor er det en super ide med den gamle kakkelovnsskærm, (den ide lagre jeg lige på harddisken;) og postkassen var smuk før, men nu, med den nye, er den lige i skabet, nu kan PN altså bare oppe sig !
    Når det er sagt SÅ: lad os antage at hunden og jeg kom gående forbi Villa Fryd(og jeg ikke vidste det var dig der boede der), så ville jeg altså stikke hovedet ind, for ville helt sikkert tro at der var en butik, eller noget særligt , måske kage, måske eventyr, måske var der noget jeg havde brug for. For sådan en velkomst har jeg aldrig set hos private, eller på selve Amalienborg .
    Du er go!
    Knus til dig fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Øjjjjjjj må jeg bare lige tilføje øjjjjjjjjjjj.
      Så smukke ord fra dig Anette.
      Måske jeg går lidt for meget all in men ved du hvad. Det er det som jeg elsker.
      Er ikke sådan til små skridt hvis du forstår :))))))))))
      Elsker altså din måde at komplimentere det her på. Læser det igen og igen.
      Ja tænk hvis huset atter skulle rumme en butik!!!!

      Den bedste weekend til jer alle tre
      Charlotte

      Slet
  3. Du er utroligt, Charlotte - så smukt du ordner alting, så man ser den røde tråd.
    Ha' en dejlig weekend, klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Gitte.
      Jeg nyder at få lov til at skabe ro og orden.

      Dejlig weekend tilbage til jer også
      Charlotte

      Slet
  4. Virkelig flot postkasse og skærm. Jeg tænkte osse, at nu havde du nok overvundet skepsissen, og åbnet en fantastisk butik ;)
    Det synes jeg altså stadig du skal!

    Rigtig go weekend
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Nejjjjj ikke sådan lige må jeg sige.
      Nok ikke skepsis men mere realisme angående økonomien.
      Samt om en lille by som denne kan rumme en sådan butik!
      Men der er andre ting i støbeskeen. Som jeg håber skal give pote i det nye år.

      Jeg sender fluks en god weekend retur til jer
      Charlotte

      Slet
  5. I love those mail boxes and the welcome sign!!
    Beautiful!

    Have a lovely weekend.
    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear Susanna.
      Yes the mailbox is stunning and old.

      Nice weekend to you too
      Charlotte

      Slet
  6. Hvor er det blevet flot, super god ide med den gamle kakkelovns skærm. Og postkassen er da blevet så flot altså. Den passer jo perfekt (men det vidste vi jo :)))
    Nu er den klar til at modtage juleposten.
    Stort kram fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan bare være lykkelig og sige. Tak for du fandt den til mig min ven.
      Jeg elsker den. Den er så majestætisk når den står ude i indkørslen.
      Den troner og råber på royalitet :))))))))
      Jeg er så mega klar til juleposten. Er du også det min ven.

      Den bedste dag for dig og Alma
      Charlotte

      Slet
  7. Det er simpelthen så fint, du er så super dygtig.
    Rigtig god weekend.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Anette for de smukke ord.

      God weekend tilbage til jer
      Men med mega dårligt vejr..........

      Charlotte

      Slet
  8. Smuk Velkomst folk får 💕
    Har selv ledt efter en lignende Postkasse, til Julemandens post nu jeg har en lille Barnebarn 🎅

    Knuss & Go weekend
    Lise-Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er ikke nemme at finde og man skal ydermere være heldig hvis man finder dem til normale penge.
      De er virkelig i høj kurs.
      Linda fandt denne til mig på sjælland og kørte ud og hentede den. Ret billig var den.
      Den skulle så males for var helt afskallet.

      God jagt med postkasse og dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  9. Wau atter fantastisk smukt. Æææælsker den postkasse, håber du får så mange dejlige julekort. Heldigvis kommer rudekuverterne ikke længere med posten, for de fortjener ikke at blive puttet i denne smukke smukke brevopsamler. Kan godt forstå at den er boltret fast. Og kan se det for mig med den røde tråd gennem hele jeres have. Jeg tror bare jeg beholder mit røde garnnøgle sammenrullet ;-)))
    Og nu kan du snart ikke længere gemme dig for alle dine fans, da vi kan genkende forhaven. Er Lone ved at overtale dig til at åbne en lille butik ? Åh det vil være så fantastisk. Måske bare sådan et lille pop-up diy-loppemarked <3 Jeg kommer
    Rigtig dejlig weekend

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej altså tusind mange tak for de smukke ord Susanne Josephine.
      Er helt overvældet af alle jeres skønne ord og flotte kommentarer.
      Du kigger altså bare indenom hvis du ser skiltet :)))))))) (men bor på en blind vej, hvor der kun er åbent med gangsti i enden....)
      Men tro mig. Der kommer mange forbi og kigger. Stopper op og endda tager billeder.
      Nu hvor julen er ved at blive hængt op i haven. Så er der mange der lægger vejen forbi.
      Den anden dag var der en som prøvede at stjæle nogle af mine sten.........

      En butik er der bare mange som anbefaler. Kim er den største fortaler. Men jeg er enormt realist på det felt. Der bliver det drømme genet skubbet væk. For jeg skal jo leve af det og ikke bare have det som hygge, og puller rundt. Det er benhård business.
      Så jeg er virkelig i tvivl om hvad min fremtid skal bringe lige nu.
      Men ved at om to måneder så stopper mit nuværende arbejdsliv, så drømme og realisme svømmer i et væk i knolden på mig. Der er mange bolde i luften og 2 ting i støbeskeen og bliver til noget med garanti.

      Den mest vidunderlige weekend ønsker jeg for jer
      Charlotte

      Slet
  10. Det er blevet præcis så smukt som jeg forestillede mig, og som kun du kunne gøre det.
    Og så den postkasse der..
    Du kan lige så godt skrive Dronning Charlotte af Danmark på den. Den præsentation af Slottets Herskaber passer lige til 😘😘😘

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde ven.
      Det var en fremragende ide du kom med. Lige præcis så smukt og fortællende.
      Så jeg kunne nemt udfører opgaven.
      Hi hi det er da det jeg gør. Dronning Charlotte :)))))

      Rigtig skøn søndag
      Vi ses snart

      Charlotte

      Slet
  11. That looks so great! Hugs Yvonne

    SvarSlet
  12. So beautiful. I like it so much.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/11/selfkaire-kairetool-cellulite-remover_20.html

    SvarSlet
  13. Sikke fint det er og sikke en entre, jeg bliver som Anette også nysgerrig efter at gå ind og kikke i haven :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi er det rigtigt Lisbeth.
      Det kan være jeg går og finder folk på have vandring for fremtiden :-)))))))))

      Skøn torsdag
      Charlotte

      Slet