tirsdag den 11. september 2018

Kun fantasien...


I husker  i søndags, at jeg fortalte Jer at min gamle franske 
jernporcelæns potte bliver brugt som salat skål her hjemme.
Men jeg bruger faktisk også noget andet til maden som
nogle måske vil studse lidt over.
Det kom til mig da Susanne Josephine skrev til mig ang. natpotten.



Den her smukke gamle kande som også er fra Boutique La France.
Den blev i gamle dage brugt på de franske hospitaler.
Når nogen skulle "sondemades" via munden.
Så foregik det med denne her.




Den ligger så godt i hånden.
Så den er genial til meget og jeg bruger den både til sovs, dressing, olie og ja.......



Min helt egen hjemmelavet ketchup.
Her er det nemt for drengene bare at hælde af kanden.

Så ikke nok med dronningen servere af potten, nej sonden tages også i brug.
Det er jo det jeg altid har sagt. Alting kan bruges kun fantasien sætter grænser.

Smuk fantasifuld dag til jer alle

Krammer

Charlotte


21 kommentarer:

  1. Ja hvorfor ikke, den ser effektiv ud.
    Ha´ en god regnvejrsdag
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Ja regn og blæst har vi nok af for tiden.

      Klem
      Charlotte

      Slet
  2. Det holder vel ikk så længe uden låg på 😉
    Ja alt kan lade sig gøre 💕

    Knuss og go' dag 💕💕

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej hjemmelavet ketchup kan ca. holde to uger på køl.
      Jeg laver et stort glas. Når vi så skal bruge det til aften.
      Så kommer det i kanden.

      Knus og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  3. Beautiful flowers and home made ketchup is perfect!

    Have a lovely day!
    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear Susanne and a lovely day to you too.

      Hugs
      Charlotte

      Slet
  4. Hadde nok ikke helt tenkt på å anvende tingene som deg, men denne kannen var jo ganske så
    anvendelig:-)
    Må nok se litt nærmere i hyllene i garasjen...
    Ha det godt/Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha ja den fantasi der. Den må vi aldrig glemme.
      For tingene kan så mange andre ting end de var tiltænkt.

      Smuk dag
      Klem

      Charlotte

      Slet
  5. Great article..I am looking so forward to your blogcomment and
    I love your page on your post.. That is so pretty..
    หนังออนไลน์

    SvarSlet
  6. Skulle da I den grad koncentrere mig om at holde masken, da jeg sad i det fyldte morgentog og læste dette indlæg :-))))) Men ok her kunne du så godt havde narret mig og fortalt, at du lige havde købt ny sovsekande. For dem findes der så mange forskellige udgaver af. Og så ligner den slet ikke de plastik tudkopper, vi bruger på hospitalet i dag. Dengang var der mere ynde over at blive nødet til at tage nok næring til sig. Og tanken om datidens indhold i kanden er bestemt også mere "spiselig" end salatskålens indhold ;-) Hjemmelavet ketchup ville jeg sætte stor pris på. Tror desværre familien hellere vil have købeversionen. Men måske vil evt. gæster vil være glade herfor. Er det en opskrift du før har bragt ?
    Fortsat god uge

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha kommer helt til at grine ved at forestille mig situationen.
      Gud hvor sjovt altså.....
      Men ja i gammel tid var tingene meget smukkere. Der fandtes ikke al den plastik.
      Ketchup er virkelig skønt hjemmelavet af drivhus tomater.
      Men må så sige at det jo ikke smager som det købte.
      Jeg tror faktisk ikke mange børn og unge ville syntes om det.
      Men vi voksne vi nyder de friske ingredienser. Men har ikke vist opskriften før!

      Knus og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  7. Morsomt med at du bruker det du samler på - veldig fint! Du har en fin og yndig stil hos deg.
    Mugget du bruker til hjemmelaget ketchup, er jo virkelig fin til det, ser nesten ut som en sausemugge.
    Har du skrevet oppskriften i et tidligere innlegg?
    (Tror Piseth er spam.)
    Ha en fin avslutning på denne uken.
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker at det jeg har kan bruges Turid.
      Er ikke så meget til at samle på ting der ikke kan anvendes.
      Jeg har også givet de fleste plastik ting væk. Nyder at det jeg laver maden i er smukt.
      Gamle porcelænsskåle er så smukke at røre en skøn fars i :)))))
      Jeg troede også det var Spam, men kan se at mange af mine læsere også kommer fra den side....Altså bliver henvist der fra. Så jeg tror det måske ikke helt.

      Klem og en dejlig dag
      Charlotte

      Slet
  8. Nydelig hvitt porselen, kjære Charlotte,
    Helt i min smak også,

    Knus og ha en skøn dag,
    Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Ida.
      Du ønskes også en skøn sensommer dag

      Klem
      Charlotte

      Slet
  9. Kære Charlotte.Jeg elsker den måde du beskriver dine ting på, og kæder dem sammen med historie. Der er bare noget porcelæn der der er designet til at aldrig gå af mode, uanset har det har været brugt til.
    Fransk køkkengrej er bestem ikke at foragte, med og uden krone. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak hvor er du bare sød Leila.
      Du har virkelig ret. Fransk køkkengrej kan bare noget godt.

      Smuk dag og hils Gert
      Charlotte

      Slet
  10. De er nemlig så mega go til sauce de kander dér. Har selv købt et par stykker. Det ved du jo ;)
    Det er så fedt at bruge ting til noget andet end det de egentlig er bestemt til.
    Glæder mig til din ketchup opskrift 😜
    Rigtig god dag

    Knus, Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lone.
      Ja de kander er vi vist ret vilde med. Den du har med blomsterne er gudesmuk.
      Jeg må se om ikke jeg kan tage mig sammen til at få lavet den opskrift. Men tror nu kun i er nogle stykker der vil ønske den her i blogland.

      Knus og skøn eftermiddag
      Charlotte

      Slet