torsdag den 12. juli 2018

Overskuds agtig....


Se lige hvad jeg har fået lov til at plukke.
Alle de ribs jeg lyster.
Det er igen Helle, vores alle sammens smilende Fakta pige der har været den søde sjæl.
Hun tænker altid på mig og jeg er dybt taknemlig.
For er der noget jeg elsker. Så er det friske bær.
Jeg har også fået stikkelsbær.
Vores egne bær er jeg nemlig kommet til at spise uden de andre smagte.
Puhaaaa slemme tøs!



Nå men Helle gav mig en skøn ide.
"Ta' sommeren med ind til bordet juleaften, blandt al den fede gås. Er de her gode og friske"
Det er jo genialt. Så nu har jeg frosset ned til rysteribs.
Så kan jeg juleaften sidde og spise gås med sunde saftige bær som tilbehør.



Der blev blandt andet også lavet lidt rysteribs til aftens kaffen.
Kim var lykkelig. Vi har aldrig fået det før. Men det er bare guf.
Der blev også frosset lidt ned til Olde. 
Løsfrossen til pynt af kager samt en masse andet herligt.

Fryseren er sprængfyldt med vitaminer og juleforberedelserne er allerede igang.
Bemærk lige datoen. Jeg er i super god tid i år.

Smuk sommerdag der ude

Klemmer

Charlotte


32 kommentarer:

  1. Det er altid rart at være i god tid, men der er heldigvis længe til jul endnu.
    Knus og dejlig dag
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha lige præcis Lisbeth. Men syntes det var ret sjovt.

      Knus og smuk sommerdag
      Charlotte

      Slet
  2. Hihi dejligt at være i god tid med juleforberedelserne ;)
    Ribs er lækre små perler.
    Rigtig god dag

    Knus, Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har fuldstændig ret Lone.
      Jeg kalder dem også perler.

      Knus og dejlig strand dag
      Charlotte

      Slet
  3. Lis Coskun Laursenjuli 12, 2018

    Ha ha..... hvor får du det fra ? Man fristes jo til at finde en ribsbusk nu <3
    God dag til dig og dine.

    Knus Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg lover dig de smagte lækker. Uha det er dejlige vitaminer.
      Her i familien er vi ret egoistiske når det kommer til vores bær.
      Den som kommer først begynder at spise og stopper ikke før den er tom.
      Vi har altid sagt til børnene at sådan noget er til fri afbenyttelse i haven.
      Som barn måtte jeg ikke bare mæske mig hos min mormor. Selv om de havde nok til 20 mennesker en hel vinter. Nej de bær skulle syltes og holde til året efter. Så bestemte at sådan skulle det aldrig være her.
      Her skal vi leve i nuet. Tænk hvis vi gik glip af de skønne vitaminer.

      Klemmer og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  4. Vi mæsker os også i ribs for tiden. Ribs er bare noget af det mest sommerlige. - At indføre dem juleaften er en god idé synes jeg der holder meget mere af sommer, end af vinter. Du kommer til at nå langt med juleforberedelserne i år. Tænk at du allerede er i gang :-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha jep jeg kommer til at nå meget........
      Heldigvis er jeg god til at nyde sommeren også.
      Som jeg også nyder endnu mere end vinteren.

      Smuk fredag
      Charlotte

      Slet
  5. Åhhh jeg elsker også bær. Og der er heldigvis også bær i mit nye fristed.
    Både ribs, røde og gule hindbær, stikkelsbær og brombær.
    Så lækker en spise både rå og til fryseren og også til både det søde og salte køkken.

    Skøn dag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har fuldstændig ret Trine.
      Bær er en vitamin gude spise.
      Ynder den også meget. Skønt at der er buske i kolonien.

      Knus og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  6. Waouuu ikke julerier nu vel, gisp, Ida troede jeg sang julesang for hende i formiddags, og jeg sang bare med på den der ringemelodi hun havde på tlf. Spiser også ribs direkte af planten, elsker dem, men har dog aldrig selv plukket til lager endnu, måske jeg skulle prøve.... Lækre billeder og sød fakta pige du har dig<3
    Ellers er bær det bedste, og Lucky smager gerne sammen med mig, uhh det er hyggeligt.
    Skøn varm sommerdag
    Her er hede i dag, så det bliver også hede KNUS i dag:-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi hi hede knus :)))))))
      Ja her er varmt meget varmt og nu skal vi på ferie. Der er endnu varmere.
      Så vi skal slet ikke klage os. Vi elsker den her sommer.
      Nej julerier er heldigvis ikke startet endnu.

      Masser af nord jøde hede knus
      Charlotte

      Slet
    2. For nogle dage siden greb lækkersulten/nysgerrigheden mig, jeg plukkede og rippede alle ribsene, og lavede en portion ryste-rips, første gang ever. Resten af høsten kom i fryseren:-P
      Elsker dem, tusinde tak for inspiration, ryste-ripsene er afprøvet på forskellige gæster, den ene dag brugt til grillet okse, og i dag, i fuglereder med fløde.
      :-)))knus med knus på og skønne sommer dage til jer <3

      Slet
    3. Nøjjjjjjj jeg bliver sulten :))))))))))

      Slet
  7. Hvor lækkert ����
    Mums røde ribs, sommer, sol og kølig vin..
    Nam Nam røde ribs og julemiddag.
    I den lune sommeraften kunne jeg godt lige drikke en kølig drink med frosne bær .. GO Sommeraften Fru Fryd ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Nøjjjjj en god ide du lige gav mig der.
      Det havde jeg slet ikke tænkt på.
      Det er da så max lækkert.
      I dag starter vores ferie og den skal skydes igang med frosne bær.

      Knus og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  8. Det er da bare skøn med Ribs, de kan bruges til rigtig meget og smager godt. Ja selvom det er sommer går tiden til jul hurtig, så godt at få noget lavet i god tid. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. De smager så formidabelt og er så sunde Leila.
      Masser af sommer knuser til jer

      Klemmer
      Charlotte

      Slet
  9. Kære Charlotte.
    Du er virkelig værd at forære noget. Tænk at få så meget lækkert ud af en spand ribs.
    Jeg synes også man skal have lov til at spise fra busken, den glæde må man ikke tage fra børn.
    Ribs er perfekte små is-perler i en drink.
    Sikke en sød Fakta-pige du har.
    Vi ønsker dig og din familie en vidunderlig ferie.
    Kærlige tanker til Jer alle. John og Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skønne dig.
      Det er længe siden og håber i har det skønt.
      I dag er vores sidste ferie dag.
      Uha det er ikke godt. Har nydt de tre uger helt vildt.

      Masser af knus fra mig
      Charlotte

      Slet
  10. Oh, I love redcurrants and blackcurrants too!
    My motherinlaw has those a lot in Finland and I cant't wait to taste some in August!

    Happy summer days!
    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear Susanna.
      Are you on holiday at Finland now!

      Hugs
      Charlotte

      Slet
  11. Uhm, hvor ser det lækkert ud - og det er en rigtig god idé at lægge ribs i fryseren til rysteribs.
    Vi har en del ribs i haven, som jeg må ud og plukke efter inspiration fra dig! Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak hvor er du sød.
      Jeg er så øv over jeg ikke tog nogle og løs frøs til
      isterninger som Eliane skriver. Kunne se så smukt ud.

      Skøn søndag
      Charlotte

      Slet
  12. Så flotte bær, Charlotte! De minner meg om mine besteforeldres hage.
    Rips med vaniljesaus er kjempegodt. Nydelig rødfarge...

    Ha en smuk dag,
    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Ida.
      Ja det er sådan et rigtigt barndoms bær.
      Jeg stor elsker dem også.
      Er spændt på om mine er overlevet her i tørken.

      Klem på dig
      Charlotte

      Slet
  13. Ja det er en stor glæde at kunne gå i haven og høste bær. Vi har plukket 15 kg solbær og nogle af dem er lavet til syltetøj som kan slå til indtil næste år. Ribs har vi kun nogle få små nye buske af, så jeg glæder mig til de bliver større.

    Kærlig hilsen

    Ingeborg

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har nemlig ret.
      Bær er helt fantastiske.
      Jeg har ikke plukket solbær til syltning i år
      Har ladet dem være til fugle og de er yderst tilfredse.

      Knus og skøn søndag
      Charlotte

      Slet
  14. These cherries look so delicious! Did you grow them in your garden yourself?! These are the perfect treat for the summer time, thanks for the share. Keep up the posts, love this!
    World of Animals

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear.
      Yes i have cherries on my garden.
      Also blackberry. I love them.

      Hugs and a lovely day
      Charlotte

      Slet
  15. Great article..I am looking so forward to your blogcomment and
    I love your page on your post.. That is so pretty..
    หนังออนไลน์

    SvarSlet