torsdag den 16. august 2018

Min syriske rose


Da jeg havde fødselsdag tilbage i april.
Der ønskede jeg mig en syrisk rose.
En helt hvid uden aftegn. Jeg havde aldrig set en men mine forælder 
tog kampen op og fik fremskaffet en helt hvid "Chiffon"
Den er virkelig så utrolig smuk.




Den har stået hele sommeren i en krukke på verandaen.
Fordi vi jo skulle vandskurer huset.
Men nu skal den have lov at komme i jorden på den kongelige balkon.
Alias den nye terrasse. 



Der har været et hav af blomster.
Det er der fortsat.
Jeg vil tro der er over 50 knopper der venter på at springe ud endnu.
Tænk hvordan den vil udvikle sig.
Syntes faktisk meget begrænses i krukker.
Jeg er bedst til at styre tingene i den bare jord. 




Når man kigger ud fra køkkenet
 så kan man kun blive glad af at se det hvide blomster flor i solnedgangen.

En skøn dag ønskes i alle

Knus

Charlotte


30 kommentarer:

  1. Den er så fin. Jeg tror det er den jeg har, den ligner. Jeg kan ikke huske om er var navn på min da jeg fik den, men den er købt som en dobbelt hvid og den blomstrer flittigt hvert år.
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må absolut være den så Lene. For den er så smuk og flittig.
      Er virkelig glad for den.

      Knus og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  2. Hvor er den fin og lækker, meget romantisk - den passer rigtigt godt til dig.

    Mon ikke jeg burde have sådan en i mit hvide bed... den må vist på ønskesedlen, det er så dejligt med planter der blomstrer nu.
    Ha' en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ulla. Det er nemlig lige mig. Den hvide lette blomst.
      Den må du bare eje. Den er så skøn altså. Er bare træt af der ikke er duft på blomsten.

      Skøn weekend
      Knus

      Charlotte

      Slet
  3. Hvor er den SMUK Charlotte, og kigget fra jeres køkkenvindue er fantastisk-som skabt til et postkort <3 Fedt dine forældre fandt noget du aldrig havde set, men drømte om!
    Ha den bedste dag
    KNUS og KNUS fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak skønne dig.
      Ja den blev jeg også temmelig glad for.
      Så ventede i spænding på blomsten. For det er altså ikke altid de skilte taler sandt.
      Men jo her er det rigtigt en smuk hvid let blomst.

      Knus og smuk weekend
      Charlotte

      Slet
  4. Jeg skal da vist rådføre mig med dig når jeg er flyttet 🌹🌹 mht Blomster og Planter ude i krukker 🌹🌹 for det har du da styr på 🌹🌹
    Knuss
    Lise-Lotte
    Og go' torsdag 🌹🌹

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde.
      Syntes ikke jeg er god til krukkerne.
      Syntes altid planterne lige mangler det sidste for at blive rigtig sprøde.
      Er bare bedre til jorden.

      Smuk weekend
      Charlotte

      Slet
  5. Herfra ønsker vi også en god dag til jer. Den er virkelig smukt din "Chiffon" Den kan med let-hed komme på ønske-listen. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi kender det bare alt for godt Leila. De lister kan blive lange!

      Knus og skøn weekend til jer
      Charlotte

      Slet
  6. Smuk og meget romantisk. Passer lige til en kongelig balkon. Er meget forelsket, og sætter den på rosen listen med det samme ;)
    Rigtig god dag

    Knus, Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi Lone.
      Den er nemlig ret skøn men kan blive 2-3 meter og lige så bred.
      Så man skal lige tænke sig godt om inden den plantes.......
      Det er jeg bare ikke god til....

      Knus og dejlig weekend

      Charlotte

      Slet
  7. Hvor er den skøn, Charlotte - og sikke et smukt kig ud fra dit køkken! Knus

    SvarSlet
  8. Hej Charlotte
    Det er godt nok en fin hvid syrisk rose, lige noget for dig.
    Jeg har det i øvrigt som dig, jeg planter helst i jorden, det virker bedst for mig.
    Klem og dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth.
      Ja det er vist lige en rose for mig.
      Er helt forelsket i den altså.

      Knus
      Charlotte

      Slet
  9. Kære Charlotte.
    Tusind tak fordi du viser os den smukke Chiffon. Jeg har heldigvis en stor tom krukke...…
    Må vi se din dronninge-balkon en gang ved lejlighed?
    Kærlige tanker og ønsket om en dejlig weekend fra Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhhhhhh Eliane så er det på planteskolen.
      Hende her bliver mellem 2-3 meter og lige så bred.
      Så jeg ved ikke hvor længe hun kan holde i en krukke.
      Syntes det er gået stærkt med min.

      Smuk weekend
      Charlotte

      Slet
  10. Den er "gude " flot - jeg har en som er over 2 m høj MEN den har så en lilla aftegning inde i bunden.
    Jeg har nu heller aldrig set en i hel hvid, men mange andre "farver.
    God weekend
    Lilje

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lilje.
      Ja er det ikke sjovt, jeg havde heller ikke set en i helt hvid.
      Men nu ved jeg den finde. For jeg har den selv.
      I dag ryger den forhåbentlig i jorden.

      Knus og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  11. Kan kun sige i kor med de andre, at det er da en fantastisk smuk blomst. Har heller aldrig set denne variation. Sjovt at dine forældre tog udfordringen op. Men så har du jo ikke det der med udfordringer fra fremmede. Her er det vores tag, der er en udfordring. Desværre dækker forsikringen ikke, og vi er nød til at udskifte taget inden vinter. Men så er vi jo også fri for at bruge tid på de andre projekter, vi havde planlagt. Men først skal sensommeren nydes med gæster i haven.
    Rigtig dejlig weekend

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhhhhh nej altså. Det er så bekostelig en affære med det tag.
      Det er jeg ked af at høre!
      Vi må håbe der ikke kommer regn til i er over det og festerne er afklaret.
      Ja er rigtig glad for de tog udfordringen op mine forælder.

      Smuk weekend
      Charlotte

      Slet
  12. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  13. Hvor er den smuk. Mon sådan en kan trives hos os, hvor det både er koldt og blæsende om vinteren?
    Knus, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er der også hos os Karen. Vi bor jo tæt mod vandet fra to sider.
      Men de siger den sagtens kan. Så jeg håber. For den er så gude smuk.

      Skøn søndag
      Klem

      Charlotte

      Slet
  14. Wow, it's so beautiful!!

    Have a wonderful week!
    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet
  15. Hvid syrisk rose har jeg aldrig set, godt dine forældre kunne finde den, og bo ved dig vil den gerne, uden tvivl. Og den er faktisk flot. Jeg skal have sat 2 de står i deres Potter endnu, men pæne er de ikke lige nu, det håber jeg de bliver næste år, og ja de er så rosa/lilla 😉🌸😀. Knus Carina

    SvarSlet
  16. where is the lovely charlotte - and what a beautiful look from your kitchen! hug

    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlet
  17. Great article..I am looking so forward to your blogcomment and
    I love your page on your post.. That is so pretty..
    หนังออนไลน์

    SvarSlet