tirsdag den 19. september 2017

Hvor der er vilje....


Her må jeg bare lige sige
Hvor der er vilje, er der vej......




I mit sidste indlæg skrev jeg at jeg havde fået en fantastisk ting.
Dette store og meget smukke gamle beton drikke trug er blevet mit.
Inde på en af gratis siderne på Facebook, dukkede dette smukke trug op.
Charlotte, som er datter af ægteparret, der har solgt deres gård og nu skulle
skille sig af med masser af skønne ting de har brugt og samlet gennem livet.
Hun skrev til mig at det var tungt som i mega tung.
Hun var ikke engang sikker på at vi kunne flytte det.
150 kg løft senere står det i Fonderie de Glase.
Hvis jeg måtte bande så gjorde jeg det....
er i sindsyge det ER tungt.
Her ligger Kim ned og skubber det mens jeg trækker.
Ikke så sær jeg er høj rød i hovedet.

Charlotte kender mig ikke for er der noget jeg vil, så kan jeg køre langt på min vilje!




Tænk at være så heldig at det måtte komme hjem til os at stå.
Jeg kan så love at her bliver det stående de næste 50 år.
Der er næsten altid skygge her.
Derfor er det ofte de blå/grå blomsters hjørne.
I truet er plantet Hosta. Alle i blå grå farver. Den længst til højre er en 
fantastisk Hosta. Den danner en lille drikkeskål af sit blad så fuglene kan nyde vandet.
Bagerst er plantet to forskellige hvide Astilber. Den yderste til venstre høj 
og den anden så den går op til vinduets kant.
Lige nu er jeg på jagt efter billige hvide tulipan og påskelilje løg.
Så der er et flor af smukke forårs bebudere når den tid kommer.
Her skal Linda have æren for ideen.



Det trug er som om det er kommet hjem. Det har fuldendt dette is støberi.
Det har præcis de farver som indgår her.
Det er virkelig skattet.



Glæder mig til at se det vokset helt til næste år.
Jeg er jo en skovl til at vente.

En smuk dag ønskes i alle

Knus og klem

Charlotte


34 kommentarer:

  1. Wååww, misundelse er en grim ting, meen . . . nej, ønsker dig bare tillykke med truget og hvor er dem smuk 👏🌞
    Sensommerhilsen fra mig 🌞🌞🌞

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Irene.
      Ja jeg kender godt selv følelsen.
      Det er et rigtig fedt trug.

      Knus og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  2. Smile Super Woman eller Super Femme. Fint trug.
    Lilje

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak sødeste Lilje.
      Det er nemlig ret fint og ret tungt :)

      Knus og dejlig tirsdag
      Charlotte

      Slet
  3. Hej Charlotte
    Hvor er du sej, som i rigtig sej. Jeg kan godt regne ud, hvilket arbejde det har været at få det flyttet, jeg forstår slet ikke, hvordan I bar jer ad. Jeg går ud fra, at det ikke lige var lige henne om hjørnet, så I har da brugt en trailer eller lignende for at få det flyttet, så det skulle ikke bare skubbes, men også løftes. Flot er det blevet, det står godt der.
    Den hosta som er skålformet har jeg også, den er så flot.
    Knus

    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth.
      Ja det var sørme tungt. Både at løfte, skubbe, flytte og vende.
      Man skulle virkelig finde den indre kriger frem.
      Vi kørte i over en time for at hente det. Så du har ret. Det var ikke lige om hjørnet.
      Men sådan en skat kan man køre længe efter.
      Sjovt du også har den Hosta.

      Knus og skøn tirsdag
      Charlotte

      Slet
  4. Go morgen søde dig ♥

    Vildt så heldig du er ♥ Hahaha; D ku du ikk ha fået fat i flere til og hjælpe Jer ♥ Tillykke med det fine Trug Charlotte ♥

    Knuss
    Lise-Lotte ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lise-Lotte.
      Jo Ida-Katrine og Christian var med nede og hente det.
      Men det var næsten mere besværligt at stå 4 om det. Det har sådan nogle smalle mål.
      Så da vi kom hjem tog vi det selv og det var faktisk nemmere men tungere.....

      Knus og smuk tirsdag
      Charlotte

      Slet
  5. Ja i dette tilfælle har du ret,hvor der er vilje er der vej. Når vi vil, kan der flytte "bjerge" Det er vel nok et smukt kar og du har igen formået at lave en stilleben der siger spar to. Hygge herfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Leila. Så sød du er.
      Ja urkrafterne findes virkelig frem.
      Man puster sig op og bliver dobbelt størrelse. Så skal det nok lykkedes :)

      Knus og klem
      Charlotte

      Slet
  6. Det er virkelig et smukt trug! Jeg kan godt forstå du bare måtte have det hjem til jer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja er det ikke rigtigt Nana.
      Det er så smukt og har så meget patina og historie.
      Det var bare vigtigt at det kunne blive mit.
      Så pyt med vi var helt ødelagte :)))))

      Knus og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  7. Kære dronning Fryd
    Ja nu kender jeg dig efterhånden rigtig godt, så jeg var slet ikke i tvivl om at det trug nok skulle komme hjem på plads ;)
    Og det ser bare mega godt ud.
    Du er en knag til at opstøve lækre ting og til at få det til at ligne en million.
    Godt I fik det hjem.

    Rigtig god dag kære ven
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde dig.
      Ja intet er umuligt bare man bære troen i sit hjerte.
      Tror det var sådan de sagde i "fangerne på fortet" i sin tid.
      Det er jo faktisk rigtigt.
      Jeg bruger bare "hvor der er vilje er der vej".
      Det er der så altid her når det er noget jeg godt kan lide :))))))

      Smuk dag skønne ven
      Knus

      Charlotte

      Slet
  8. Wauuu hvor er det smukt ❤ Godt at du har sådan en vilje og gå på mod ❤ passer perfekt på sin nye plads ❤

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Trine.
      Jeg er virkelig også så glad for det.

      Smuk onsdag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  9. Det er så fint det gamle trug, godt det kom til at bo hos dig. Jeg kender godt det med at hvor der er vilje er der vej, det er det mest utrolige man kan når man VIL :-)

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har så meget ret Anette.
      Vil man så kan man. Man får oceaner af kræfter lige pludselig......

      Smuk dag i det fantastiske vejr
      Knus

      Charlotte

      Slet
  10. Hvis og er det flot. Du er altså også god til at være tingfinder �� Jeg har et godt citat til dig: Omnia sunt possibilia credenti. Det betyder: Intet er umuligt for den, som tror. Måske skal du lave det til en stencil?
    Knus, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Mega god ide Karen.
      Lyder faktisk helt fornemt.
      Det kunne jeg da godt have til at stå et sted.

      Knus og dejlig onsdag
      Charlotte

      Slet
  11. Truget passer jo som fod i hose. Smukt. Elsker også hostaer, og har mange forskellige. Tænker også at truget har stået på sin faste plads blandt dyrene og ikke sådan lige lod sig vælte omkuld. Så godt det har fået en ny meningsfyldt plads hos dig. Og så velfortjent.

    Kærlig hilsen Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skønne dig.
      Ja det har stået på en mark blandt køer.
      Senere har det stået på en gårdsplads og smykket sig med blomster.
      Men de nye ejere ønskede sig ikke at det blev stående.
      Så jeg var heldigvis heldig.

      Smuk ny dag til dig
      Knus

      Charlotte

      Slet
  12. Det trug det skulle da bo hos dig, det er der slet ingen tvivl om :o)) nu er det jo så godt at du har nogle gode armbøffer og er lige så stædig som et æsel for hjem det kom det og hvor er det blevet smukt.
    Kim (min bedste ven) jeg håber du fik både kage og kæl efter at have mast med de mange kg.

    Knus og kram til jer skøre nordjyder, ( man kan da kun elske jer)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha ja er også sikker på du kunne have klaret de mange kilo Linda.
      For du har det vist på samme måde som mig. Kan man så skal man og omvendt!
      Kim var helt splittet af i to dage. Så var undskyldningen for at se tv
      fodbold jo fuldendt :)))))

      Masser af knus og fortsat godt malerarbejde
      Charlotte

      Slet
  13. Hei Charlotte, så flott det er, passer jo perfekt hos deg. Herlig med ett slikt kupp!
    Vakker høststemning,
    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skønne Ida.
      Ja elsker skønne fund og give nyt liv til gamle ting.

      Skøn dag klem
      Charlotte

      Slet
  14. Hold da magle, man kan da blive helt bange for een med så mange bøffer 💪 Godt kæmpet I to 👍😀. Det er sørme fint, og ja det passer da bare lige der. Herren fortjente da vist også at se fodbold... Knus Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Carina :)
      Mig skal du aldrig være bange for. Jeg er mest stærk at lugte til........
      Men vilje kræfter har jeg.
      Ja Kim fortjente en god kamp foran tv'et.

      Knus og dejlig torsdag
      Charlotte

      Slet
  15. waue heldige dig ja det er som kommet hjem det trug. fint billed af dig osse

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Dorte.
      Er i hvert fald utrolig glad for det trug og elsker historien bag.

      Smuk sensommerdag
      Charlotte

      Slet
  16. Hej Charlotte. Jeg skal da lige love for, at der er vilje. Det ser superflot ud!:)

    SvarSlet
  17. Waw hvor er du heldig.
    It was ment to be. Det kunne ikke få bedre hjem. Du bare sej Fru Fryd ❤️ Du har en vilje, jeg beundre. Ja jeg beundre jo hele dig, super woman.

    Lidl har har billige tulipan og påskelilje løg - og mange andre. Jeg har købt og lagt i jorden.

    SvarSlet
  18. Helt perfekt Charlotte !!!
    Og du vet ...vil man så KAN man ....
    Jeg beundrer deg !
    Klem Anne

    SvarSlet
  19. Ja Kim fortjente en god kamp foran tv'et.


    แตกใน xxx

    SvarSlet