tirsdag den 26. september 2017

En gave fra Lilje


Sådan en rigtig nordjysk træls regnvejrs dag.
Som bare føles våd og grå.
Sådan som det meste af sommeren har været.
Kan med en fantastisk overraskelse hurtigt vende om på humør og taknemlighed.
I posten var der pakke til mig.



I forsommeren havde jeg spurgt om der var nogle der havde hvide og
lyserøde Lupiner i haven.
For jeg vil så frygtelig gerne have frø.
Af stor taknemlighed har jeg modtaget en del frø fra mange af jer
hen over sommeren.
Men der var en pakke som var ekstra stor.



Jeg tænkte.
Det er vildt der kan være så meget frø.
Men Lilje har sendt mig en broderet dug.
Med det franske digt af roser er røde.
Broderet i den sarteste lyserøde farve.



Er det ikke bare smukt.
Ja jeg var målløs.
Så smuk en tanke.



I den anden ende af dugen er min krone og navn.
Jeg er virkelig betaget.
Uha hvor ville jeg gerne lære de teknikker.
Lilje du er så dygtig.




Men ikke nok med frø og dug.
Lilje havde også sendt mig en royal frøpose.
Jammen det er jo helt vildt altså.
Prøv lige at se detaljerne.
Her i kommer jeres forskellige frø.
Tusind tak for al den frø i har sendt mig.



Er virkelig så taknemlig over de smukke gaver.
Her på billedet er  min smukke Cafe au lait en knold fra Casa rosen sat i maj. 
Frøene i de fine papirsposer er fra Mit lille gods.
Tusind tak Lilje, for de smukke gaver, hvor er du bare sød, dygtig og betænksom.


En helt igennem fantastisk dag til jer alle.

Knus

Charlotte




Bliver lige nød til at vise jer den her Dahlia også.
Jeg kan ikke fordrage gult. Har skrevet og fortalt så meget om det.
Men denne sarte rosa blomst med gul midte og helt bordeaux løv.
Den har jeg i min have og jeg stor elsker den.
Den er så fræk og så tilpas kikset at det lige er mig.

💮




32 kommentarer:

  1. Åhhh hvor er det en smuk gave, og en smuk tanke. Det er så flot broderet med både vers og kronen. Tænk om man kunne lave noget så smukt.
    Vi må igang med at lære den teknik at brodere kære Charlotte ;)
    Eller også skal vi overlade det til sådan nogle dygtige og gavmilde mennesker som Lilje 🤗
    Der bliver endnu mere fantastisk smukt i din have næste forår.

    Rigtig god dag søde dronning Fryd
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Lone.
      Ja jeg ville så gerne lære at brodere men tiden er ikke til det.
      Måske når børnene flytter og jeg får mere tid. Men der er jo mange år til. Og har faktisk også lagt billet ind på en hel del andet når vi bliver alene. Så tror jeg får nok at se til.......

      Rigtig dejlig september dag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  2. Hvor et du en heldig Kvinde Charlotte ♥ sød tanke og lave så personlig en gave til dig ♥

    Hovedpine dag i dag
    Knuss Lise-Lotte Lund

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg er ekstrem heldig og meget glad.
      Håber du har fået det bedre i dag med hovedet.

      Knus
      Charlotte

      Slet
  3. Dejlig med sådan en gave. I et stykke tid har jeg ønsket mig en Brother M280D brodersymaskine,den koster 11.995 kr så det er et dyrt ønske da jeg har en næsten ny maskine. Med sådan en maskine kan man bare lægge tegninger og skrift ind på computeren så syr maskine selv motivet. Der kan købes ark så man kan brodere eksempelvis dit loge og det kommer til at ligne noget dr er kniplet,da der ikke er stof bag emnet. Har set engler der var lavet på denne måde og de kunne hænges op som julepynt. Men man kan jo også med tråd og nål nå langt. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja rigtig dejligt Leila.
      Uha det lyder som en fantastisk maskine. Lige noget for mig. Tæske smart med man kan styre den fra sin pc.
      Det lille kors du ser ved posen. Det er lavet på samme måde som de engle du beskriver. Det er så fint og ser helt kniplet ud.

      Smuk dag til jer og håber i har fået sovet lidt....
      Knus

      Charlotte

      Slet
  4. Hej Tante Hvid.
    Nyder altid at læse nyt fra dig!
    Har dog lige et spørgsmål, har du slet ingen problemer med snegle i dine smukke dahlia?
    Jeg har nærmest opgivet her i Billund...
    Ha´et skønt efterår
    kh Marlene Krogh

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de fine ord Marlene.
      Jeg må sige det sådan...... jeg hader snegle, som i ekstrem hader.
      Fra jeg satte mine dahlia blev der invasion af de ækle fyre.
      Jeg tog en runde om dahliaene hver aften og spidede sneglene.
      Det hjalp. Jeg finder til tider et par stykker. Men slet ikke som i sommers.
      Her skal man have tålmodighed. De kommer frem i mørke og fugt. Så de har jo haft en fantastisk sommer de bæster......
      Opgiv ikke håbet for de smukke blomster.

      Knus og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  5. Kære Charlotte
    Velbekomme godt det kunne bruges ( men du kan jo også få dine billeder til at ligne et "slot"
    Ja jeg har jo 2 sy og brodermaskiner og en ren brodermaskine osv osv... men den ene bliver forhåbentlig solg i morgen - kniber nemlig med min plads maskinerne fylder jo noget.
    Knus fra
    Lilje

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan love dig at det kan bruges Lilje og det er bestemt mig som takker.
      Så flot og sirligt det er lavet og med flotte tanker bag motivet.
      Ja gid man havde sådan en fætter til at stå. Så var der dømt syning.....
      Håber du fik den solgt.

      Masser af knus og klem til dig
      Charlotte

      Slet
  6. Hov.eller UPS korset er lace som det hedder bliver lavet på vandopløseligt. Det er nok det Leila mener med kniplet, dette er metal tråd man kan også lave noget med sytråd så bliver det finere men mere sart og et mønster der er lavet til dette.
    Lilje

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis. Jeg har også skrevet til Leila at korset er lavet på denne måde. Det er så fint. Både for og bag.

      Slet
  7. En fantastisk skøn personlig gave. Så yndig og godt lavet, selvom det er en maskine, der har lavet den. Er sikker på jeg kender en, der alligevel kunne få det til at gå i fisk. Jeg er nemlig ikke så gode venner med en symaskine. Gaven er så velfortjent. Og selvfølgelig er du i gang med at lave julepynt. Er sikker på at det kommer til at glæde os andre, måske i en julekalender :-))))))

    Kærlig hilsen Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord. Er også meget glad for gaven.
      Jeg ville elske at have sådan en maskine. Det ville være en fryd. Jeg ville fremstille så meget. Men jeg er også ret skrap på en symaskine. Syede alt børnenes tøj til de var så store at det ikke var sejt mere.
      Jep julepynten er igang. Det er med at være 3 måneder for ud altid. Ellers når man ikke tingene til de forskellige højtider.

      Knus og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  8. Meget smuk gave, som lige passer til dig. Lilje er meget dygtig og kreativ. Sådan en personlig gave varmer helt utroligt.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis Anette. Man bliver så utrolig glad.
      Lilje er bestemt utrolig dygtig, jeg var helt overvældet.

      Knus og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  9. For en nydelig og omtenksom gave. Flotte bilder hos deg som alltid.
    Ha ei finfin uke
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak sødeste Bente.
      En rigtig smuk uge til dig og dine også.

      Klem
      Charlotte

      Slet
  10. Jamen altså, sødeste Charlotte..sikken en fin og personlig gave. Lilje hvor er du altså bare dygtig og så har du jo totalt ramt Dronning Fryds Slotsstil.
    Jeg er sikker på at drengene i huset ikke får lov til at nærme sig den løber, mere tæt en en meters afstand og slet ikke med noget i hænderne der kan grisse den til :o))

    Uhh den er altså smuk og det er den lille pose også.

    Kæmpe klem fra Rosenfeen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Linda tror du har ramt helt rigtigt. Den skal passes meget på den dug.
      Den er så sart og sirlig.
      Du er ved at kende mig ret godt......

      Masser af knus og en formidabel lørdag
      Charlotte

      Slet
  11. Åh, for en vakker gave Charlotte!! Så nydelig duk og frøpose!
    Må du nyte den i helgen,

    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber også du vil nyde helgen.
      Her er virkelig efterår, med blæst og regn.
      Men her er også meget som mangler indendørs.
      Så jeg keder mig ikke.

      Klem
      Charlotte

      Slet
  12. Kære Charlotte.
    Du har bestemt fortjent den smukke gave. Hvor er det betænksomt af Lilje og meget dygtigt lavet.


    De fine frøposer fra Jette er også en dejlig gave,som du vil få meget glæde af, hvis du kan have lupinerne i fred for sneglene.

    Ønsker dig og din familie en skøn weekend.

    Kærlige tanker fra Eliane

    SvarSlet
  13. Jeg glemte at skrive, at jeg er meget begejstret for det sidste billede.
    Det er så smukt at det burde bruges til et kort, laver du aldrig det?
    Så vil jeg gerne købe nogle.
    Knus fra Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er bare så fantastisk skøn Eliane.
      Tænk det har jeg slet ikke tænkt på.
      Men selvfølgelig er det da også en ide. Godt du lige kom på den.
      Fantastiske gaver alle sammen. Nyder dem og vil nyde alle de frø
      jeg har fået. Også af dig <3

      Masser af knus til jer
      Charlotte

      Slet
  14. Hej Charlotte. Hvor er dugen romantisk. Det var dog en fantastisk smuk tanke og gave at få. Jeg håber du får succes med lupinfrøene og at de får den rigtige farve. Jeg læste lige kommentaren fra Eliane og er helt enig. Dine motiver kunne sagtens bruges til kort. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak hvor er du bare sød Birgitte. Jeg må til at tænke over det med kortene.
      Ja en helt fantastisk gave og en ekstrem sød tanke.

      Smuk søndag aften
      Knus

      Charlotte

      Slet
  15. Super delicate.
    Very beautiful.
    Good entry for the month of October.
    janicce.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear
      Wish you a lovely evening

      Hugs
      Charlotte

      Slet
  16. Men selvfølgelig er det da også en ide. Godt du lige kom på den.


    แตกใน xxx

    SvarSlet