lørdag den 22. juli 2017

Flere roser


Det er vist slet ingen hemmelighed.
Jeg er bidt af en gal rosenfe.
Jeg elsker roser og kan slet ikke få nok.
Det har ikke gjort det bedre efter jeg har lært Linda at kende.
Hun kan diske op med den ene skønhed efter den anden.
Så er jeg begyndt at følge en del have blogs som også har rosen interesse.
I kan se dem på min blog liste. Så jeg bliver konstant fristet over evne!



Frk. Hall har været på ferie og lagde vejen forbi JAS roser.
Så da hun kom hjem var der 8 nye roser til mig.
Spørg om jeg var taknemlig og glad.
De er alle fordelt og plantet i haven. Jeg ved nemlig altid hvor de bestilte roser skal stå.



Sidste gang jeg fik roser kom Linda med dem.
Det her er nogle af dem.
Næsten alle med den skønneste duft og i sarte farver.



Jeg er nu oppe på at have 33 roser i haven.
Jeg kan slet ikke få armene ned af bare lykke.
Går ture i haven med næsen begravet i de smukke rosen hoveder.
Elsker de dufte som de smukke kronblade har.



Jeg har også denne busk rose.
Den blomster fra juli og til november.
Desværre uden duft.
Den er så frodig at jeg godt nænner at plukke store buketter ind.
Men mangler navnet på denne rose.
Er der nogle af jer der har et bud?



Ca. 2 meter høj ukendt busk rose.
Meget taknemlig og frodig må jeg sige.




Jeg vil ønske jer den bedste dag og håber vi alle får en fantastisk dag med sol og sommer

Masser af
Knus og klem

Charlotte



29 kommentarer:

  1. Roser har en magisk kraft på de fleste.Den Rose som du ikke kende navnet på er virkelig smuk,især i den hvide kande. Lykkelig dig, at få nye skønne Roser,det var sødt af Frk. Hall.
    Hygge herfra med ønsket om en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Leila.
      Ja roser er så magiske og de kan total trylle binde en.
      Ønsker jer en fantastisk søndag

      Knus
      Charlotte

      Slet
  2. Jeg elsker også roser (og blomster i det hele taget), og dine roser er så smukke! Jeg har desværre ikke så grønne fingre, så sa jeg fik besked på, at klippe mine roser helt ned, gjorde jeg lige det :-) så nu har jeg et par planter, der kun rager lidt over græsset....jeg håber, det er bedre næste år ������
    Skøønt du kan gå rundt i have og dufte til roserne. Jeg kan ikke gå forbi en rose uden at dufte til den.
    God søndag og tak for rose turen ❤
    Knus,
    Annastasia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Annastasia.
      Ej hvor er det synd med dine roser. Men jeg har også klippet mine helt ned. Det gør jeg i foråret så de kun er ca. 20 cm høje. Men så får de masser af gødning. Det er det som har fungeret for mig.
      Mine roser står så smukt i år. Glæder mig endnu mere til næste år for så er de blevet endnu kraftigere. Jeg begyndte jo først at samle på roser sidste år i august.

      Smuk søndag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  3. Dejligt indlæg med de smukkeste roser. Elsker også at snuse rundt i haven ;)
    Jeg tror det måske er en fairy rose? Men ved ikke om den kan blive så høj.
    Når vi skal til Fyn igen, siger du bare til. Så kører vi forbi JAS igen. Han er sådan en sød og spøjs fyr, og hvor er han bare klog på roser.

    Ønsker dig en fantastisk dejlig dag
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lone, jeg siger TILLLLLLL allerede nu og på forhånd.
      Der er så mange roser jeg ønsker mig. Forfærdeligt at man kan blive så afhængig af dem.
      Jeg tror du har ret med Fairy. Alle skriver det også. Min er bare blevet super høj......

      Knus og rigtig skøn søndag
      Charlotte

      Slet
  4. Dejligt med nye roser, du har hurtigt fået mange. Jeg kender ikke så mange af dem du sætter navn på men yndige og romantiske er de. Er det nogen JAS har valgt til dig ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er faktisk gået super stærkt med at samle roser. Jeg har også ønsket mig penge i gaver til indkøb af roser. Så er det jo pludselig muligt at samle en del og så til de flotte priser Jas har.
      Faktisk er det kun Paspertually Yours som er fra Jas. Den fik jeg i gave af Linda sidste år i august. Jeg har 5 yndlingsroser og denne er en af dem. Men den er vist også temmelig sjælden. Men der kan sagtens blive plads til endnu flere yndlings roser i haven :))))))
      Jeg kan godt lide og sidde og kigge på nettet efter smukke roser og vil helst have dem med duft.

      Knus og skøn dag
      Charlotte

      Slet
  5. Jep, roser er et 'must have' i haven. Smukke og skønne både med og uden duft. De kan undertiden være lidt besværlige, men er det hele værd. Ellers er det op med den, efter den naturligvis er blevet truet på livet og har fået adskillige chancer. Jeg suger også til mig ift. andres erfaringer med sunde roser. For det er ikke alle steder, de er lige billige. Så det kan godt være en lidt dyr fornøjelse, bare at skifte dem ud. Ærgerligt at jeg ikke lige har en rosenpusher lige i nærheden ;-) men kan se at JAS også sender. Synes også, at din unavngiven rose ligner 'Rose The Fairy', men den jeg havde, blev heller ikke så høj.
    Rigtig dejlig weekend

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret. Roser er et must Susanne Josephine.
      Har heldigvis haft held med de fleste roser. Jeg havde en kæmpe stor New Dawn rose. Den er desværre død nu. Ca 20 år. Jeg har flyttede den med fra tre forskellige huse.
      Hold nu op jeg savner den i år. Plejer at tage et hav af roser ind. Den må jeg bare have igen.
      Du har ret med navnet på rosen. Det er en The Fairy. Det har alle skrevet til mig. Er medlem af en rosen gruppe på fb. De er så søde og hjælpsomme mennesker. Jeg har fået navnet på en del roser som jeg har glemt navnet på der inde. Men nu har jeg lavet et arkiv.Med tegning af haven og hvor de forskellige roser er plantet. MED NAVN.
      Jeg vil have lavet navneskilt ved hver rose. Men har bare ikke fundet ideen endnu.

      Smuk og fantastisk søndag
      Håber der er mere ferie til jer endnu

      Knus
      Charlotte

      Slet
  6. Tillykke med dine nye roser, du har formået at finde flere, som jeg ikke kender, det må jeg kigge nærmere på, jeg skal nemlig snart en tur til Jas :)
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth.
      Uha en tur til Jas. Det kunne jeg godt tænke mig. Tror jeg ville gå amok og jeg kan "desværre" have rigtig mange roser i min bil :)))))))

      Smuk søndag til jer på den altid solbeskinnende ø
      Charlotte

      Slet
  7. I just adore all those beautiful roses in the bowl!!
    And the wonderful plate with spoons!!
    Love it all!!

    Happy summer days for you!
    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you Susanna.
      I love roses all white or light pink.
      The plate is old and we juse them for cake.

      Lovely day to you dear
      Hugs

      Charlotte

      Slet
  8. Åh, så vakre roser Charlotte, jeg har ingen av dine roser, men her fikk jeg flere å ønske meg. Er også helt vild med roser, jeg får bare ikke nok. Hadde jeg hatt en større hage skulle jeg hatt mange fler.. Men, jeg finner stadig flere plasser jeg likevel kan plante på!
    Synes også din rose ligner Fairy rosen.

    Smuk helg og klem,
    Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ida.
      Ja man kan altid lige få plads til en til rose. Jeg har masser af plads til roser. Det er pengepungen der helt bestemmer her.....
      Det er en Fairy rose, du har helt ret. Dejligt at få navnet på den.

      Smuk søndag
      Klem

      Charlotte

      Slet
  9. Sikke mange roser du har samlet sammen, trives roser bare hos dig? Hos mig er de ikke glade for at være, men har ikke opgivet dem endnu....heldige du at have søde fru Hall til at hente roser med hjem til dig 👍😀. Charlotte, i næste uge skal jeg ned og besøge fru Pedersens have 👏😀 du må gerne spørge om jeg glæder mig, for JO det gør jeg helt vildt, og håber at hilse på hende selv 🌞 Håber du kommer ud i din have og får sat alle de lækre roser. Knus Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg har en del roser nu og tænk jeg syntes slet ikke det er nok. Men de er jo også små endnu. De er fra sidste år og så i foråret. Jeg vil jo gerne have alt stort og bombastisk med det samme. Tror ikke de trives super godt her. Men jeg prøver at gøre alt for det. Jeg har sat mig ind i tingene og får masser af hjælp fra de andre havebloggere.
      Men gødning og vand er det vigtigste her.

      Hvor bliver det fantastiske at skulle over i Anettes have. Du kan godt glæde dig.Håber du vil møde hende. Hun er så sød og venlig. Tror haven står så smukt nu med frodige blomster over alt.

      Knus og en helt fantastisk søndag
      Charlotte

      Slet
  10. Åhh så många ljuvliga sorter du har! Älskar färgerna!
    Ha det fint!
    Kram
    Jenny

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Jenny.
      Jeg prøver at holde alle mine roser i hvide og sart lyserøde.

      Smuk dag mod nord
      Knus

      Charlotte

      Slet
  11. hej Charlotte.Du er vist blevet smitte med rosendillen af Linda.For har jo også besøgt Jas sammen med linda.
    Og roser kan man da slet ikke få nok af.Og 33 stk er da ikke værst.
    Dejlig aften til dig Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro jeg er blevet smittet Jette. Med max smitte endda. Er helt vild med roser og kan slet ikke få nok. Ønsker mig at haven bliver en rosen have. Det er i al fald målet lige nu :)

      Smuk mandag til dig
      Knus

      Charlotte

      Slet
  12. Hej Charlotte. Tillykke med roserne - nu overgår du mig i antal! Roser er bare så fantastiske, jeg tror faktisk de er nogle af de blomster, der blomstrer længst tid i haven. Jeg håber, du får stor succes med alle de nye også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Birgitte.
      Der er så mange roser jeg gerne vil have. Jeg har en liste til at ligge.
      Så tror der kommer flere til. Ville elske at have en rigtig rosen have. Men det tager vist mange år.

      Smuk søndag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  13. Like sjarmerende hos deg hver gang jeg titter innom <3
    Silje Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have og så meget i lige måde.

      Klem
      Charlotte

      Slet
  14. Årh hvor er de bare smukke ♥ Kan næsten også fornemme duften af dem.
    Kan du anbefale en klatrerose (den skal klatre op af et træ ) som blomstre hele sommeren og gerne creme eller sart rosa.
    God weekend.
    Knus Anja

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Anja.
      Altså jeg er jo ret vild med New Dawn min er nu gået ud efter 20 år. Så der skal en ny til. Men den blomstrede ret ret meget. Lige til frosten satte ind. Jeg savner den vildt. Den er sart rosa og måske du han se den på nogle af mine gamle indlæg. Måske det som hedder sprossede vinduer. Der kravler den op af verandaen.
      Martine er også fantastiske og har den skønneste duft. Hun er ny i haven her men skyder enormt og sætter et hav af blomster. Med masser af kronblade. Er mere tung end New Dawn.
      Men går du ind på bloggen Casa Rosen. Så har hun i en fane ROSER. Der beskriver Linda så flot hvad roserne kan og vil. Det er et kig vær. Der har jeg lært meget.

      Knus og dejlig søndag
      Charlotte

      Slet
  15. som blomstre hele sommeren og gerne creme eller sart rosa.


    Royal1688

    SvarSlet