fredag den 28. april 2017

Er der forår nu?


Så blev det fredag og weekenden banker på døren.
Meget meget tiltrængt. 
Jeg har så ufattelig travlt for tiden.
Her sker så mange ting.
Men sådan er det jo at være en "stor" familie.
Elsker altid lørdag mest. En god dag at stå op til og endnu en fridag i sigte.




Med forårets kommen sker der altid noget og trængen til at lave om
bliver forstærket. Så det blå hjørne har fået en make over og er lige
for tiden blevet rosa. Farven bestemte de sarte rosa  grene fra skoven.
Så tror de blå ting ryger til salg. Det var den epoke. Nu skal der ske noget nyt!



Mit seneste fund er dette gamle marmor fuglebad.
Er helt tosset med det. Så lille og sirligt udhugget.
Jeg drømmer mig til at det har været brugt til vie vand.
Korriger mig endelig hvis i har andre forslag.







I denne weekend springer de første konfirmander også ud.
Så er foråret da på vej ikk' !
I morgen er det 33 år siden jeg selv blev konfirmeret.
Kortene til årets konfirmander er lavet og de er pyntet med
gips ikoner og små blomster.
Der skal ikke så meget til for at gøre det helt personligt og smukt.
Da vores de to store blev konfirmeret havde olde fået broderet
helt personlige kort til dem.
Dem har de begge to sirligt gemt for det er et dejligt minde fra en skøn dag.




Jeg vil ønske jer alle en helt igennem fantastisk skøn weekend.
Håber vejret bliver godt for både konfirmander og havefolket.

Masser af knus

Charlotte


28 kommentarer:

  1. Åhh et sødt rosa forårs indlæg. Dine billeder er så fine og delikate. Dér blev min weekend lige ti gange bedre. Tak for det 🌸
    Rigtig dejlig weekend til dig og din familie

    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh så sød du er Lone.
      Tusind mange tak for de fantastiske ord.

      Masser af knus og tanker her fra
      Charlotte

      Slet
  2. Dear Charlotte,

    Ohhh...your pictures are so so BEAUTIFULL!
    Love your style...love white!

    Wishing you a happy weekend with your family,
    love Marijke

    SvarSlet
    Svar
    1. Ohhhhhh thank you Marijke.
      You are so sweet.

      Nice evening
      Hugs

      Charlotte

      Slet
  3. Hvor ser det skønt ud, virkelig smukt. Er med dig, vi vil have forår nu. Tusind tak for inspiration og smukke billeder.
    Rigtig dejlig weekend til dig og dine.
    Kh Majbrit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak for de søde ord.
      Tror det har virket for det har været et smukt vejr i dag.
      Den er virkelig brugt i haven.

      Rigtig skøn aften
      Knus

      Charlotte

      Slet
  4. Igen viser du ene smukke billeder, jeg drømmer med dig- at det lille fuglebad er brugt til vievand. Det er super sødt og fint og smukt, og kan godt forstå du er faldet for det.

    Og rosa siger du;-) jeg har aldrig været rosa, men det vil ind, som en insisterende stemme siden 2013, og nu kommer det her med glæde. 2 gange nu har jeg oplevet at stå i Havefolketslagersalg, og blevet betjent af Jens, og han har sagt de sidste 2 gange, jeg fornemmer et farvetema, hi hi den havde jeg slet ikke opdaget før han sagde det. Og den anden dag tog jeg en af de der tests med hvilken farve er du, du gætter det aldrig;-) blev rosa:-)
    Glæder mig til at følge dine sart rosa indslag
    Ha en skøn skøn weekend med masser af lunt forår, for det må der da komme nu
    Kæmpe knus og klem fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhhh en rosa lille prinsesse er der gemt i dig Anette. Jeg viste det, jeg viste det bare :)
      Det er altså også så smuk en farve og som Linda skriver, utrolig sommerlig.
      Jeg elsker lyserød. Men mest hvid;)))))))))))
      Men er det ikke hvide blomster i haven ja så er de rosa.

      Fantastisk dejlig aften til dig skønne prinsesse
      Knusssss
      Charlotte

      Slet
  5. Hej Du skønne Kvinde.
    Det lille fuglebad er da noget af det fineste, tror også det har været brugt til vievand :o))
    Jeg var nu ret vild med dit blå tema :o) men jeg er jo vild med den rosa, den er så sød,romantisk og sommerlig.
    Nyd weekenden, lige om lidt kommer jeg med masser af havearbejde til dig :o))
    Stort Kram fra Mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Linda du forstår da lige at pille mig ned efter en skøn lang soldag i haven.
      Jeg knokler og knokler og når ingen vegne og igen i morgen siger kalenderen gødning......
      Du forstår at sætte mig i arbejde :)
      Glæder mig max til at hilse på dig igen.

      Knus
      Charlotte

      Slet
  6. Hver farve til sin tid. De fleste pasteller er fine, når blot de bruges rigtigt. Og det er jo noget du forstår dig på. Og med pastellerne kommer jo foråret eller er det omvendt ;-) Måske dine pasteller kan lokke solen frem, vi trænger i den grad til den. Yndigt fuglebad, har bestemt ingen anden ide til hvad det ellers kan være brugt til.

    Håber i får en varmere weekend
    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine dejlige varme ord Susanne Josephine.
      De varmer mig så meget.
      Tror mine bønner er blevet hørt. Der har været så smuk en gul himmel hele dagen.
      Så jeg har været i haven. Er helt smadret af al den sol luft.

      Masser af knus og skøn aften
      Charlotte

      Slet
  7. Du kan bare det der Fru Fryd ❤️ Bliver overrasket på en ikke overrasket måde når du "træder ved siden af" og knus elsker dine overraskelser. Du har fantastiske evner og det så dejligt du deler med os.
    Så smukke ting, ideer, fotos og ikke mindst smukke Fru Fryd ❤️

    Kh Henriette

    SvarSlet
    Svar
    1. ÅÅÅÅÅÅÅÅhhhhhhhhhhhhhhh hvor er du bare fantastisk skøn Henriette.
      Tusind tak for så mange bedårende ord.
      Jeg bliver så glad at du slet ikke aner det.

      Tak for dig og skøn aften
      Knus

      Charlotte

      Slet
  8. Så nydelige bilder, er glad i pasteller... Ja, det er ofte travelt i hverdagen, håper du tar tid til deg selv også, det glemmer man så lett. Vakre kort til konfirmasjon.
    Her er det sol i dag,IKKE snø, så nå kommer kanskje våren. Ønsker deg en riktig god helg, kjære Charlotte.

    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Ida.
      Vi har haft pragtfuldt vejr i dag.
      Så søndagen er brugt i haven i fuld sol.

      Masser af klem
      Charlotte

      Slet
  9. Alltid så vakre bilder hos deg. Fuglebadet var nydelig.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Bente.

      Skøn aften
      Klem
      Charlotte

      Slet
  10. Gracias amiga por compartir estas imagenes tan bonitas con todas nosotras.
    Bss apretaos!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you so much for your beautiful words
      Beautiful evening

      hugs
      Charlotte

      Slet
  11. Ja tak til forår, synes ikke vi forlanger det urimelige 🌞 Har været ude i haven hele dagen selvom det blæste en halv pelikan 😊 Dit nye rosa/hvide hjørne er vildt sødt, men det er alt jo hos dig 👍
    De små gipsikoner på konfirmationskortene er vidunderlige, ærgerligt jeg også er konfirmeret for "et par år siden ", ellers måtte der gerne have kommet en hilsen fra dig også 😉😉. Ha en dejlig aften.
    Knus Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Carina.
      Ja desværre er det jo et par år siden vi oplevede den store dag. Men jeg vil gerne opleve den igen :))))))))
      Nu er der forår. Vi kan ikke klage. Jeg knokler vildt i haven. Det er pragtfuldt.

      Smuk aften
      Knus

      Charlotte

      Slet
  12. Kæreste Charlotte
    Nydt skal der til blåt ud og ... nyt ind. Nogen kan lidt nyt forandrer en masse. Og det er jo dejligt at der ikke skal mere til
    Åh jeg kender godt med de kort som har en speciel betydning - dem har jeg også - godt nok ikke fra min konfirmation, men vi har da alle kort og sange dengang vi blev gift.
    Et helt specielt kort fik jeg sidste år i december måned. Det har jeg stående fremme, så jeg kan se det hver dag, når jeg sidder for en kort stund ved min lille sekretær. Der står det og skaber glæde og smil
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh så dejligt det er at høre fra dig igen Kirsten. Du er længe savnet.
      Hvor er du bare skøn og ja du er bestemt vær at glæde med et kort.
      Elsker at folk sætter pris på de små ting og det gør du i den grad.

      Rigtig skøn aften Kirsten
      Masser af knus

      Charlotte

      Slet
  13. I love such wonderful decorations - like a fairytale <3!
    Lovely greetings,
    Christine

    SvarSlet
    Svar
    1. So sweet you are Christine.
      Thank you i love it.

      Nice evening
      hugs

      Charlotte

      Slet
  14. Ljuvliga bilder hos dig!
    Ha det fint!
    Kram
    Jenny

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Jenny.
      En smuk søndag til dig

      Klem
      Charlotte

      Slet