lørdag den 29. august 2020

Der meldes efterår


Så er det lige før vi runder august af.
Vi skal sige velkommen til september altså efterår. 
Her hos os er der så tørt at træerne er begyndt at smide bladene.
Først i går fik vi sådan rigtig regn.
Meget tiltrængt men også for sent.
Træer, buske og blomster ligner nu efterår.



Vi har haft den vildeste august.
To store fester.
De to store er flyttet langt væk
Ja den ene til udlandet,
og så har der været formidabelt sol vejr.
Denne pokal og nogle næsten magen til,
 lavede jeg til bordene til sølvbryllup.
Fundet på en gåtur.
Æbler, brombær og hyldebær.



Bordene var dækket med hvide duge og levende lys under åben himmel.
Servicen var total romantiske med forskellige lyserøde blomster.
Let og uhøjtideligt som vi ønskede det.



Haven er ved at afblomstre. Meget er brændt væk.
Men fik denne smukke nye smukke rose af Eliane og John.
David Austin Glamis Castle.



Af svigermor fik vi bla. denne duft rose.
Billedet gør den slet ikke ret.
Spice China Rose.



I haven er der stadig blomster.
Men slet ikke til en daglig buket mere.
Så når der bliver lavet en buket vil lykken ingen ende tage.



Cafe au lait og phlox shiner lige nu.
Det er en af de blomster jeg kan plukke lystigt af.
De matcher hinanden sindsygt flot.
Det bliver et fast indslag her i haven fremover.



I en af buketterne vi fik var der disse tre evighedsblomster.
Kan mærke at dem skal jeg have i haven næste år.
Det troede jeg ellers ikke jeg var til!
Husker dem tydeligt hos mormor fra min barndom.



Så vil jeg lige slutte af med en sjov historie.
Jer der er med på Instegram kender den.
Denne champagne fra 1976 fik vi til vores bryllup.
Vi gemte en flaske som vi skulle skåle i til sølvbrylluppet.
Fik vi det gjort......



Nej, så kan det også bare være ligemeget 
når hukommelsen er så dårlig!
Vi gemmer den til guldet.
Eller måske tager vi den med på en
 af de mange ferier vi fik forærende.

Den bedste dag ønskes i alle
Klem

Charlotte




14 kommentarer:

  1. Der var så meget andet at huske, måske er der noget at fejre en dag, så må vi håbe, den stadig er god. Synd at haverne allerede tænker på efterår, men vi kan ikke gøre noget ved det. Her kom regnen også for sent, men noget har da rettet sig. Jeg kan godt klare buketter endnu, synd du ikke kan, men du kan lave dekorationer og gå ture i naturen, så finder du nok noget, der kan bruges.
    God weekend
    Klem fra Samsø
    PS der er billige billetter med færgen hele september, og roserne blomstrer.
    Jeg er hjemme også i weekenden :))) <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er slet ikke sikker på den champagne er drikkelig Lisbeth.
      Det er bare nostalgien omkring den der er sjov.
      Jeg er faktisk ikke til champagne hvis jeg skal være ærlig.
      Det er så surt. Så vil jeg heller have noget af det søde vin med kulsyre i :))
      Vi har faktisk talt om at tage båden. Men vores weekender er så optaget.
      Så vi kan slet ikke se hvornår det er muligt.
      Men du er virkelig i mine tanker.

      Klem og dejlig søndag
      Charlotte

      Slet
    2. Så har vi samme smag i vin :)
      Det kunne være hyggeligt med besøg af jer, men jeg ved jo, I har travlt. Til hverdag arbejder I vel begge nu, for jeg kan stort set hver dag.
      Klem og i lige måde

      Slet
    3. Hvor sjovt vi begge er til det søde.
      Jeg ved det nok skal lykkedes at komme over på et tidspunkt.
      Vi vil så mega gerne samsø.
      Der siges så meget om den ø.
      Jo jo vi er begge på job og der er ikke mere ferie før juleferien.

      Klem og skøn eftermiddag i den smukke sol
      Charlotte

      Slet
  2. 🤣🤣🤣 Ja hukommelsen er ikk som den var i 1976 mere Hehe
    Skidt pyt, bare I har det godt, så kan I evt nyde den om 12 1/2 år ❣ så er I midtvejs til Guldet ❣

    Vi har nu fået meget vand 3 dage i Aabybro, heldigvis kommer mine små vandrende pikke 🦔🦔 ind på den overdækkede Terrasse og spiser❣

    Hygge Knuss
    Lise-Lotte
    Pose Damen 😘

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhh elsker pindgrise.
      Tror ikke vi har nogle desværre og dog. For hønsemaden i den lille skål forsvinder om aftenen.
      Her har der kun regnet fredag aften og lørdag eftermiddag.
      Så det er ikke meget vand august har givet.

      Klem og skøn søndag
      Charlotte

      Slet
  3. Din pokaler med pokal brombær og hyldebær er vel nok smuk.
    Men det var synd, I glemte champagne fra 1976 - ja, den må I drikke til guldbrylluppet :-)
    Evighedsblomster husker jeg fra min barndom, og det kunne nemlig være sjovt at dyrke dem selv.
    Ha' en dejlig søndag, klem

    SvarSlet
  4. Tusind tak Gitte.
    Jeg ønskede jo et italiensk sølvbryllup.
    Naturligt og under åben himmel. Så det naturlige pynt var perfekt.
    Pyt med den champagne. Er alligevel ikke så meget til det og
    den smager nok grimt efter så mange år.
    Måske vi tager den med på en af de ferier vi skal på.
    Vi blev så beriget.
    Til oktober skal vi afsted for første gang til Svinkløbadehotel.
    Det fik vi af børnene. Vi glæder os max. En kæmpe drøm.
    Der kunne champagnen nydes.

    Klem og dejlig søndag med den nye mobil
    Charlotte

    SvarSlet
  5. Beautiful pictures. Love them! Hgus Yvonne

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear Yvonne.
      Love garden flowers.

      Nice evening
      Hugs

      Charlotte

      Slet
  6. Ærgerligt at I ikke har fået regn ligesom vi har, men haven ser garanteret stadig skøn ud hos jer.
    Skønne minder fra en dejlig dag, og pokalerne med dekorationerne er virkelig smukke. Du har et godt pyntegen :)
    klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Ulla for de fine ord.
      Nej haven er ikke helt frodig og lækker her.
      Jeg kan virkelig se hvad tørken har gjort. Føler
      haven er en måned længere fremme end normalt.

      Klem og dejlig fredag
      Charlotte

      Slet
  7. Gratulerer med vel overstått konfirmasjon og sølvbryllup, Charlotte.
    Så heldige dere har vært med været..
    Nydelige dager framover nå også, før høsten setter inn for alvor,

    Klemmer, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Ida.
      Ja det har været en skøn august. Vi vil ikke glemme den.
      Så fine begivenheder og lige et vejr jeg elsker.
      Vi har været så heldige. Selv om haven er træt nu af manglende vand.

      Klem og skøn helg
      Charlotte

      Slet