lørdag den 22. august 2020

Tiden er fløjet afsted


De sidste tre uger er røget afsted.
Jeg har været total fraværende over for jer alle.
Jeg har været at finde på instagram
Den platform kan være med alle steder.
MEN
Vi kan slet ikke få armene ned.
Vi har haft så mange skønne oplevelser.
I får lige en kort opsummering, så i ved jeg stadig er her.



Vi har været i sommerhus.
Midt i den værste storm og regn.
Der var ikke meget sommer over den tur.
Men vi havde familie kvalitets tid.
Har aldrig spillet så mange spil og gået så lange ture.
Faktisk gik vi en dag fra Nørlev strand til Tversted (21 km)



Så havde jeg lige en uge på arbejde inden arbejds ferien startede.
Her skulle haven stå skarpt.
Der var lige et projekt eller to der skulle spille og færdiggøres.



Da jeg blev 50 fik jeg en smuk egetræs tønde leveret 
direkte fra Frankrig af Kim.
Den har sit helt eget nummer og historie.




Jeg havde travlt med at få det hjørne lavet færdig.
Mure en fod til det.
Så det passede sammen med de øvrige sten.
Tror ikke min far der er pensioneret mure,
 er særlig stolt af mit projekt.
Lidt vind og skævt måske...




Det er faktisk ret hyggeligt at have sådan en tønde med regnvand til at stå.
Den er ekstrem smuk og den passer perfekt til forhaven.
Som har rust som tema.



Nu mangler jeg blot at finde den rette vandkande.
Det skal være en messing kande.
Men har ikke kunne opdrive en sådan endnu.
Så min kobber spand må stå der til det lykkedes.



Ikke kun duer og hønemokker skal være tamme her hos os.
Det kræver tid og energi.
Men nu kan vi håndfodre fiskene. Sågar kan jeg løfte dem op i hånden.
Mig der altid har været lidt bange for fisk er nu total fortrolig med dem.
Under hedebølgen har jeg været i vandet hos dem hver dag.

Så har vi haft konfirmation.
Endelig lykkedes det.
Den bedste og den varmeste dag på året blev Albert-Auguts dag.
Vi holdt den vildeste temafest og sad ude til over midnat.


Det er en glad konfirmand der på mandag skal 
holde Blå mandag.



Jer der følger mig på Instagram ved også at vi har haft sølvbryllup.
Den vildeste dag under åben himmel, i høj sol med masser af varme.
Morgensang og musik med over 80 morgenfriske venner.
Det blev på den italienske måde som vi havde drømt om.
Vi er så taknemlige og helt høje over de sidste dages begivenheder.
Folk har stået i kø for at glæde os....
Det er i den grad lykkedes!
Tak for alle der vil være i vores liv.




Verdens smukkeste skjold og port til faldt os.
Ida-Katrine og Stine har lavet skjoldet.
Det er så genialt fundet på.
Venner, naboer og familie har lavet porten.
Aldrig har den set sin lige.
Mon jeg nogensinde vil have den ned igen.

Nu kalder virkeligheden igen.
Ferien er slut.
Mads-Emil er atter på Fyn
I morgen flytter Ida-Katrine til Stockholm.
Livet har så mange facetter.


Den bedste weekend ønskes i alle

Klem til jer

Charlotte


17 kommentarer:

  1. Kan kun følge dig her og på FB
    Vildt som AA er en mini / yngre udgave af Kim 🥰

    Er glad for og kan følge dig her, ikk altid jeg lige får skrevet, men jeg er med på hver af dine opslag 🌸

    🇩🇰 Tillykke med Konfirmation & Sølvbryllup 🇩🇰 endnu en gang.
    Bli'r da helt forpustet med den fart I har haft på i dagene op til Festerne.

    Én arbejds Ferie , og nu tilbage til job og slappe lidt mere af 😘

    Knuss
    Lise-Lotte
    Pose Damen 😜

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lise-Lotte
      Du er meget sød til altid at følge med. Hvor er det skønt med trofaste følger.
      Ja vi har godt nok haft nok at se til.
      Nu er der weekend og hverdagen er kommet tilbage.
      Er det rigtig at AA og Kim ligner hinanden.
      Kan slet ikke se det.

      Klem og skøn fredag
      Charlotte

      Slet
  2. Hjertelig tillykke med jeres sølvbryllup og med Albert-Auguts <3 Hvor var det dejligt at læse om alt det, du har oplevet i den seneste tid! Det er nogle meget smukke billeder!
    Skøn regnvandstønde - sådan en her jeg også haft- og sikke en fantastisk idé at gøre fiskene tamme.
    Klem og rigtig god weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Gitte.
      Du er altid så sød og positiv.
      Er ikke så glad for billeder af mig selv.
      Men det blev jeg vist nød til lige her.

      Klem og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  3. Smukke, skønne familie i er, Charlotte :-) og super dejlige fotos af jeres flotte festlige fejringer - dén æresport er såå flot! ;-) - og hey!; fotos i farver !! ;-) ;-) - stort knus og kram fra sydhavs-øen, Helle :-) myss

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhh hvor er du bare vildt sød Helle. Tusind mange tak.
      Bliver så glad for de fine ord. Er jo slet ikke til at vise mig på billeder
      og vupti så var der lige 200 billeder af mig i mit kamera.
      Ida-Katrines Veninde Stine havde overtaget mit kamera :)))))

      Masser af klem og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  4. Hej Charlotte
    Hjertelig tillykke med alle begivenhederne, og tak fordi du også deler dem her på din blog, så jeg også kan være med, jeg har selvfølgelig tænkt på jer, for jeg havde jo set, at det var nu.
    Godt at høre at I havde nogle dejlige dage, æresport og det hele ser godt ud.
    Så må du i gang igen, god arbejdslyst
    Klem fra Samsø

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din hilsen Lisbeth.
      Nogle overvældende og dejlige dag.
      Vanvittigt hvor indbringende det var.
      Både for AA og for os.
      Som sølvbryllups par havde vi ikke ønsket os noget da der ikke var fest om aftenen.
      Kun lige for de nærmeste.
      Men det væltede ind og jeg er så vildt taknemlig.
      Nu er første uge på job gået. Hårdt at komme igang men også dejligt.

      Klem og skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Hej Charlotte

    Stort tillykke til jer alle.... Sikke skønne fester
    Vi havde en marton fest for 2 år siden.... Med konfirmation, 50 års fødselsdag, studenterfest og sølvbryllup (som temafest) De skønneste fester... som vi stadig lever højt på i dag 2 år efter.....
    Håber I kommer til det samme :)
    Skøn dag til jer
    Kram Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Susanne
      Hvor lyder det bare som vores år. Helt vildt.
      Jeg er jo også lige blevet 50 og Kim bliver lige inden jul.
      Som jeg skrev skulle de to store også flytte.
      Mine forældre bliver begge to 70.
      Faktisk kan jeg blive ved.
      Men vi har så mange minder og glæder fra alle dagene.
      Så dem kan vi leve højt på.

      Klem og fantastisk weekend til jer
      Charlotte

      Slet
  7. Hjertelig tillykke med både konfirmation og sølvbryllup. Det er nogle særlige begivenheder, som vi husker hele livet og det lyder til, at I har haft nogle skønne dage med familie og venner.
    Tønden er så fin, skønt når man kan kombinere det praktiske med noget der ser godt ud. Vi har to vintønder som står ved drivhuset, jeg bruger dog kun vandet til at vande uden for, jeg synes vandet har en dårlig lugt og det vil jeg ikke have ind i drivhuset :-)
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha Lene. Lugter vandet ha ha ha kom altså sådan til at grine.
      Det håber jeg bestemt ikke vores kommer til.......
      Tak for de fine ord.
      Det var virkelig særlige begivenheder og der er mange minder at bære med sig.
      Vi kunne nu godt bruge et sølvbryllup mere-
      Det er så hyggelig en morgen og vupti er den slut.

      Klem og dejlig weekend til jer
      Charlotte

      Slet
  8. TILLYKKE med det hele og for at dele de smukke billeder fra begivenhedsrige dage. Nu fik vi da sat ansigt på.
    kh Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Ulla.
      Ja jeg er jo ikke ret glad for billeder af mig selv.
      Kan se alt for mange fejl.
      Derfor er jeg fotograf. Så har jeg altid et kamera i hovedet :))))))

      Klem og fantastisk weekend
      Charlotte

      Slet
  9. Wuooowwww for en energiudladning:-)))))) kæmpe stort TILLYKKE med jeres store dage! Elsker billederne af jer, i er sådan en smuk familie, ene smukke mennesker, og hvor er det vildt at se AA som en kopi af Kim.
    Go weekend
    Knus fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare elskelig Anette.
      Tusind tak for de vildt flotte ord.
      Bliver total glad. For jeg syntes jeg har den smukkeste familie i verden.
      De tre drenge og min ene prinsesse er magiske.
      Mener det faktisk :))))))
      Hvor sjovt AA ligner Kim.
      Det er i nogle stykker som har sagt.
      Det har vi faktisk aldrig hørt før.

      Klem og strålende weekend til jer
      Charlotte

      Slet